Cevap Yaz
16 Ocak 2025, 18:19 - Furkan Yazdı

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı 101-102-103-104-105-106-107. Sayfa Cevapları 2. Kitap

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı 101-102-103-104-105-106-107. Sayfa Cevapları 2. Kitap 2024-2025 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 5. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde İstatistik Okuryazarlığı konusunun yer aldığı 5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 101-102-103-104-105-106-107 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı 101-102-103-104-105-106-107. Sayfa Cevapları 2. Kitap

5.Sınıf Matematik Ders Kitabı MEB Yayınları 101-102-103-104-105-106-107. Sayfa Cevapları 2. KİTAP İstatistik Okuryazarlığı

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 101 Cevapları MEB Yayınları

Etkinlik 3 Oluşturulan İstatistiksel Araştırma Süreci Doğru mu?

Bir otelin otoparkında görevli olan Furkan Bey, otoparka en çok hangi ile ait plaka kodlu arabanın geldiğini merak etmiştir. Bununla ilgili istatistiksel bir araştırma süreci tasarlamıştır. Araştırma sorusu oluşturduktan sonra otoparka gelen arabaların plaka il kodlarını kaydetmiştir. Furkan Bey’in oluşturduğu adımlar aşağıda verilmiştir.

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 101 Cevapları MEB Yayınları

Bu adımların doğrululuğunu kontrol ediniz. Yanlış adım varsa o adımı yeniden tasarlayınız.

1. Adım:

Araştırma sorusu: Otoparka en çok hangi ile ait plaka kodlu arabalar gelmektedir?
Araştırma sorusu bu araştırmaya uygun bir şekilde oluşturulmuş mudur? Açıklayınız.
Cevap: Hayır, araştırma sorusu bu araştırmaya uygun şekilde oluşturulmamıştır. Araştırma yalnızca hangi şehirden araçların geldiğine dair sorulmuştur ancak gelen araçların miktarı araştırılmamıştır.


2. Adım:

Verileri toplama: Furkan Bey, aşağıdaki gibi verileri bir kâğıda kaydetmiş ve sıklık tablosunda göstermiştir. Sıklık tablosunu inceleyiniz. Hata tespit ettiyseniz bu hatanın düzeltilmesi için yapılması gerekenleri açıklayınız.
Cevap: 34 İstanbul, 07 Antalya, 16 Bursa ve 26 Eskişehir’e ait araç sayısı verileri hatalı yazılmıştır. Bunlar şöyle olmalıdır.

34’ten 12 tane,

07’den 9 tane,

16’dan 9 tane,

26’dan 7 tane olmalıdır.

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 102 Cevapları MEB Yayınları

3. Adım:

Veri Görselleştirme: Furkan Bey topladığı verileri sütun grafiğinde görselleştirmiştir.

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 102 Cevapları MEB Yayınları

3. Adım hakkındaki düşüncenizi açıklayınız.
Cevap: Grafikte araç sayısı miktarı çok uzun tutulduğu için grafiğin yorumlanması imkansız hale gelmiştir. Grafikteki üst araç sınırı 20 olursa grafiğin yorumlanması daha kolay olacaktır.


Eğer veriler hatalı görselleştirilmişse aşağıdaki boş alana doğrusunu yapınız.
Cevap:

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 101 Cevapları MEB Yayınları


4. Adım:

Yorumlama: Furkan Bey, elde ettiği veriye dayanarak otele gelen müşterilerin çoğunluğunun Antalya ve Bursa’dan geldiği yorumunu yapmıştır. Bu yorumun gerekçesinin ne olabileceğini açıklayınız.
Cevap: Furkan Bey’in yorumu hatalıdır. Otele gelen müşterilerin çoğunluğunun Denizli oluşturmaktadır. Grafik ve sıklık tablolarındaki verilere göre 14 araç ile Denizli, oteli en çok ziyaret eden plaka koduna sahip müşterilerdir.

