Cevap Yaz
13 Ocak 2025, 10:48 - Furkan Yazdı

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 104-105-106-107-108-109-110-111. Sayfa Cevapları 2. KİTAP

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 104-105-106-107-108-109-110-111. Sayfa Cevapları MEB Yayınları 2024-2025 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 5. sınıf öğrencilerine en çok ihtiyaç duyabilecekleri kitap cevaplarından olan ve içerisinde Üretim Zamanı ve Kontrol Noktası Cevapları içeriğinin bulunduğu 5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 104-105-106-107-108-109-110-111 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 104-105-106-107-108-109-110-111. Sayfa Cevapları 2. KİTAP

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cevapları MEB Yayınları

DİKKAT: Şu an baktığınız cevaplar “2. Kitap”a aittir.
1. Kitap’ın cevapları için yukarıdaki resme tıklayın.

5.Sınıf MEB Yayınları Türkçe Ders Kitabı 104-105-106-107-108-109-110-111. Sayfa Cevapları 2. KİTAP Üretim Zamanı ve Kontrol Noktası

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 104 Cevapları MEB Yayınları

a. Uluslararası kültürel bir projede Türkiye ve Azerbaycan ortaktır. İki ülkeden öğrenciler projenin dijital topluluğunda tanışmışlar ve görüşmeye başlamışlardır. Azerbaycanlı öğrencinin gönderdiği aşağıdaki iletiyi inceleyiniz. Yönergeler doğrultusunda iletiye yanıt veren bir yazı yazınız.
Cevap:

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 104 Cevapları MEB Yayınları

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 105 Cevapları MEB Yayınları

b. Yazdığınız e-postayı aşağıdaki ölçütlere göre değerlendiriniz. Güçlü ve gelişmeye açık yönlerinizi belirleyiniz. Sonraki yazma etkinliklerinde güçlü yönlerinizi sürdürmeye, gelişmeye açık yönlerinizi de geliştirmeye çalışınız.
Cevap:

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 105 Cevapları MEB Yayınları


Konuşma

a. Aşağıdaki örnek olayı okuyunuz. Kendinizi Begüm’in yerine koyarak aşağıdaki yönergeler doğrultusunda olaydaki problemin çözümüne yönelik bir konuşma yapınız
Cevap: Aşağıdaki metinde yer alan problem Begüm’ün arkadaşı Mete’nin sınavdan düşük not almasıdır. Bana göre bu durum çok normal bir şeydir. Zaman zaman sınavlardan yüksek alabilir ve düşük alabiliriz. Bunun için üzülmek yerine daha çok çalışmalıyız.

Begüm’ün yerinde olsaydım onun gibi arkadaşımı teselli etmeye çalışır ve üzülmemesi gerektiğini, bir sonraki sınava daha iyi şekilde beraber hazırlanabileceğimizi söyleyerek motive etmeye çalışırdım.


b. Arkadaşlarınızdan birinin konuşmasını aşağıdaki “Akran Değerlendirme Ölçeği”nde verilen ölçütlere göre değerlendiriniz.
Cevap:

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 105 Cevapları MEB Yayınları

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 106 Cevapları MEB Yayınları

1. Aşağıdaki soruları metinden hareketle yazılı olarak cevaplayınız.

a) Empati kurmak için öncelikle hangi farkındalığa sahip olmamız gerekir?
Cevap: Her insanın bir düşünceye ve duyguya sahiptir. İnsanların sahip olduğu bu düşünce ve duygu bizlerle her zaman aynı olmayabilir.

b) Bebeklerin taklit etme davranışı empatiyle nasıl ilişkilendirilebilir?
Cevap: Bebekler, çevresinde gördüğü insanların duygularını ve hareketlerini taklit ederler ve kendileri uygularlar. Bu empati ile benzer bir özelliktir. Empatide de insanların duygu ve düşüncelerini zihnimizde taklit ederek farklı açılardan düşünmeye çalışırız.

c) Sizce hangi durumlarda empati kurmak zor olabilir? Açıklayınız.
Cevap: Bir olay veya kişi hakkında bilgimiz olmadan empati kurmak zordur. Empati kurabilmek için bir duygu ve düşünce hakkında bilgi sahibi olmamız gerekir. Açık görüşlü, düşünceli ve anlayışlı olmamızda gerekir. 

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 107 Cevapları MEB Yayınları

2. Okuduğunuz metinden sizi ana fikre ulaştıracak ifadeleri belirleyiniz. Belirlediğiniz ifadelerden hareketle metnin ana fikrini yazınız.
Cevap: “Birileriyle empati kurmamız onlara her durumda hak vermemiz ya da tamamen onlara katılmamız anlamına gelmez. Onları anlamamız demektir.” ifadesi ana fikir hakkında bilgi verir. Ana fikir olarak empati kurmak insanları her ne olursa olsun kabul etmek demek değildir. Empati kurmak anlayış ve açık görüşlülüktür ve gereklidir.

