💬 Yorum Yaz
28 Şubat 2025, 11:44 - Furkan Yazdı

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı 149-150-153-154-155-156-157-158-159. Sayfa Cevapları 2. Kitap

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı 149-150-153-154-155-156-157-158-159. Sayfa Cevapları 2. Kitap

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı 149-150-153-154-155-156-157-158-159. Sayfa Cevapları 2. Kitap 2024-2025 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 5. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde İşlemlerle Cebirsel Düşünme konusunun yer aldığı 5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 149-150-153-154-155-156-157-158-159 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.

5.Sınıf Matematik Ders Kitabı MEB Yayınları 149-150-153-154-155-156-157-158-159. Sayfa Cevapları 2. KİTAP İşlemlerle Cebirsel Düşünme

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 149 Cevapları MEB Yayınları

Etkinlik 1 Ayran Yapımı

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 149 Cevapları MEB Yayınları

İzlenen adımlar arasında nasıl bir ilişki vardır? Adımlar yer değiştirebilir mi? Fikirlerinizi arkadaşlarınızla paylaşarak tartışınız.
Cevap: İzlenen adımlar bir sonraki adımın hazırlığıdır ve bir sonraki adıma geçilebilmesi için önceki adımın eksiksiz tamamlanması gerekir. Adımlar yer değiştirilemez çünkü tadı istenilenden farklı olabilir.

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 153 Cevapları MEB Yayınları

Örnek 1

Ahmet, sağlıklı bir yaşam için ideal kiloya ulaşmak istemektedir. Bu amaçla dengeli beslenmeye karar vermiş ve düzenli olarak yürüyüş yapmaya başlamıştır.
Ahmet’in bir haftada attığı adım sayısı aşağıdaki tabloda gösterilmiştir.

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 153 Cevapları MEB YayınlarıAhmet’in bir haftada toplam kaç adım attığını hesaplamak amacıyla oluşturulan algoritmanın eksik adımlarını tamamlayınız ve bu algoritmayı akış şemasına aktarınız. Daha sonra ise Ahmet’in bir haftada attığı toplam adım sayısını bu algoritmanın adımlarını kullanarak bulunuz.

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 153 Cevapları MEB Yayınları

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 154 Cevapları MEB Yayınları

Örnek 2

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 154 Cevapları MEB Yayınları

Hasan, kenar uzunlukları 10 m ve 25 m olan dikdörtgen biçimindeki bahçesinin etrafına duvar örecektir. Hasan’ın kaç metre uzunluğunda duvar örmesi gerektiğini hesaplamak için oluşturduğu algoritmayı akış şemasına aktarınız. Daha sonra kaç metre uzunluğunda duvar örmesi gerektiğini bu algoritmanın adımlarını kullanarak bulunuz.

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 154 Cevapları MEB Yayınları

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 155-156 Cevapları MEB Yayınları

1) Etkinlik 2’deki algoritmayı inceleyerek A marka kaşar peynirin 1 kilogram fiyatını bulunuz.
Cevap:

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 155-156 Cevapları MEB Yayınları


2) Arkadaşlarınızla iş birliği yapıp B marka kaşar peynirin 1 kilogram fiyatını bulmak için kullanılacak algoritmayı oluşturunuz. Algoritmanın akış şemasını çiziniz. Daha sonra B marka kaşar peynirin 1 kilogram fiyatını bulunuz.
Cevap:

1. Adım → Başla
2. Adım → B marka peynirin 700 gram fiyatını gir. (Fiyat 1)
3. Adım → Fiyat 2 = Fiyat 1 ÷ 7 (Fiyat 2 = 100 gram peynir fiyatı)
Fiyat 2 = 210 ÷ 7 = 30

4. Adım → Fiyat 3 = Fiyat 2 x 10 (Fiyat 3 = 1 kg peynirin fiyatı)
Fiyat 3 = 30 x 10 = 300 TL

5. Adım → Sonuç = 300 TL
6. Adım →  Bitir

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 155-156 Cevapları MEB Yayınları

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 157 Cevapları MEB Yayınları

Etkinlik 3 Bölme İşlemi

Aşağıda bölme işlemine ait algoritma akış şeması ve algoritmaya ait tablo gösterilmiştir. Bu akış şemasının adımlarını ve tabloyu inceleyiniz.

