5. Sınıf Matematik Ders Kitabı 87-88-89-90-91-92-93. Sayfa Cevapları 2. Kitap 2024-2025 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 5. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Veri Görselleştirme Araçları konusunun yer aldığı 5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 87-88-89-90-91-92-93 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.
5/C sınıfındaki öğrencilerin hangi ayda doğdukları ile ilgili yapılan araştırmada öğrencilere “Hangi ayda doğdunuz?” sorusu yöneltilmiştir. Araştırmadan elde edilen veriler yandaki nokta grafiğinde özetlenmiştir.
Buna göre aşağıdaki soruları cevaplayınız.
a) Şubat ayında kaç öğrenci doğmuştur?
Cevap: Şubat ayında 3 öğrenci doğmuştur.
b) Nisan ayında kaç öğrenci doğmuştur?
Cevap: Nisan ayında 2 öğrenci doğmuştur.
c) Öğrenciler en çok hangi mevsimde doğmuştur?
Cevap: Öğrenciler en çok yaz mevsiminde doğmuştur.
ç) Kış mevsiminde doğan öğrenci sayısı kaçtır?
Cevap: Kış mevsiminde 6 öğrenci doğmuştur.
d) Bu sınıfta kaç öğrenci vardır?
Cevap: Sınıfta 35 kişi vardır.
Bir ana sınıfındaki öğrencilere en sevdikleri hayvan sorulmuştur. Elde edilen veriler bir nokta grafiğinde gösterilmiştir.
Her bir hayvan türü için farklı bir renk belirleyiniz. Nokta grafiğindeki verilere uygun şekilde daire dilimlerini boyayınız. Oluşturduğunuz daire grafiğindeki her bir hayvan türünü temsil etmek için kullanılan renklerin kesir gösterimini yazınız.
Cevap:
Yandaki daire grafiği bir ailenin aylık harcamalarının türlerine göre dağılımını göstermektedir.
Buna grafiğe göre aşağıdaki soruları yanıtlayınız.
a) Verilen grafik hangi araştırma sorusu sonucunda oluşturulmuş olabilir?
Cevap: Babasına sorduğu “Evdeki giderlere ne kadar ödeme yapıyorsun?” sorusu sonrası oluşturmuş olabilir.
b) Aylık en fazla harcama hangi türe aittir?
Cevap: Aylık en fazla harcama kira harcamasına gitmektedir.
c) Aylık en fazla ikinci harcama hangi türe aittir?
Cevap: Aylık en fazla ikinci harcama faturalara gitmektedir.
ç) Aylık en az harcama hangi türe aittir?
Cevap: Aylık en az harcama diğer masraflara gitmektedir.
d) Her bir harcama türünü kesir olarak ifade ediniz.
Cevap:
Aşağıda bir kafedeki müşterilerin bir günde tercih ettikleri içeceklerin sayısı verilmiştir.
Buna göre aşağıdaki soruları cevaplayınız.
a) Kafede tercih edilen içeceklerin yandaki daire grafiğinde hangi dilime karşılık gelebileceğini tahmin ederek isimlerini grafikte uygun yerlere yazınız.
Cevap:
b) Kafede en çok tercih edilen içecek hangisidir?
Cevap: Kafede en fazla kahve tercih edilmektedir.
c) Kafede en az tercih edilen içecek hangisidir?
Cevap: Kafede en az süt tercih edilmektedir.
ç) Bu kafede bir sonraki gün içilen içeceklerin dağılımını tahmin ederek yandaki daire grafiği üzerinde gösteriniz.
Cevap:
Bir işyerinde çalışan işçilere, “Kahvaltıda en sevdiğiniz yiyecek nedir?” şeklinde bir soru sorulmuştur. Bu sorudan elde edilen veriler, yandaki daire grafiği ile görselleştirilmiştir.
Buna göre aşağıdaki soruları cevaplayınız.
a) En az sevilen yiyecek nedir?
Cevap: En az bal sevilmektedir.
b) En çok sevilen yiyecek nedir?
Cevap: En çok yumurta sevilmektedir.