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 103 Cevapları MEB Yayınları

Etkinlik 4 Ehliyet Sınavlarının Analizi Doğru Yapılmış mıdır?

Bir sürücü kursuna başvuru yapan adayların ehliyet sınıflarına göre dağılımı Grafik 1’de, kursa başvuran adayların sınav sonuçlarına göre dağılımı ise Grafik 2’de verilmiştir.

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 103 Cevapları MEB Yayınları

Buna göre aşağıdaki soruları cevaplayınız.

a) Yapılan yorumların araştırma sonuçlarına uygun olup olmadığı hakkındaki fikrinizi açıklayınız.
Cevap: Sınavdan geçen veya kalan öğrencileri hangi ehliyet sınıfından sınava katıldığı belirtilmediği halde yorumlama yapıldığı için son iki yorum hatalıdır.

b) Siz de bu iki grafiği inceleyerek yorumlayınız.
Cevap: Bu ehliyet kursunda sırasıyla çoktan aza doğru B sınıfı, A sınıfı, D sınıfı, C sınıfı ve F-G sınıfı tercih edilmiştir. Hangi türden ehliyet sınıfından sınava girildiği belirtilmemiştir ancak kursun öğrencilerinin tamamına yakını, sınavdan geçmiştir.

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 104 Cevapları MEB Yayınları

Etkinlik 5 Oyuncak Tasarlama

Deniz Bey, yapı oyuncakları üreten bir firmada tasarımcı olarak çalışmaktadır. Çalıştığı firma ailelerin oyuncak seçimleri ile ilgili bir araştırma yapmıştır. Bu araştırmanın sonuçlarını gösteren grafikler aşağıda verilmiştir.

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 104 Cevapları MEB Yayınları

Grafik 1’de ailelerin oyuncak seçerken nelere dikkat ettikleri görselleştirilmiştir.
Grafik 2’de ise en çok hangi temaya ait oyuncakların satın alındığı gösterilmiştir.

Buna göre aşağıdaki soruları cevaplayınız.

a) Deniz Bey, bu iki grafiği inceleyerek hangi yorumları yapabilir?
Cevap: Deniz Bey, grafik 1’e bakarak en çok yaratıcılık özelliğine sahip oyuncakların ve en az şekil özellikli oyuncakların tercih edildiğini söyleyebilir.

 Aynı şekilde grafik 2’ye bakarak en çok teknik temalarına, en az ise şehir temalarına göre tercih edildiğini söyleyebilir.

b) Deniz Bey, bu grafikleri inceleyerek yeni oyuncak tasarımında nelere dikkat etmelidir? Açıklayınız.
Cevap: Deniz Bey yeni oyuncak tasarımında teknik temalara daha çok dikkat etmeli ve yaratıcılık özellikli oyunlar tasarlamalıdır.

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 105 Cevapları MEB Yayınları

Etkinlik 6 Müşteri Memnuniyeti Anketlerini Değerlendirme

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 105 Cevapları MEB Yayınları

Yukarıdaki grafikleri inceleyerek soruları cevaplayınız.

a) Defne Hanım’ın iki grafiğe göre anket sonuçlarını yorumlayamamasının nedeni nedir?
Cevap: Defne Hanım’ın grafikleri yorumlayabilmesi için ankete kaç kişinin katıldığını bilmesi gerekmektedir. Ayrıca 2022 ve 2023’te yapılan montajı aynı ekibin yapıp yapmadığı da önemlidir.

b) Bu iki grafiğin farklı olmasının sebepleri nelerdir?
Cevap: Grafikte belirtilen anket çalışmasına kaç kişinin katıldığı belirtilmediği için grafikler farklı gözükebilir.

c) Siz, bu iki grafiğe göre mobilya montaj aşaması için Defne Hanım’a neler tavsiye edersiniz?
Cevap: Defne Hanım’ın bundan sonra yüzdelik olarak değil, sayı değeri olarak tablo şeklinde hazırlamasını tavsiye edebilirim. Böylece her sene kaç kişinin ne kadar memnun olup olmadığını görebilir.

