Yemek, İçmek, Sindirmek Metni Cevapları (6. Sınıf Türkçe MEB) 2024-2025 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 6. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Yemek, İçmek, Sindirmek metnine ait etkinliklerin bulunduğu 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 214-216-217-218-219-220-221 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.
1. Sağlıklı bir yaşam için nasıl beslenmemiz gerektiği ile ilgili yaptığınız araştırma sonucu elde ettiğiniz bilgileri arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Sağlıklı bir yaşam için sağlıklı ve dengeli beslenmeliyiz. Günde en az iki en çok üç öğün yemek yemeli, sebze, et ve meyveyi bol bol tüketmeliyiz.
2. Doğru beslenmenin sağlığımız açısından yararları nelerdir? Açıklayınız.
Cevap: Doğru beslenmek bağışıklık sistemimizi güçlendirir, ideal kilomuzu korumamızı sağlar, hastalıklarla savaşma direncimiz artar, daha enerjik ve dinç oluruz.
A) Aşağıdaki kelimelerin anlamlarını TDK Türkçe Sözlükten bulunuz.
Cevap:
sindirmek: Sinmesini sağlamak.
pelikan: Beyaz tüylü iri kuş.
salgı: Hücrelerin saldığı sıvı.
öğütmek: Ezmek, çiğnemek.
nihayet: Son
asit: Hidrojenli birleşik.
bulamaç: Cıvık, sulu hamur.
B) Yukarıdaki kelimelerden üç tanesini seçerek bu kelimelerin geçtiği bilgilendirici bir paragraf yazınız.
Cevap:
Aşağıdaki soruları metinden hareketle cevaplayınız.
1. Metnin başında yer alan karşılıklı konuşmada sizi şaşırtan bir şey oldu mu? Nedenleriyle anlatınız.
Cevap: Metinde babasının kaza geçirdiğini ve televizyon izlediğini söylemesi beni şaşırttı.
2. Metne göre dişlerimizin ne derece önemli olduğunu ne zaman anlarız? Bu durumu yaşamınızdan örnekler vererek yorumlayınız.
Cevap: Metne göre dişlerimizin önemli, olduğunu kaybettiğimizde anlarız. İnsanlar elindekinin kıymetini her zaman kaybedince anlarlar. Tıpkı sevdiğimiz bir yakınımızı kaybettiğimizde değerini anlamamız gibi.
3. Metinde tükürüğün sindirimdeki önemi ile ilgili verilen bilgiler nelerdir? Açıklayınız.
Cevap: Metinde tükürüğün ağzımızdaki yemekleri yumuşatarak, faydalı mineralleri ayırdığı bilgileri verilmiştir.
4. Metinde anlatılan sindirim aşamaları nelerdir? Bu aşamalardan hangisi sizce daha ilginçtir? Anlatınız.
Cevap:
5. Yazar, midedeki yiyecekler ile ilgili hangi benzetmeleri yapmıştır? Bu benzetmeleri yapmasının nedeni ne olabilir?
Cevap: Yazar midede bulunan yiyecekleri çorbaya, midedeki kasların kasılmasını da çorbayı karıştırmaya benzetmiştir. Çorbayı karıştırdığımızda içindekilerin birbirine karışmasından dolayı bu benzetmeyi yapmıştır.
6. Sağlıklı bir yaşam ve sindirim sistemi arasında nasıl bir ilişki olabilir? Açıklayınız.
Cevap: Sindirim sistemimiz doğru çalışmaz ve yediklerimizi eritip sindiremediğinde rahatsızlanırız. Sağlıklı yaşam sürmenin adımlarından biri de sindirim sistemimizin sağlığına dikkat etmektir.
A) Lokman Hekim’in “OburIuk ve iştahsızIık bedenin baş düşmanıdır.” sözünden hareketle öğretmeninizle oluşturacağınız grubunuzla birlikte bir konuşma metni yazınız.
Cevap:
B) Yukarıdaki duyurudan hareketle soruları cevaplayınız.
1. Niçin iki farklı menü hazırlanmış olabilir?
Cevap: Et ve tavuk yemeyenler olabileceği için iki farklı menü hazırlanmış olabilir.
2. Kırmızı menüyü seçen bir kişi hangi yemekleri almış olabilir?
Cevap: Kırmızı menüyü seçen bir kişi çorba, pilav, salata, kuzu kavurması, tatlı almış olabilir.
3. Beyaz menüyü seçen bir kişi hangi yemekleri almış olamaz?
Cevap: Beyaz menüyü seçen bir kişi kuzu kavurması almış olamaz.
4. Hangi yemeklerde misafirlere birden fazla seçenek sunulmuştur?
Cevap: Çorba, pilav ve tatlıda birden fazla seçenek sunulmuştur.
Aşağıdaki cümleleri uygun deyimlerle örnekteki gibi tamamlayınız.
