Cevap Yaz
25 Şubat 2024, 7:29 - Betül Yazdı

3. Sınıf Matematik Ders Kitabı 85-86-87. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

3. Sınıf Matematik Ders Kitabı 85-86-87. Sayfa Cevapları MEB Yayınları 2024-2025 Eğitim-Öğretim yılı konusunda 3. Sınıf öğrencilerimizin ihtiyaç duyabilecekleri 3. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 85-86 ve 87’deki Ders Kitabı Cevaplarını paylaştık. Eksik yada hatalı kısımları bizlere Yorumlar bölümünden yazarak bildirebilirsiniz. 3. Sınıf Matematik Ders Kitabı 85-86-87. Sayfa Cevapları MEB Yayınları konusunda Grafik ve Tablolar İle İlgili Problem Çözme konusunu işledik.


3. Sınıf Matematik Ders Kitabı 85-86-87. Sayfa Cevapları MEB Yayınları 2. Kitap


3.Sınıf Matematik Ders Kitabı MEB Yayınları 85-86-87. Sayfa Cevapları Grafik Ve Tablolar İle İlgili Problem Çözme

3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Sayfa 85 Ders Kitabı Cevapları

Aşağıdaki boşlukları oluşturduğumuz sıklık tablosundaki bilgilerden yararlanarak dolduralım.

a) Kümeste ...16….. tane tavuk vardır.

b) Kümeste …..8… tane hindi vardır.

c) Kümeste ..12.….. tane kaz vardır.

ç) Kümeste en çok …….tavuk………….. vardır.

d) Kümeste en az ……..hindi……….. vardır.

e) Kümeste toplam .36……. hayvan vardır.

f) Kümesteki hindi ile kaz sayıları arasında ...4….. fark vardır

3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Sayfa 87 Ders Kitabı Cevapları

Yandaki tabloda bulunan verilerden yararlanarak toplama ve çıkarma işlemi gerektiren problemler kuralım. Kurduğumuz problemleri aşağıdaki örnek problemle birlikte defterimize yazıp çözelim.

Örnek Problem
Elma ve portakal seven öğrencilerin sayısı armut seven öğrencilerin sayısından kaç fazladır?
Cevap:8+10=14 14-10=4

Problem=Armut ve elma seven öğrencilerin sayısı portakal seven öğrencilerin sayısından kaç fazladır?
Cevap:10+8=18 18-6=12

Problem=Portakal ve armut seven öğrencilerin sayısı elma seven öğrencilerin sayısından kaç fazladır?
Cevap:10+6=16 16-8=8

Yandaki çetele tablosunda verilen bilgilere göre nesne grafiği oluşturalım. Grafiği oluştururken aşağıda kutu içinde verilmiş olan simgeleri kullanalım.

Grafik: Şubat Ayı Hava Durumuna Göre Günler

3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Sayfa 87 Ders Kitabı Cevapları

Not: Her nesne .…4…. günü göstermektedir.


Oluşturduğumuz grafikteki verilerle ilgili toplama ve çıkarma işlemleri gerektiren problemler kuralım. Kurduğumuz problemleri defterimize yazıp çözelim. 

Problem: Karlı gün sayısı güneşli gün sayısından kaç fazladır?
Cevap: 8 fazladır.

4 + 4 + 4 + 4 = 16 (Karlı Gün Sayısı)
4 + 4 = 8  (Güneşli Gün Sayısı)

16 – 8 = 8  (Aradaki Fark)


Problem: Bultulu ve karlı gün sayısı ile güneşli gün sayısından kaç fazladır?
Cevap: 12 fazladır.

4 + 4 + 4 + 4 = 16 (Karlı Gün Sayısı)
4 = (Bulutlu Gün Sayısı)

4 + 4 = 8  (Güneşli Gün Sayısı)

16 + 4 = 20 (Karlı ve Bulutlu Gün Sayısı)

20 – 8 = 12 (Aradaki Fark)

3. Sınıf Matematik Ders Kitabı 85-86-87. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

Ders ve Çalışma kitabı cevapları aramalarınızda internet sitemizi daha üst sıralarda listelemek için aramalarınızın sonuna "forum sınıf" yazabilirsiniz.
Örnek Kullanım: 6. sınıf matematik öğün yayınları sayfa 40 forum sınıf

Linkedin'de Paylaş

Ξ Bir cevap yazın

Künye Gizlilik Politikası İletişim Hakkımızda Türkçe Ders Kitabı Cevapları

Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.