Bölme işlemi ile tekrarlanan çıkarma işlemi arasında nasıl bir ilişki vardır? Belirlediğiniz ilişkiyi yazınız. Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşarak tartışınız.
Cevap: Bölme işleminin temel mantığı bölünen sayıdan bölen sayıyı sürekli olarak, bölünemeyecek kadar küçülene kadar çıkarma işlemiyle alakalıdır. Bölünen sayı, bölen sayı kadar tekrar ve tekrar çıkarılarak sıfır veya sıfıra yakın bir küçük sayıya ulaşana kadar devam edilir. Kaç kez bu çıkarma işleminin yapıldığı sayılarak bölme işleminin sonucunu verir.

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 158 Cevapları MEB Yayınları

Etkinlik 4 Toplama İşlemi ile Çarpma İşleminin İlişkisi

5 + 5 + 5 + 5 + 5 + 5 + 5 + 5 + 5 + 5 + 5 + 5 + 5 + 5 + 5 + 5 + 5 + 5 + 5 = ?

19 adet 5 sayısını toplamak isteyen Gülşen, aşağıdaki algoritmayla sonuca ulaşmıştır.
1. Adım: Başla.
2. Adım: Kendisiyle tekrarlı toplanacak sayıyı gir. (Sayı1)
3. Adım: Sayı adedini gir. (Sayı2)
4. Adım: Sayı1 x Sayı2
5. Adım: Sonuç
6. Adım: Bitir.
Buna göre aşağıdaki soruları cevaplayınız.

1) Bu algoritmaya ait akış şeması çiziniz.
Cevap:

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 158 Cevapları MEB Yayınları


2) Gülşen, neden toplama işlemi yerine çarpma işlemi kullanmış olabilir?
Düşüncenizi arkadaşlarınızla paylaşarak tartışınız.
Cevap: Çarpma işlemi, bir bakıma toplama işleminin genellemesidir. Aynı sayıdan uzun uzun toplamak yerine, çarpma işlemiyle tek seferde toplanabilmeyi ifade eder. Çarpma işlemi, toplama işleminin daha pratik bir versiyonudur.

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 159 Cevapları MEB Yayınları

Örnek 3

1.Adım: Başla.
2.Adım: Doğum yılının 10 ile bölümünden kalanı hesapla ve şifrenin birler basamağına yaz.
3. Adım: Doğum yılının 4 ile bölümünden kalanı hesapla ve şifrenin onlar basamağına yaz.
4.Adım: Doğum yılının 3 ile bölümünden kalanı hesapla ve şifrenin yüzler basamağına yaz.
5. Adım: Doğum yılının 2 ile bölümünden kalanı hesapla ve şifrenin binler basamağına yaz.
6. Adım: Sonuç. (Şifre)
7. Adım: Bitir.
Yukarıdaki şifreleme algoritmasının adımlarını kullanarak siz de bir şifre belirleyiniz.
Cevap: 

1. Adım: 2013’te doğduğunuzu varsayalım.
2. Adım: 2013 ÷ 10 = 201 (Kalan 3)
3. Adım: 2013 ÷ 4 = 504  (Kalan 1)
4. Adım: 2013 ÷ 3 = 671 (Kalan 0)
5. Adım: 2013 ÷ 2 = 1006 (Kalan 1)
6. Adım: Şifre 1013
7. Adım: Bitti

Ders ve Çalışma kitabı cevapları aramalarınızda internet sitemizi daha üst sıralarda listelemek için aramalarınızın sonuna "forum sınıf" yazabilirsiniz.
Örnek Kullanım: 6. sınıf matematik öğün yayınları sayfa 40 forum sınıf

Önerilen Yazılar:

✏️ Bir cevap yazın

Künye Gizlilik Politikası İletişim Hakkımızda Türkçe Ders Kitabı Cevapları

Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.