7. Sınıf İngilizce Ders Kitabı 84-85-86-87-88-89-90-91-92-93-94. Sayfa Cevapları Yıldırım Yayınları 2024-2025 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 7. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Public Buildings ünitesine ait çalışmaların yer aldığı 7. Sınıf İngilizce Ders Kitabı Sayfa 84-85-86-87-88-89-90-91-92-93-94 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.
Write your dreams under the given categories. Make sentences as in the example.
Çeviri: Hayallerinizi verilen kategoriler altına yazın. Örnekteki gibi cümleler kurunuz.
Cevap:
EDUCATION (EĞİTİM)
CAREER (KARİYER)
FAMILY LIFE (AİLE HAYATI)
A1. Look at the pictures and decide what they are about. Write EDUCATION, CAREER or FAMILY LIFE under the pictures.
Çeviri: Resimlere bakın ve neyle ilgili olduklarına karar verin. Resimlerin altına EĞİTİM, KARİYER veya AİLE HAYATI yazın.
Cevap:
A2. Listen to the speaker and number the pictures in the order you hear.
Çeviri: Konuşmacıyı dinleyin ve resimleri duyduğunuz sıraya göre numaralandırın.
A3. Answer the question and tick the things you dream of.
Çeviri: Soruyu cevaplayın ve hayal ettiğiniz şeyleri işaretleyin.
Cevap:
A4. Write a simple paragraph about your future as in activity A2. Use the things in activity A3 and write your predictions.
Çeviri: A2 faaliyetindeki gibi geleceğiniz hakkında basit bir paragraf yazın. A3 etkinliğindeki şeyleri kullanın ve tahminlerinizi yazın.
Cevap: I will go to a good university and become a successful doctor. I’ll buy a house and a nice car. I will marry someone I love. I will travel the world with my wife. I will have two children. (İyi bir üniversiteye giderek başarılı bir doktor olacağım. Bir ev ve güzel bir araba alacağım. Sevdiğim biriyle evleneceğim. Eşimle birlikte dünyayı gezeceğim. İki çocuk sahibi olacağım.)
B1. Write predictions for the sports in the future.
Çeviri: Gelecekteki sporlarla ilgili tahminleri yazın.
Cevap:
1. People will create and play games with their imagination. (İnsanlar hayal güçleriyle oyun kurup oynayacaklar. )
2. More technological games will be played. (Daha çok teknolojik oyunlar oynanacak.)
B2. Listen to the dialogue and write “Berk” or “Canan” in the blanks.
Çeviri: Diyaloğu dinleyin ve boşluklara “Berk” veya “Canan” yazın.
Cevap:
1. Berk hopes Galatasaray will be the champion.
2. Berk thinks Galatasaray will win the match.
3. Canan hopes Galatasaray won’t be the champion.
4. Canan is a fan of Fenerbahçe.
5. Berk is a fan of Galatasaray
B3. Listen to the dialogue again and circle the responses you hear.
Çeviri: Diyaloğu tekrar dinleyin ve duyduğunuz yanıtları daire içine alın.
Cevap:
B4. Work in pairs. Share your predictions in activity B1 with each other. Give response to your partner’s predictions. Use the phrases below.
Çeviri: Çiftler halinde çalışın. B1 etkinliğindeki tahminlerinizi birbirinizle paylaşın. Partnerinizin tahminlerine yanıt verin. Aşağıdaki ifadeleri kullanın.
Cevap:
– More technological games will be played in the future. (Gelecekte daha çok teknolojik oyunlar oynanacaktır.)
+ I think like you too. (Ben de senin gibi düşünüyorum.)
C1. Look at the chart below and circle the correct answer.
Çeviri: Aşağıdaki tabloya bakın ve doğru cevabı daire içine alın.
1. Which of the following is CORRECT according to the chart above?
Çeviri: Yukarıdaki tabloya göre aşağıdakilerden hangisi DOĞRUdur?
Cevap:
C2. Look at the chart in activity C1 again. Complete the graph with the correct phrases below.
Çeviri: Etkinlik C1’deki grafiğe tekrar bakın. Grafiği aşağıdaki doğru ifadelerle tamamlayın.
Cevap:
C3. Ask your classmates’ predictions about the future. Take notes about their answers in the following chart as in activity C1.
Çeviri: Sınıf arkadaşlarınızın gelecekle ilgili tahminlerini sorun. C1 etkinliğinde olduğu gibi aşağıdaki tabloya verdikleri cevapları not alın.
Cevap:
D1. Look at the headings in the box. Make predictions for the headings below as in the example.
Çeviri: Kutudaki başlıklara bakın. Aşağıdaki başlıklar için örnekteki gibi tahminlerde bulununuz.
Cevap:
D2. Read the dialogue and write the kids’ predictions.
Çeviri: Diyaloğu okuyun ve çocukların tahminlerini yazın.
