3. Sınıf Matematik Ders Kitabı 57-58-59-60-61. Sayfa Cevapları MEB Yayınları 2024-2025 Eğitim-Öğretim yılı konusunda 3. Sınıf öğrencilerimizin ihtiyaç duyabilecekleri 3. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 57-58-59-60 ve 61’deki Ders Kitabı Cevaplarını paylaştık. Eksik yada hatalı kısımları bizlere Yorumlar bölümünden bildirebilirsiniz.
1)Aşağıdaki sayıların okunuşlarını yazınız.
571 : Beş yüz yetmiş bir
642 : Altı yüz kırk iki
453 : Dört yüz elli üç
909 : Dokuz yüz dokuz
856 : sekiz yüz elli altı
123 : yüz yirmi üç
2)Aşağıdaki seçeneklerden hangisinde “yüz on dört” sayısının rakamla yazılışı doğru verilmiştir?
Cevap: C) 114
3)Aşağıdaki seçeneklerden hangisinde 605 sayısının okunuşu doğru verilmiştir?
Cevap: B) Altı yüz beş
4)Aşağıdaki sayıların basamak adlarını noktalı yerlere yazınız.
5)Aşağıdaki sayıların basamak değerlerini noktalı yerlere yazınız.
6)Aşağıdaki ileriye ritmik saymalarda bulunan boşluklara uygun sayıları yazınız.
456, 457, 458, ….459…. , ….460…. , 461, ….462…. , 463
718, 728, ….738…. , …748….. , 758, ….768…. , 778, ….788…. , ….798….
275, …375….. , 475, 575 , …675…. , …775….. , 875, ….975….
7)Aşağıdaki seçeneklerden hangisinde 447 sayısı en yakın onluğuna yuvarlanmıştır?
Cevap: A) 450
8)Aşağıdaki seçeneklerden hangisinde 736 sayısı en yakın yüzlüğüne yuvarlanmıştır?
Cevap: C) 700
9)Aşağıdaki sayıları karşılaştırınız ve ”>”, “<”, “=” sembollerini kullanarak sıralayınız.
Küçükten büyüğe sıralayınız.
816, 675, 400, 89, 109 : 89 < 109 < 400 < 675 < 816
575, 256, 618, 256, 49 : 49 < 256 = 256 < 575 < 618
Büyükten küçüğe sıralayınız.
600, 760, 772, 88, 171 : 600 > 772 > 760 > 171 > 88
75, 542, 613, 300, 542 : 613 > 542 = 542 > 300 > 75
10)Aşağıdaki ileriye ritmik saymaları kutular bitene kadar tamamlayınız.
11)Aşağıdaki sayı örüntülerini kuralına göre genişletiniz.
12)Aşağıdaki kutuya kuralını belirleyerek bir sayı örüntüsü oluşturunuz. Oluşturduğunuz örüntüyü modelleyiniz.
13)Aşağıdaki sayılardan tek olanları A, çift olanları B kutusuna yazınız.
14)
• Yukarıdaki sayılardan tek olanları toplayınız. Sonucun tek mi çift mi olduğunu yanına yazınız.
Cevap: 361+193= 554 ; sonucu çift sayıdır
• Yukarıdaki sayılardan çift olanları toplayınız. Sonucun tek mi çift mi olduğunu yanına yazınız.
Cevap: 274+342= 616 ; sonucu çift sayıdır
• Yukarıdakilerden seçtiğiniz bir tek ve bir çift sayıyı toplayınız. Sonucun tek mi çift mi olduğunu yanına yazınız.
Cevap: 274+ 193 = 467 ; sonucu tek sayıdır
15)Aşağıdaki sayıları Romen rakamları ile yazınız.
9 : …IX….
14: ..XIV…
6: …VI…
11: …XI….
19: …XIX….
4: …IV….
16)Aşağıdaki Romen rakamlarının sayı değerlerini yazınız.
XX: ….20…
XIII: ….13…
II : ….2…
XII: ….12…
XV : ….15…
XVII: ….17…
17)Aşağıdaki toplama işlemlerini yapınız.
115+334= 449
305+253= 558
430+441= 871
252+177= 429
625+326= 951
379+217+199= 795
374+236+262= 872
226+287+398= 911
249+157+121= 527
455+238+213= 906
18)Aşağıdaki toplama işlemlerini yapınız. Her iki toplama işleminde sonuçların değişip değişmediğini yandaki kutulara işaretleyiniz.
45 + 216 + 78 = …339….
45 + 78 + 216 = …339….
(616 + 44) + 181 = ….841…
(181 + 616) + 44 = …841….
3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Sayfa 61 Ders Kitabı Cevapları
19)Aşağıdaki çıkarma işlemlerini yapınız.
879-441= 438
567-460= 107
55-424= 131
85-451= 404
726-316= 410
577-198= 379
603-339= 264
718-324= 394
849-182= 667
444-127= 317
777-122= 655
629-482= 147
319-205= 104
566-187= 379
20)Aşağıdaki çıkarma işlemlerini zihinden yapınız. İşlemleri yaparken kullandığınız yöntemleri noktalı yerlere yazınız.
Facebook'ta Paylaş
Twitter'da Paylaş
Linkedin'de Paylaş
Romen rakamları genelde 1-20 arasındaki sayılar için kullanılır. Günümüzde en çok kullanım alanı bu sayılardır. Yüzler, binler ve on binler gibi basamaklarıda bu romen rakamlarıyla oluşturabiliriz.
gerçekten çok güzel bir uygulama ödevlerim zamanında bitiyor ve gerçekten bu siteye bayılıyorum çok işime yaradı 10 puan 5 yıldız
çok güzel anlamayan varsa bana sorsun
Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.