8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 82-83-84-85-86-87. Sayfa Cevapları Hecce Yayıncılık 2024-2025 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 8. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde 2.Tema Ölçme ve Değerlendirme konusunun bulunduğu 8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 75-76-77-78 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.
A. Aşağıdaki soruları “Kuş Bakışı” adlı metne göre cevaplayınız.
1. Kuş bakışı ve kroki nedir?
Cevap: Bir alanın tepeden görünüşüne kuş bakışı denir, bunun resme dökülmesi de krokidir.
2. Krokilerden nasıl yararlanabiliriz?
Cevap: Harita ve olan yaparken yararlanabiliriz.
3. Kroki çizerken hangi şekiller kullanılabilir?
Cevap: Kare, dikdörtgen, üçgen ve daire kullanılır.
B. Aşağıdaki cümleleri, harf ile verilen düşünceyi geliştirme yollarıyla eşleştirerek harfleri yay ayraçların içine yazınız.
Cevap:
C. Aşağıdaki cümlelerde boş bırakılan yerlere uygun geçiş ve bağlantı ifadelerini yazınız.
Cevap:
Ç. Aşağıdaki çoktan seçmeli soruları cevaplayınız.
1. Gözyaşları gibi ulu dağlardan
Enginden engine çağlayan sular
Derin derin derelerden dönerek
Arayıp aslını ağlayan sular.
Altı çizili dize başvurulan söz sanatı aşağıdakilerden hangisidir?
Cevap: C) Kişileştirme
2. Kayalar arasındaki dik ve dar bir patikadan inince Kızılkeçili deresiyle karşılaştık. İki sırtın birleştiği dar boğazda kayadan kayaya atlayarak köpüren sular, kulakları dolduran büyük bir gürültü çıkarıyordu. Suyun kenarındaki dar yolda, çok kere taştan taşa atlayarak yürümeye başladık. Kâh derenin kıyısına iniyor, kâh tekrar sırta tırmanarak beyaz köpüklü çağlayanlara yüksekten bakıyorduk.
Bu parçada kullanılan anlatım biçimleri hangileridir?
Cevap: B) Betimleme-Öyküleme
3. Dünya üzerinde ne kadar insan varsa o kadar da kişilik vardır. Nasıl her insanın dış görünüşü farklıysa iç dünyası ve kişiliği de farklıdır. Aynı durum iki kardeş arasında da gözlenebilir. Kardeşimde her zaman mantık ön plandadır. Herhangi bir konuda karar vermeden önce uzun uzun düşünür. Ben ise sabırsız yapımdan dolayı hemen karar veririm ve genellikle de hata yaparım.
Bu parçada kullanılan düşünceyi geliştirme yolu aşağıdakilerden hangisidir?
Cevap: B) Örnekleme
4. Sinema da tiyatro gibi sanatın bir türüdür. Ancak sinemanın izleyicisi, tiyatro izleyicisinden daha fazladır. Bunun nedeni sinemanın olanaklarının daha geniş olmasıdır. Sinemada uçsuz bucaksız çöller, balta girmemiş ormanlar, dağ zirveleri… gözünüzün önüne serilir.
Bu parçada karşılaştırılan kavramlar, aşağıdakilerden hangisinde doğru verilmiştir?
Cevap: D) Sinema-tiyatro
5. Batuhan Öğretmen, cümlenin ögeleri konusunu anlattıktan sonra öğrencilerine bir çalışma kâğıdı hazırlamıştır. Çalışma kâğıdını kontrol ederken bir öğrencisinin yanlış yaptığını belirlemiştir.
Cevap: D) 4
6. “Ben atımdan inerek bu ihtiyarın elini öptüm.” cümlesinde bulunmayan öge, aşağıdakilerden hangisidir?
Cevap: A) Dolaylı tümleç
7. “Limana girdiğimiz vakit, şehre çıkmak isteyen yolcuların kâğıtlarına bakmak için birkaç subay geldi.” cümlesinin öznesi, aşağıdakilerden hangisidir?
Cevap: D) Birkaç subay
8. Osman Hamdi Bey’in “İstanbul Hanımefendisi” tablosu, Avusturya’nın başkenti Viyana’da açık artırmayla satıldı.
Cevap: B) Emrah
9. “Üç tarafı ambarlı büyük kilerin tavanına kancalı büyük çiviler takılmıştı.” cümlesinin ögeleri, aşağıdakilerden hangisinde doğru verilmiştir?
Cevap: B) Dolaylı tümleç-özne-yüklem
Verilen broşüre göre deprem sonrasındaki hangi davranışımız yanlış olur?
Cevap: A) Deprem sonrasında küçük de olsa yangın çıkmışsa müdahale etmem, itfaiyeyi ararım.
Âşık Veysel’in “Orman yurdun temelidir / Nesillerin evvelidir / Her sanatın ilkeli’dir / Ormandaki varlığa bak” dörtlüğünden ve bu temada edindiğiniz bilgilerden yararlanarak doğa sevgisi konulu bir bilgilendirici metin yazınız.
Cevap:
Doğaya olan sevgi ve hayranlık, insanlığın varoluşundan beri devam eden bir duygudur. Bu bağlamda, ünlü Türk halk ozanı Aşık Veysel’in eserlerinde doğa sevgisinin derinliklerine yolculuk yapmak oldukça etkileyici olabilir. Aşık Veysel’in şiirlerinde, doğanın güzellikleri, canlılığı ve derin anlamları genellikle yankılanır.
Aşık Veysel, çeşitli şiirleriyle doğanın büyüsünü tasvir ederken şaşkınlık ve patlamayı göz önünde bulunduran bir üslup kullanır. Onun kelimeleri, doğanın çeşitliliği ve zenginliği karşısında duyduğu hayranlığı yansıtır. Aşık Veysel’in dizelerinde, çiçeklerin renk cümbüşü, kuşların özgür uçuşları ve ağaçların huzur veren gölgeleri gibi ayrıntılı ve etkileyici betimlemeler bulunur. Bu, okuyucunun ilgisini çeken tamamen ayrıntılı paragraflar kullanarak doğanın güzelliklerini resmediyor.
Aşık Veysel’in şiirlerinin benzersizliği, onun olayları ve duyguları kişisel deneyimleriyle harmanlamasından kaynaklanır. Doğaya olan sevgisi, onun iç dünyasını yansıtırken aynı zamanda insanların doğayla olan bağlantısını da anlatır. Aşık Veysel’in şiirlerindeki zaman zaman retorik sorular ve etkileyici metaforlar, okuyucunun duygusal bir bağ kurmasına yardımcı olur.
Facebook'ta Paylaş
Twitter'da Paylaş
Linkedin'de Paylaş
Cümlenin ögeleri ne kadar zor bir konuymuş ya. Bir türlü mantığını kavrayamadım. Bu konu ile ilgili neredeyse tüm soruları buradan cevaplamak zorunda kaldım.
Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.