3. Sınıf Matematik Ders Kitabı 34-35-36-37-38. Sayfa Cevapları MEB Yayınları 2024-2025 Eğitim-Öğretim yılı konusunda 3. Sınıf öğrencilerimizin ihtiyaç duyabilecekleri 3. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 34-35-36-37 ve 38’deki Ders Kitabı Cevaplarını paylaştık. Eksik yada hatalı kısımları bizlere Yorumlar bölümünden bildirebilirsiniz.
Yandaki balığı inceleyelim. Balığın pullarının dizilişi ile ilgili dikkatinizi çeken bir şey var mı? Düşünelim.
Cevap: Balığın pulları ikişer artarak bir örüntü oluşturmuştur. 1-3-5-7-9
1)Aşağıdaki sayı örüntülerini kuralına göre genişletelim.
2 – 6 – 10 – ..14…. – ..18…. – …22… – ..26….
34 – 37 – 40 – ..43…. – ..46…. – ..49…. – .52…..
187 – 185 – 183 – ..181…. – …179… – ..177…. – ..175….
2)Aşağıdaki sayı örüntüsünün modellemesini inceleyelim. Modellemeyi örüntüye uygun şekilde genişletelim.
3)Aşağıdaki örüntüde boş bırakılan yerlere kuralına uygun şekilde sayılar yazalım.
4)Kuralını belirleyerek bir sayı örüntüsü oluşturalım. Bu örüntüyü modelle göstererek defterimize çizelim.
Cevap: 2-4-6-8-10
Dondurma külahlarındaki topların sayıları ile ilgili ne söyleyebiliriz? Düşünelim.
Cevap: İlk küllahta çift sayıda dondurma topu varken, ikinci küllahta tek sayıda dondurma topu vardır
ETKİNLİK
• Aşağıdaki 1, 2 ve 3. tabloda bulunan kutular örnek olarak boyanmıştır. Siz de diğer tablolarda bulunan kutuları örneklerdeki gibi sırayla üzerinde yazan sayı kadar boyayınız.
• Sayıların altlarındaki boyadığınız kutuları kendi içlerinde ikişerli eşleştiriniz.
Cevap: 1 ile 3 – 2 ile 4 – 5 ile 7 – 6 ile 8
• Eşleştirme sonucunda eşleştirilemeyen boyalı kutusu kalmış sayılar hangileridir? Bunun sebebi ne olabilir?
Cevap: 9 ile 10 sayılı kutular kaldı çünkü eşleşecek başka tek ve çift sayı kalmadı
1)Yandaki saatte bulunan çift sayıları kırmızı kalemle yuvarlak içine alalım.
2)Aşağıdaki sayılardan tek olanları pembeye, çift olanları yeşile boyayalım.
3/A ve 3/B sınıfı öğrencileri pencerelerini renkli kâğıtlarla süslerler. Pencerelerin her iki tarafına da renkli dörder kâğıt asarlar. Fakat daha sonra 3/B sınıfının astığı renkli kâğıtlardan biri düşer. Bu durumda:
• Hangi sınıfın penceresinde bulunan toplam renkli kâğıt sayısı çifttir? Düşünelim.
Cevap: 3/A sınıfının renkli kağıtları çifttir.
• Hangi sınıfın penceresinde bulunan toplam renkli kâğıt sayısı tektir? Düşünelim.
Cevap: 3/B sınıfının renkli kağıtları tektir.
Facebook'ta Paylaş
Twitter'da Paylaş
Linkedin'de Paylaş
2,4,6,8,0 ile biten bütün sayılar çift sayıdır. 1,3,5,7,9 ile biten sayılar ise tek sayıdır. Kaç basamaklı ve ne kadar uzun olduğuna bakılmaksızın son rakama bakarak bir sayının çift veya tek olduğunu anlayabiliriz.
Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.