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 106 Cevapları MEB Yayınları

Etkinlik 7 Yapılan Yorumlar Doğru mudur?

Bir araştırmada, farklı yaş gruplarındaki insanların A ürününü tercih etme sıklığını gösteren sütun grafiği aşağıda verilmiştir.

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 106 Cevapları MEB Yayınları

Buna göre aşağıdaki soruları cevaplayınız.

a) Leyla’nın yaptığı yorum doğru mudur? Nedenleri ile birlikte açıklayınız.
Cevap: Leyla’nın yaptığı yorum değildir çünkü genç yaş grubunun ne sıklıkla farklı ürünler arasında tercih yaptığına dair bir veri paylaşılmamıştır. Yalnızca A ürünün hangi yaş grubu tarafından tercih edildiğine dair veri bulunmaktadır.

b) Kemal’in yaptığı yorum doğru mudur? Nedenleri ile birlikte açıklayınız.
Cevap: Kemal’in yaptığı yorum hatalıdır çünkü genç yaş grubundan sonra ergen yaş grubu, A ürününü tercih etmeye daha yatkın görünmektedir. Bu nedenle ergen grubuna yönelik pazarlama yapılırsa daha etkin olabilirler. 

c) Siz bu grafiği nasıl yorumlarsınız?
Cevap: Uzun ömürlü ve yaşlı grubu, A ürününü en az tercih eden yaş grupları arasındadır. Diğer yaş grupları zaten bu ürünü zaten kullandığı için onlara çalışmalarına çok gerek yoktur. Bence bu büyük yaş gruplarına odaklanılırsa burada kendilerini tercih etmeyen, yeni müşteriler kazanabilirler.

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 107 Cevapları MEB Yayınları

Etkinlik 8 Hatalı Verilen Grafikler

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 107 Cevapları MEB Yayınları

Yandaki televizyon ekranında bir ürüne ait memnuniyet anketin sonuçlarını yansıtan daire grafiği paylaşılmıştır.

Verilen daire grafiğini inceleyerek hatalı olup olmadığını belirleyiniz. Hatalıysa nedenlerini açıklayarak arkadaşlarınızla tartışınız.
Cevap: Verilen daire grafiği hatalıdır çünkü verilerin yüzdelik toplamı 100 olmalıdır ancak %40 + %25 + %20 + 15 + %5 = 105 yapmaktadır.


Örnek 2

Ünlü bir telefon şirketi yeni çıkaracağı telefon modeline ait rengi belirlemek için anket yapmıştır. Bu anketin sonuçları aşağıdaki grafikte verilmiştir.

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 107 Cevapları MEB Yayınları

Buna göre verilen soruları cevaplayınız.

a) Yapılan anket sonucuna göre en fazla tercih edilen iki rengin hangisi olduğunu belirleyiniz.
Cevap: Anket sonucuna göre en fazla Gece Siyahı ve Metalik Gümüş rengi tercih edilmiştir.

b) Bu iki rengi belirlerken karşılaştığınız zorluğu belirterek sebeplerini açıklayınız.
Cevap: Sütun grafiğindeki sütunlar birbirine çok yakın olduğu ve sayı satırı bulunmadığı için belirlerken dikkat etmem gerekti.

Ders ve Çalışma kitabı cevapları aramalarınızda internet sitemizi daha üst sıralarda listelemek için aramalarınızın sonuna "forum sınıf" yazabilirsiniz.
Örnek Kullanım: 6. sınıf matematik öğün yayınları sayfa 40 forum sınıf

Önerilen Yazılar:

Linkedin'de Paylaş

Ξ Bir cevap yazın
Yorum Yaz

Künye Gizlilik Politikası İletişim Hakkımızda Türkçe Ders Kitabı Cevapları

Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.