3. a) Metinde anlatılmak istenen düşünceleri inceleyiniz.
Cevap: 

  • Empati, insanların düşüncelerini doğrudan kabul etmek demek değildir.
  • Bebekler hareketleri itibari ile sürekli empati kurmaktadırlar.
  • Empati kurmak insanların duygularını anlamamızda bize yardımcı olur.

b) Metinde anlatılanları kendi bakış açınızla yorumlayarak çıkardığınız sonucu yazınız.
Cevap: Empati kurmak hayatımızın olmazsa olmazlarından birisidir çünkü hayatımız boyunca bir şekilde iletişim kurmaktayız. İnsanlarla olumlu bir iletişim içerisinde olmak için mutlaka empati becerisi elde etmeliyiz. Bunun için empatinin aslında ne demek olduğunu çok iyi anlamalı, buna göre davranmalıyız.

4. a) Metnin içeriğini yansıtan anahtar kelimeleri belirleyiniz.
Cevap: Empati, taklit etmek, düşünce, duygu, iletişim, insanlar

b) Anahtar kelimelerin metinle olan ilişkisini yazınız.
Cevap: Anahtar kelimeler, metin içerisinde verilmek istenen ana fikre bizi ulaştırmaktadır. Ayrıca metinde yer alan insan iletişimlerinin temel öğeleri hakkında bize bilgiler vermektedir.

5. a) Empati kuramamanın ne gibi olumsuz sonuçları olabilir?
Cevap: Empati kurulmadığı durumda kötü bir iletişim sağlanmış olunur. Karşımızdaki insan tarafından bizim dar görüşlü, anlayışsız ve bencil birisi olduğumuz düşünülebilir. Bu nedenle karşımızdaki kişiler bizimle iletişim kurmayı tercih etmeyerek ayrılabilirler.

b) Aşağıdaki örnek olayı dikkatlice okuyunuz.

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 107 Cevapları MEB Yayınları

c) Nesrin ve Zeynep arasında yaşanan sorun nedir? İki tarafın da bu durumu nasıl algıladığını düşününüz. Onların yerinde olsaydınız ne hissederdiniz?
Cevap: Nesrin ve Zeynep aslında aynı sorunu yaşamaktadırlar. Her iki tarafta düşüncelerinin önemsenmediğinden dolayı şikayetçidir. Bir insanın düşüncelerinin özellikle ortak bir proje ödevinde önemsenmemesi çok üzücü bir durumdur. Bende böyle bir durumda çok üzülürdüm ve ödevden ayrılmak için öğretmenime haber verirdim.

ç) Örnek olaydaki problemi empati kurarak nasıl çözersiniz? Çözüm önerilerinizi anlatan bir konuşma yapınız. Konuşmanızı yaparken aşağıdaki yönergeleri dikkate alınız.
Cevap: Nesrin ve Zeynep birbirleriyle konuyu açık bir şekilde konuşarak yaşamış olduğu rahatsızlıklar hakkında birbirlerine söylemelidir. Her iki taraf karşısındakinin yaşamış olduğu problem hakkında empati kuracak olursa problem kendiliğinden çözülecektir.

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 108 Cevapları MEB Yayınları

7. İzlediğiniz içerikten hareketle aşağıdaki soruları cevaplayınız.

a) Adem amcayla Yaren Leylek’in tanışması ne zaman olmuştur?
Cevap: Adem Amca ve Yaren Leylek 2011 yılının mart ayında olmuştur.

b) Leyleğin köy halkı üzerindeki etkisini nasıl değerlendiriyorsunuz?
Cevap: Leylek köy halkı için bir maskot olmuştur ve köylüler tarafından çok sevilmektedir. Bunun yanı sıra Yaren Leylek turizm kaynağı olduğu için köydeki ekonomiye olumlu katkıda bulunmaktadır.

c) İnsanların canlılarla iletişimi niçin önemlidir?
Cevap: İnsanlar hem birbiriyle hem de diğer canlılarla ilişim halinde olmalıdır çünkü doğada hepimiz beraber yaşamayı öğrenmeliyiz. Beraber yaşayamazsak huzura kavuşamayız. Örneğin bizler leyleklerin doğal yaşam alanına ev ve elektrik direkleri inşa ettiğimiz için yuva yapamıyorlar fakat leylekler bizle yaşamayı bildiği için elektrik direklerinin tepesine yuvalarını yaparak sorunu çözüyorlar. Bizlerde leylekler gibi olmalı ve canlılarla iletişimden asla kopmamalıyız.

8. a) Aşağıdaki görseli inceleyiniz.