2020 Tokyo Olimpiyatları’nda Türkiye’nin kazanmış olduğu madalya sayıları yandaki sütun grafiğinde verilmiştir.
Buna göre aşağıdaki soruları cevaplayınız.
a) En çok hangi madalyadan kazanılmıştır?
Cevap: En çok bronz madalyadan kazanılmıştır.
b) Gümüş madalyadan kaç tane kazanılmıştır?
Cevap: Gümüş madalyadan iki tane kazanılmıştır.
c) Altın madalya kazanan sporcu sayısı kaçtır?
Cevap: Altın madalya kazanan sporcu sayısı iki tanedir.
ç) Verilen sütun grafiğini nokta ve daire grafiğine dönüştürünüz.
Cevap:
14 kişilik bir sınıftaki öğrencilerin en sevdikleri rengi belirlemek için bir araştırma yapılmıştır. Bu araştırmanın sonuçlarının dağılımı yandaki daire grafiğinde verilmiştir.
Buna göre aşağıdaki soruları cevaplayınız.
a) En çok sevilen renk hangisidir?
Cevap: En çok sevilen renk kırmızıdır.
b) En az sevilen renk hangisidir?
Cevap: En az sevilen renk sarıdır.
c) Verilen grafiği nokta grafiğine dönüştürünüz.
Cevap:
ç) Verilen grafiği sütun grafiğine dönüştürünüz.
Cevap:
Verilen tabloları inceleyerek aşağıdaki soruları cevaplayınız.
a) Verilere göre bu çalışmanın araştırma soruları neler olabilir?
Cevap:
b) 5. Sınıf öğrencilerinin çanta kütlelerinin cinsiyete göre dağılımını gösteren sıklık tablosu ve sütun grafiği aşağıda verilmiştir.
Verilen grafiği ve tabloyu inceleyerek 7. sınıf öğrencilerinin çanta kütlelerinin cinsiyete göre dağılımını gösteren sıklık tablosunu ve sütun grafiğini oluşturunuz.
Bir kırtasiyede, son iki saat içinde satılan ürünler ve bu ürünlerin miktarları nokta grafiğinde gösterilmiştir. Bu ürünlere ait toplam kazançlar ise sütun grafiğinde gösterilmiştir.
Yukarıdaki iki grafiğe göre aşağıdaki soruları cevaplayınız.
a) En çok hangi ürün satılmıştır?
Cevap: En çok pastel boya satılmıştır.
b) En az hangi ürün satılmıştır?
Cevap: En az silgi satılmıştır.
c) Satılan ürünlerin hangisinden elde edilen kazanç daha fazladır?
Cevap: Satılan ürünlerden en çok pastel boya kazandırmıştır.
ç) Satılan ürünlerin hangisinden elde edilen kazanç daha azdır?
Cevap: Satılan ürünlerden en az silgi kazandırmıştır.
d) Satılan defter ve kalemlerin hangisinden elde edilen kazanç daha fazladır?
Cevap: Kalem’in kazancı daha fazladır.
e) Satılan ürünlerden elde edilen kazanç sabit kalmak şartıyla kalem ve defterlerin satış miktarlarının eşit olduğunu düşününüz. Bu durumda ürünlerden hangisinin daha çok kazanç getireceği hakkındaki düşünceniz ne olurdu? Neden?
Cevap: Hesaplamak için öncelikle ürünlerin fiyatlarını hesaplamamız gerekir.
Tabloya göre defterden 2 tane satılmış ve 90 TL kazanç elde edilmiştir. 2 tane satıldığı için 90 TL’lik kazancı ikiye böleriz ve 45 TL çıkar. Bir defterin adet fiyatı 45 TL’dir.
Tabloya göre kalemden 4 adet satılmış ve 120 TL kazanç elde edilmiştir. 4 tane satıldığı için 120 TL’lik kazancı 4’e böleriz ve 30 TL çıkar. Bir kalemin adet fiyatı 30 TL’dir.
Satış adetleri aynı olduğu sürece defter daha çok kazandıracaktır.
Facebook'ta Paylaş
Twitter'da Paylaş
Linkedin'de Paylaş
Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.