Cevap:
George : Can you make a guess about the future of the world?
Jane : I’m very hopeful about the future. I think the world will be a peaceful place. All people will live in harmony. They won’t tell lies. There won’t be poverty so children won’t die and this is excellent. Also, all children will receive education. Everybody will be happy.
George : What about you, Joe? Can you imagine a peaceful world?
Joe : No, I don’t think so. I guess machines and robots will probably do everything so people won’t have a job and they may not have money. There will be poverty. People will try to find a new place to live. I think they may live on Mars.
George : Oh, very interesting ideas. Jane, can you predict a life on Mars?
Jane : No, I can’t. I think it’s impossible.
George : Dünyanın geleceği hakkında bir tahminde bulunabilir misin?
Jane: Geleceğe dair çok umutluyum. Dünyanın barış dolu bir yer olacağını düşünüyorum. Bütün insanlar uyum içinde yaşayacak. Yalan söylemezler. Yoksulluk olmayacağı için çocuklar ölmeyecek ve bu mükemmel. Ayrıca tüm çocuklar eğitim alacak. Herkes mutlu olacak.
George: Peki ya sen Joe? Huzurlu bir dünya hayal edebiliyor musunuz?
Joe: Hayır, sanmıyorum. Sanırım makineler ve robotlar muhtemelen insanların işsiz kalması ve paralarının olmaması için her şeyi yapacak. Yoksulluk olacak. İnsanlar yaşayacak yeni bir yer bulmaya çalışacaklar. Mars’ta yaşayabileceklerini düşünüyorum.
George: Ah, çok ilginç fikirler. Jane, Mars’ta bir hayat olacağını tahmin edebilir misin?
Jane: Hayır, yapamam. Bunun imkansız olduğunu düşünüyorum.
PREDICTIONS (Tahminler)
Jane is hopeful about the future because she thinks the world will be peaceful. Joe is hopeless about the future because he thinks robots will steal people’s jobs and people will be unhappy. (Jane, geleceğe dair umutlu çünkü dünyanın barış dolu olacağını düşünüyor. Joe, geleceğe karşı umutsuz çünkü robotların insanların işlerini çalacağını ve insanların mutsuz olacağını düşünüyor.)
D3. Write your predictions about the future of the world in the box below.
Çeviri: Dünyanın geleceği ile ilgili tahminlerinizi aşağıdaki kutuya yazın.
Cevap: In the future, technology will advance, people’s jobs will become easier and the world will be a comfortable place. (Gelecekte teknoloji ilerleyecek, insanların işleri kolaylaşacak ve dünya rahat bir yer olacak.)
D4.Prepare a short report on the future of the world. Use your predictions in activity D3. Present your report to your classmates.
Çeviri: Dünyanın geleceği hakkında kısa bir rapor hazırlayın. Tahminlerinizi etkinlik D3’te kullanın. Raporunuzu sınıf arkadaşlarınıza sunun.
Cevap: Technology will develop in the future of the world. Jobs will be done by robots, the workload will decrease, but unemployment will increase as the need for manpower decreases. (Dünyanın geleceğinde teknoloji gelişecek. İşler robotlar tarafından yapılacak, iş yükü azalacak ancak insan gücüne olan ihtiyaç azaldığı için işsizlik artacak.)
E1. Work in pairs. Ask and answer the following questions to each other.
Çeviri: Çiftler halinde çalışın. Aşağıdaki soruları birbirinize sorun ve cevaplayın.
Cevap:
What do you think about your Iife in the future? (Gelecekteki hayatınız hakkında ne düşünüyorsunuz?)
→ In the future, robots will see the future and our lives will be easier. (Gelecekte robotlar iler görecek ve hayatımız kolaylaşacak.)
Would you like to see yourself and your life in the future? (Gelecekte kendinizi ve hayatınızı görmek ister misiniz?)
→ Yes, I’d like to see it. (Evet, görmek isterim.)
E2. Read the e-mails below. Circle the correct answers about Darren’s and Suzy’s predictions.
Çeviri: Aşağıdaki e-postaları okuyun. Darren ve Suzy’nin tahminleriyle ilgili doğru cevapları daire içine alın.
Cevap:
E3. Read the e-mails in activity E2 again and retell the predictions of the kids as in the example.
Çeviri: E2 etkinliğindeki e-postaları tekrar okuyun ve örnekteki gibi çocukların tahminlerini tekrar anlatın.
Cevap: Suzy will study medicine as a hard-working student. (Suzy çalışkan bir öğrenci olarak tıp okuyacak.)
Write a letter to a friend of yours about your dreams and expectations for the future.
Çeviri: Bir arkadaşınıza geleceğe dair hayallerinizi ve beklentilerinizi anlatan bir mektup yazın.