Cevap:
1. Misafirimizi uğurlarken ….ayağına sağlık…… deriz.
2. Konuşmasını beğendiğimiz birine …….ağzına(diline)sağlık.… deriz.
3. Eğer beğendiğimiz şey el emeği ile yapılmışsa ….eline sağlık…… .deriz.
4. Üzücü bir durum karşısında avunmak için ….sağlık olsun….. deriz.
5. Kötü bir durumdan söz ederken ya da şaşırdığımızda …üstüme iyilik sağlık… deriz.
B) Yukarıdaki metinle ilgili aşağıda verilen bilgilerden doğru olanların yanına “D”, yanlış olanların yanına “Y” harfi koyunuz.
Cevap:
(D) • Günün en önemli öğünü kahvaltıdır.
(Y) • Akşam yemeğinden sabah kahvaltısına kadar ortalama 9 saatlik bir süre vardır.
(Y) • Kahvaltı öğünü atlandığında karın ağrısı görülür.
(D) • Kahvaltı alışkanlığımız kültürümüze ve kişisel deneyimlerimize göre değişir.
(Y) • Kahvaltı öğününü atlayan kişilerin akademik başarıları düşük olur.
C) Okula gelmeden önce düzenli olarak kahvaltı ediyor musunuz? Nedenleriyle açıklayınız.
Cevap: Okula gelmeden önce düzenli olarak kahvaltı ederim. Çünkü daha zinde, enerjik ve güçlü hissederim.
D) Sağlıklı bir kahvaltı için kendinize menü hazırlayınız. Menünüzü aşağıya yazınız.
Cevap:
A) Aşağıdaki cümleleri okuyunuz. Cümleleri okurken altı çizili kelimelerin hangi amaçla kullanıldıklarını açıklayınız.
Cevap:
B) Aşağıdaki cümlelerde boş bırakılan yerleri uygun kelimelerle doldurunuz.
Cevap:
1. Kitapların kendileri küçük olabilir …fakat… bize sundukları dünyalar sonsuzdur.
2. Sinan’ı uzun zamandır bekliyoruz …halbuki….. hiç geç kalmazdı.
3. Bizler ülkemize …ve…. bayrağımıza kalpten bağlı insanlarız.
4. Düzenli spor yapmalıyız …çünkü…. düzenli spor yaparsak sağlıklı oluruz.
C) Aşağıdaki kelimelerden iki tanesini kullanarak “sağlık” konulu bilgi verici bir metin yazınız. Metninizde sağlıkla ilgili atasözü ve deyimler kullanınız.
Cevap:
Aşağıda bir bisikletin kullanım kılavuzundan alınan bölümler verilmiştir. Kılavuzun ilgili bölümlerini dikkatle okuyarak etkinliğinizi tamamlayınız.
A) Aşağıdaki soruları bu kılavuza göre cevaplayınız.
Bisikletle hareket hâlinde değilken yapılmaması gereken davranışı yazınız.
Cevap: Bisikletle hareket halinde değilken vites değiştirilmemelidir.
Vites değiştirirken dikkat edilmesi gereken kurallardan birini yazınız.
Cevap: Vites değiştirirken ters yönde pedal çevrilmemelidir.
Ömer’in bisikletinde bir süre sonra zincir arızası meydana gelmiştir. Ömer, kullanım kılavuzundaki hangi uyarıya uymadığı için Ömer’in bisikleti arızalanmış olabilir? Açıklayınız.
Cevap: Ömer, bisikletin vitesini, zincirini düzenli yağlamadığı için arızalanmış olabilir.
Bisikletinizi sürerken çevreyle iletişiminizi kesecek davranışlarda bulunmanın sakıncaları neler olabilir? Örneklerle anlatınız.
Cevap: Bisiklet sürerken çevreyle iletişimimizi kesmek kazalara sebep olabilir. Örneğin bisiklet sürerken kulaklık takmak trafik seslerini duymamızı zorlaştıracağı için korna seslerini duymayız ve kazaya sebep olabiliriz.
B) Aşağıdakilerden hangileri bu kılavuza göre yapılması gereken davranışlardandır? Başına çarpı işareti (X) koyarak işaretleyiniz.
(X) Yayaların güvenliğini tehlikeye atmadan sürüş yapmak
() Ön ve arka vitesleri aynı anda değiştirmek
() Bisikleti kullanacağımız araziye göre lastik seçmek
(X) Sürüş sırasında koruyucu kıyafetler kullanmak
(X) Vites değiştirirken düz yönde pedal çevirmek
Geçmişte insanların beslenme alışkanlıkları nasıldı? Aile büyüklerinize danışarak bir araştırma yapınız.
Cevap: Geçmişte insanlar kendi ürettikleri doğal besinlerle beslenirlermiş Hazır yiyecekler çok az ve yaygın olmadığı için her şeyin doğalıyla beslenirlermiş. Süt, et, ve otlarla beslenirlermiş.
Facebook'ta Paylaş
Twitter'da Paylaş
Linkedin'de Paylaş
Sağlıklı bir beslenme düzeni belirli aralıklarla düzenli bir şekilde günde üç öğün beslenmektir. Ayrıca ara öğünler ile de bu beslenmeyi desteklemek gerekmektedir.
Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.