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 108 Cevapları MEB Yayınları

b) İzlediklerinizden ve ön bilgilerinizden de hareketle görselle iletilen mesajı söyleyiniz.
Cevap: İnsan ve hayvan birbirleriyle konuşamasa bile iletişim kurmakta son derece başarılı varlıklardır. Bir leylek, balıkçının kayığına konarak aç olduğunu bir şey söylemeden anlatabilir ve bir balıkçı ona tuttuğu balıklardan fırlatarak karnını rahatlıkla doyurabilir.

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 109 Cevapları MEB Yayınları

9. Aşağıdaki yönergeler doğrultusunda etkinliği tamamlayınız.

a) İzlediğiniz haberdeki önemli ve önemsiz bilgileri belirleyiniz.
Cevap:

Önemli Olaylar

  • Her göç dönemi Bursa’nın Eskikaraağaç Köyü’nde leyleklerle buluşma gerçekleşir.
  • Yaren Leylek’in balık almak için Mart ayından Ağustos’un sonuna kadar her sabah kayığa gelip Adem Amca’dan balık alması.
  • Adem Amca’nın meşhur olması sonrası turistlerin ilgi odağı olması.

Önemsiz Olaylar

  • Adem Amca’nın Yaren Leylek ile 2011 yılında tanışması.
  • Doğa fotoğrafçısı Alper Tüydeş’in Adem Amca’yı keşfetmesi ve fotoğraflaması.
  • Köyün kışın sakin, yazın kalabalık olması.

b) Belirlediğiniz bilgilerden hareketle izlediklerinizi kronolojik akışa uygun olarak kendi cümlelerinizle özetleyiniz.
Cevap: Adem Amca ve Yaren Leylek 2011 Mart ayında tanışmışlardır. Bir süre arkadaşlıklarının devam etmesinden sonra Eskikaraağaç köyünün maskotu haline gelmiştir. Eskikaraağaç köyünün maskotu haline gelmesinden sonra doğa fotoğrafçısı Alper Tüydeş’in Adem Amca ile Yaren Leylek’in samimi anlarını fotoğraflarını almasından sonra köy ve Adem Amca meşhur olmuştur. 

Adem Amca ve Eskikaraağaç köyünün meşhur olmasıyla turist çekmeye başlamıştır. Her yaz, leyleklerin köye göç etmesiyle beraber turistleri de yanında getirmektedir. 

Eskikaraağaç köyünün yerli halkı turistlerin yazın gelerek köylerini tanıması onları çok mutlu etmektedir.

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 110 Cevapları MEB Yayınları

OKUMA BECERİSİ AKRAN DEĞERLENDİRME ÖLÇEĞİ

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 110 Cevapları MEB Yayınları

Geliştirmek istediğim becerilerim:

  • Metni okurken anlamını bilmediğim bazı kelimelerle karşılaştım bu yüzden duraksadım, bunları öğrenmek istiyorum.
  • Satırlar arası geçişte nadiren de olsa satırları karıştırıyorum, daha dikkatli olmak istiyorum.
  • Uzun metinlerde sonlara doğru sesim kısılabiliyor, ses çalışması yapmam lazım.

YAZMA BECERİSİ ÖZ DEĞERLENDİRME ÖLÇEĞİ

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 110 Cevapları MEB Yayınları

Geliştirmek istediğim becerilerim:

  • Yazı planını oluşturmam çok uzun sürdü, kendimi hızlandırmam gerekli.
  • Virgülün kullanım alanlarına biraz daha çalışmam gerekli.
  • Uzun yazılarda kolum yorulmaya başladı, bu konuda çalışma yapmam gerekli.

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 111 Cevapları MEB Yayınları

DİNLEME/İZLEME BECERİSİ ÖZ DEĞERLENDİRME ÖLÇEĞİ

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 111 Cevapları MEB Yayınları


KONUŞMA BECERİSİ ÖZ DEĞERLENDİRME ÖLÇEĞİ

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 111 Cevapları MEB Yayınları

Geliştirmek istediğim becerilerim:

  • Konuşmamı destekleyecek el hareketlerini yapmayı unuttuğum anlar oldu.
  • Şey, ııı, eee gibi gereksiz sesleri daha az çıkartmam gerekiyor.
  • Sesim kısık çıkıyor, bunu geliştirmem gerekli.
Ders ve Çalışma kitabı cevapları aramalarınızda internet sitemizi daha üst sıralarda listelemek için aramalarınızın sonuna "forum sınıf" yazabilirsiniz.
Örnek Kullanım: 6. sınıf matematik öğün yayınları sayfa 40 forum sınıf

Önerilen Yazılar:

Linkedin'de Paylaş

Ξ Bir cevap yazın
Yorum Yaz

Künye Gizlilik Politikası İletişim Hakkımızda Türkçe Ders Kitabı Cevapları

Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.