2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 53-54-55-56-57-58-59-60. Sayfa Cevapları MEB Yayınları 2024-2025 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 2. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Ben Nasıl Yenerim? konusunun bulunduğu 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 53-54-55-56-57-58-59-60 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.
Atatürk’ün “Ben sporcunun zeki, çevik aynı zamanda ahlaklısını severim.“ sözünden neler anlıyorsunuz?
Cevap: Bir kişinin spor faaliyetiyle uğraşırken aynı zamanda hem disiplinli hem de doğru söz söyleyip örnek olmayı başarabilen insanların daha değerli olduğunu vurguladığını anlıyorum.
Görselleri verilen kelimelerin anlamlarını tahmin ederek yazalım. Tahminimizi sözlük anlamlarıyla karşılaştıralım.
Cevap:
kese: Kumaştan yapılmış torba.
kupa: Altın, gümüş veya bronz gibi değerli eşyalardan yapılma kase.
nara: Haykırmak, çağırmak.
Okuduğumuz metni olayların oluş sırasına göre anlatalım.
Cevap: Atatürk günlerden birinde Ankara’da yapılan yağlı güreş karşılaşmalarına katılmıştı. Bu karşılaşmada, uzun, sarışın ve kaslı bir pehlivan yağlandığı sırada dikkatini çekmiştir. Bu pehlivan sırasıyla üç pehlivanı tuş edip galip geldi. Kupasını ve para ödülünü Atatürk verdiği sırada kendisiyle güreş tutmasını isteyince “Sizi Çanakkale ve Kurtuluş Savaşı’mızda yedi devlet yenemedi, ben nasıl yenerim, Ata’m” diyerek karşılık vermiş daha sonra Atatürk bu pehlivanın yanaklarından öpmüştür.
Metinle ilgili aşağıdaki soruları cevaplayalım.
1. Atatürk, güreş seyretmek için nereye gidiyor?
Cevap: Güreş müsabakalarını seyretmek için Ankara’daki müsabaka alanına gidiyor.
2. Yapılan güreşlerin sonunda kim kazanıyor?
Cevap: Yapılan güreşleri yirmi iki yaşında, sarı saçlı ve uzun boylu bir pehlivan kazanıyor.
3. Atatürk, ödül olarak birinciye neler veriyor?
Cevap: Atatürk ödül olarak birinciye gümüş kupa ve para veriyor.
Okuduğumuz metnin konusunu yazalım.
Cevap: Atatürk’ün sporculara, sporcuların Atatürk’e verdiği değer ve kıymet.
Okuduğumuz metne farklı başlıklar belirleyelim.
Cevap:
Aşağıdaki altı çizili kelimelerin zıt anlamlılarıyla farklı cümleler kuralım.
➢Gazi tarafından beğenilmesi, sporcu genci çok sevindirmişti.
Cevap: Tartıya koyulan pirinç yarım kilo az geldi.
➢ Kaçmaca yok.
Cevap: Sende bendekinden çok daha fazla para var.
➢ Güreşçi, karşılaşmayı kazandı.
Cevap: Kaybetmeyi kabullenemeyip evine gitti.
➢ Erken saatte uyandı.
Cevap: Hava geç saatlere doğru karardı.
Aşağıdaki simgeleri anlamlarıyla eşleştirelim.
Yaptığımız araştırma sonunda Atatürk ile ilgili öğrendiğimiz anıyı arkadaşlarımızla paylaşalım
Cevap:
Kurtuluş Savaşı’ndan sonra bir gazeteci Atatürk’e şöyle bir soru yöneltmiştir:
-Yurdu kurtardınız şimdi ne yapmak istersiniz?
– Milli Eğitim Bakanı olarak Türk kültürünü Yükseltmeye çalışmak en büyük amacım, dile getirmiştir
Bu olaydan sonra Atatürk her gittiği okulda öğretmen ve öğrencilerle konuşmuştur.Atatürk’ün bir gün köy okuluna yolu düşmüştür. Burada genç bir öğretmen görev yapmaktadır. Kürsüsünü Atatürk’e vermek isteyince Atatürk:
– Hayır yerinizde oturunuz ve dersinize davam ediniz. Eğer izin verirseniz biz de sizden faydalanmak isteriz. Sınıfa girdiği zaman, Cumhurbaşkanı bile öğretmenden sonra gelir
Aşağıdaki cümlelerde gereken yerlere kesme işareti getirerek cümleleri tekrar yazalım.
1. Burakın okuduğu şiir çok güzeldi.
Cevap: Burak’ın okuduğu şiir çok güzeldi.
2. İstanbulun tarihî yerlerini gezeceğiz.
Cevap: İstanbul’un tarihi yerlerini gezeceğiz.
3. Karabaşın yemeğini ben hazırladım.
Cevap: Kabaş’ın yemeğini ben hazırladım.
4. Okuduğum Pinokyonun özetini yazdım.
Cevap: Okuduğum Pinokyo’nun özetini yazdım.
Facebook'ta Paylaş
Twitter'da Paylaş
Linkedin'de Paylaş
yedinci etkinlikte birinci görselin ne anlama geldiğini bilmiyordum çünkü daha önce hiçbir yerde görmemiştim. Bunu öğrendiğim iyi oldu.
Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.