Cevap:
Hello, I am Zeynep. I will improve myself by going to a fine arts high school in the future. After graduating from high school, I will be a successful painter. (Merhaba, ben Zeynep. Gelecekte güzel sanatlar lisesine giderek kendimi geliştireceğim. Lise bittikten sonra başarılı bir ressam olacağım.)
A. Think about your dream holiday and answer the questions. Share your dream holiday with your classmates.
Çeviri: Hayalinizdeki tatili düşünün ve soruları cevaplayın. Hayalinizdeki tatili sınıf arkadaşlarınızla paylaşın.
Cevap:
1. Where will you go? (Nereye gideceksiniz?)
→ I will go to Trabzon. (Trabzon’a gideceğim.)
2. How will you go there? (Oraya nasıl gideceksiniz?)
→ I will go by plane. (Uçakla gideceğim.)
3. Who will you go with? (Kiminle gideceksiniz?)
→I will go with my family. (Ailemle gideceğim.)
4. What will you take with you? (Yanınıza ne alacaksınız?)
→I will buy clothes and a camera. (Kıyafet ve fotoğraf makinesi alacağım.)
5. What will you do on your holiday? (Tatilinizde ne yapacaksınız?)
→ I will visit the historical and natural beauties of Trabzon. (Trabzon’un tarihi ve doğal güzelliklerini gezeceğim.)
B. Look at the list. Listen to the speaker and tick his dreams.
Çeviri: Listeye bakın. Konuşmacıyı dinleyin ve hayallerini işaretleyin.
Cevap:
1. I’ll work for a very big company.
__✓__ 2. I’ll graduate from the university.
__✓__ 3. I’ll run my own business.
__✓__ 4. I’ll earn a lot of money and I’ll be rich.
__✓__ 5. I’ll travel around the world and have adventurous vacations.
6. I’ll speak two more foreign languages.
C. Match the sentences with the predictions. There is an extra prediction.
Çeviri: Cümleleri tahminlerle eşleştirin. Ekstra bir tahmin var.
Cevap:
…….B……. 1. George has a great voice.
…….D……. 2. Hans is good at football.
…….A……. 3. Joe likes learning about new cultures.
…….C…… 4. Andrew doesn’t like crowded cities.
a. I believe he will often go abroad.
b. I think he will be a singer.
c. I hope he will live in small town.
d. I guess he will be a footballer.
e. I think she will have four children.
D. Read the text and tick the things related to Barbara’s predictions.
Çeviri: Metni okuyun ve Barbara’nın tahminleriyle ilgili şeyleri işaretleyin.
Cevap:
E. Fill in the blanks with the words below. There is an extra word.
Çeviri: Aşağıdaki sözcüklerle boşlukları doldurunuz. Fazladan bir kelime daha var.
Cevap:
1. Make a ……guess….. about the future. Will you have a happy life?
2. Let’s ……predict…… your life in the future.
3. I want to have a successful ……career….. in marketing.
4. A: What is your …..dream…… job?
B: I want to be a teacher. I love teaching.
5. I ….believe….. you will be a successful businesswoman.
F. Look at the pictures. Write predictions about John’s future.
Çeviri: Resimlere bakın. John’un geleceği hakkında tahminler yazın.
Cevap:
G. Read the sentences. Response to them by using “I hope so. / I hope not. / I think so. / I don’t think so”.
Çeviri: Cümleleri okuyun. Onlara “Umarım öyledir. / umarım değildir. / Bence de. / Öyle düşünmüyorum”.
Cevap:
H. Make a list of your short term and long term goals. Then, tell them as in the example.
Çeviri: Kısa vadeli ve uzun vadeli hedeflerinizin bir listesini yapın. Daha sonra örnekteki gibi anlatın.
Cevap:
I. Read the situations and answer the questions.
Çeviri: Durumları okuyun ve soruları cevaplayın.
Cevap:
Situation: Gary wants to be an actor. (Durum: Gary oyuncu olmak istiyor.)
1. What personal qualities will he need to be an actor? (Oyuncu olmak için hangi kişisel niteliklere ihtiyacı olacak?)
→ He will need the ability to imitate. (Taklit yeteneğine ihtiyacı olacak.)
2. What skills will he need? (Hangi becerilere ihtiyacı olacak?)
→ He will need to show his feelings. (Duygularını göstermeye ihtiyacı olacak.)
Situation: Jenny wants to be a doctor. (Durum: Jenny doktor olmak istiyor.)
3. What personal qualities will she need to be a doctor? (Doktor olabilmesi için hangi kişisel niteliklere ihtiyacı olacak?)
→ She must be patient and use her hands and fingers well. (Sabırlı, elini ve parmaklarını iyi kullanmalı.)
4. What skills will she need? (Hangi becerilere ihtiyacı olacak?)
→ She will need knowledge and dexterity. (Bilgilere ve el becerisine ihtiyacı olacak.)
SELF-CHECK
Cevap:
Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.