7. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 146-148-149-150-155. Cevapları MEB Yayınları 2024-2025 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 7. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Işığın Soğrulması konusunun yer aldığı 7. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 146-148-149-150-155 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.
İkisi de aynı bankta oturmalarına rağmen Alaca, neden daha çok ısınmıştır?
Cevap: Güneş ışığı Alaca’ya vurduğu için daha çok ısınmıştır.
Aşağıdaki deneyi yapım aşamalarına uyarak tamamlayınız.
• Birinci aşamada, sıcaklık artışı hangi şişede daha fazla oldu? Açıklayınız.
Cevap: Siyah fon kartonla kaplanan şişede sıcaklık artışı daha fazla oldu. Çünkü siyah renk güneş ışığı daha fazla soğurur.
• İkinci aşamada, hangi şişede sıcaklık artışı fazla oldu? Işığın soğurulmasını günlük yaşamda nerelerde kullanırız? Açıklayınız.
Cevap: Güneş ışığı gören şişede sıcaklık artışı daha fazla oldu. Işığın soğurulmasına güneş ışığının camdan vurması ve soğurulması sayesinde evin ısınması, güneş enerjisi panelleri gibi örnekler verebiliriz.
Siz de beyaz ışığın renklerine ayrılması ile ilgili başka örnekler araştırınız ve araştırma sonuçlarınızı sınıfta arkadaşlarınıza sununuz.
Cevap: Yağmur yağdığı zaman yağmur damlaları içerisinde güneşten eğlen beyaz ışığın kırılması ve yansıması sonucu gökkuşağı olur.
• Gözlem sonuçlarınızı aşağıdaki tabloya yazınız.
Cevap:
1. Tuana mavi tişört, kırmızı etek, beyaz ayakkabı giyerek ve yeşil fular takarak bir düğüne katılmıştır. Sahneye çıktığında sahneyi aydınlatan kırmızı, yeşil, mavi ve beyaz renkler sırasıyla yanmaya başladığında kendi kıyafetlerinin renginin farklı göründüğünü gözlemlemiştir.
Tuana’nın kıyafetinin bu ışıklar altında hangi renklerde göründüğünü belirleyip aşağıdaki tabloda ilgili yerlere yazınız.
Cevap:
2. Güneş enerjisinin faydalarını araştıran bir grup öğrenci, güneş ışığı sayesinde deniz suyunun buharlaştırılabileceğini ve bu yolla içme suyu elde edilebileceğini öğrenir. Dünya’nın 2/3’si su ile kaplıdır. Yerkürede bulunan suyun büyük bir bölümü okyanuslarda bulunan tuzlu sulardan, geriye kalanı ise tatlı sulardan oluşur. Bu bilgilerden etkilenen öğrenciler “Denizlerden temiz su nasıl elde edilebilir?” sorusunu sorar. Bu sorunun cevabı olarak da aşağıdaki görsele ulaşırlar.
Güneş enerjisini kullanarak temiz su elde edebilmek için sizce başka hangi fikirler geliştirilebilir?
Cevap: Güneş enerjisi kullanılarak temiz su elde edilebilmek için bu deneyde kullanılan malzemelerin benzerleri büyük barajlarda kurularak tatlı su oluşturulabilir.
Facebook'ta Paylaş
Twitter'da Paylaş
Linkedin'de Paylaş
Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.