Cevap Yaz
13 Ocak 2025, 14:51 - Aysel Yazdı

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 228-232-233-234-235-236-237. Cevapları Yıldırım Yayınları

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 228-232-233-234-235-236-237. Cevapları Yıldırım Yayınları 2024-2025 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 6. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Alo… Graham Bell konusunun yer aldığı 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 228-232-233-234-235-236-237 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 228-232-233-234-235-236-237. Cevapları Yıldırım Yayınları

6.Sınıf Yıldırım Yayınları Türkçe Ders Kitabı 228-232-233-234-235-236-237. Sayfa Cevapları Alo… Graham Bell!

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 228 Cevapları Yıldırım Yayınları

Metne Hazırlanalım

Günlük hayatta en çok kullandığınız iletişim araçlarını aşağıdaki kutucuklara yazınız.
Cevap: 

  • Telefon
  • Televizyon
  • Bilgisayar

Günlük hayatta kullanılan iletişim araçlarını hangi bilim insanları, nasıl bulmuşlardır? Bu araçlar olmasaydı günlük hayatta neler değişirdi?
Cevap: Graham Bell telefonu bulmuştur. Thomas Edison ampulü bulmuştur. Bu araçlar olmasaydı şu an akşamları işlerimizi halledemezdik, iletişimde zorluk yaşardık.


Aşağıdaki mucitleri icat ettikleri teknolojik ürünlerle eşleştiriniz.
Cevap: 

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 228 Cevapları Yıldırım Yayınları


Aşağıdaki “Bir Dakika” adlı fıkrayı okuyup yorumlayınız.
Cevap: Bu fıkra çok komik ve eğlenceli geldi.


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 232 Cevapları Yıldırım Yayınları

Sözcük Çalışması

Okuduğunuz metinde anlamını bilmediğiniz sözcük ve sözcük grupları varsa bunların anlamlarını TDK Güncel Türkçe Sözlük’ten öğreniniz.
Cevap:

Gramofon: Sesin benzer halini üreten makine.

Telgraf: Yazılı haber ve belgeleri ileten araç.

Patent: Buluşların kime ait olduğunu gösteren resmi belge

Düş: Hayal


“İcat” ve “keşif” sözcükleri çoğu zaman aynı anlamda kullanılsa da aslında anlamları birbirinden çok farklıdır. İcat (buluş) daha önce var olmayan bir şeyin ortaya çıkarılması, keşif ise var olduğu bilinmeyen bir şeyin bulunmasıdır.

Buna göre aşağıdaki metinlerin hangisinde buluş veya keşif kavramı yanlış kullanılmıştır? İlgili kutucuğu işaretleyiniz.
Cevap:

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 232 Cevapları Yıldırım Yayınları


Aşağıdaki sözcükleri anlamına uygun birer cümlede kullanınız.
Cevap:

Keşif: Kazı çalışmaları sonucu Urfa Göbekli tepe keşfi yapıldı.

İcat: Ampulün icadı Thomas Edison tarafından olmuştur.


Anlayalım, Yorumlayalım

Aşağıdaki soruları okuduğunuz metne göre cevaplayınız.

1. Graham Bell yürüyüşe çıkarken yanına balonlarını ve uçurtmasını neden almıştır?
Cevap: Anteni uçurtmayla ve balonlarla yükseklere çıkarmak için almıştır.

2. Düş Robotu, Pınar’la Ayşegül’ü nasıl bir yolculuğa çıkarıyor?
Cevap: Düş Robotu, Pınar ve Ayşegül’ü geçmişe yolculuğa çıkarıyor.

3. Pınar ve Ayşegül, Düş Robotu’nun yardımıyla Graham Bell’in yanına gittiklerinde onu kiminle çalışırken buluyorlar? Sizce o kimdir?
Cevap: Watson ile çalışırken buluyorlar. Bu kişi Graham Bell’in ortağı ve ilk telefon görüşmesi yaptığı kişidir.

4. Graham Bell denemesinde başarılı oluyor mu? Bunun üzerine Watson ona ne söylüyor?
Cevap: Evet, denemesinde başarılı oluyor. Bunun üzerine Watson ona ” Başardık Bell… O uzun uykusuz geceler boyunca yaptığımız çalışmalar işe yaradı.” diyor.


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 233 Cevapları Yıldırım Yayınları

Metinde geçen aşağıdaki cümlelerden hareketle metnin ana fikrini yazınız.

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 233 Cevapları Yıldırım Yayınları
Cevap: Hayal etmek ve pes etmeden çalışmak.


Okuduğunuz metindeki gerçek ve kurgusal ögeleri belirleyiniz.
Cevap:

Gerçek kişiler: Pınar, Ayşegül, Graham Bell, Watson

Kurgulanmış kişiler: Düş Robotu

Gerçek olaylar: Ayşegül ve Pınar’ın, Pınar’ın annesini araması

Kurgulanmış olaylar: Graham Bell ve Watson’un gelmesi ve düş robotunun konuşması


Buluş yapan bilim insanının patent (buluş belgesi) alarak hakkını koruması neden önemlidir?
Cevap: Bu sayede kimse onun emeklerini çalamaz ve izinsiz kullanmaz. Bu sebepten dolayı önemlidir.


Aşağıdaki metni okuyunuz. Metinden hareketle engellilerin günlük yaşamlarını gerektiği gibi sürdürebilmeleri için başka ne tür buluşların yapılabileceğiyle ilgili duygularınızı ve düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Görme engelliler için komut verecek bir baston sistemi yapılabilir. İşitme engelli bireylere yönelik konuşulanı çeviren bir saat yapılabilir.


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 234 Cevapları Yıldırım Yayınları

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 233 Cevapları Yıldırım Yayınları

Yukarıda listelenmiş özelliklere göre okuduğunuz metnin türü nedir?
Cevap: Metnin türü tiyatrodur.


Aşağıdaki metinleri okuyup soruları cevaplayınız.

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 233 Cevapları Yıldırım Yayınları

Yukarıdaki metinlerden hangisindeki bilgiler sizce daha güvenilirdir? Niçin?
Cevap: Edu uzantılı kaynak veren metin daha güvenlidir çünkü .edu uzantılı bağlantılar üniversiteler tarafından yayınlanan yazılar olduğu için doğruluğu daha kesindir.

“edu” ve “gov” uzantılarının ne anlama geldiğini biliyor musunuz? Sizce bilimsel çalışmalarda niçin ağırlıklı olarak “edu” ve “gov” uzantılı siteler kullanılmaktadır?
Cevap: Edu uzantısı üniversite sitelerini, gov uzantıları devlet sitelerini temsil etmektedir. Üniversite ve devlet siteleri paylaşılan bilgilerin doğruluğundan emin olduktan sonra paylaşım yaptıkları için bu siteler tamamen güvenilirdir.

Genel ağda araştırma yaparken okuduğunuz bir haberi ya da bilgiyi farklı kaynaklardan kontrol etmek neden önemlidir?
Cevap: Bilginin doğruluğundan ve kaynağın güvenilirliğinden emin olmak için kontrol etmek önemlidir.


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 235 Cevapları Yıldırım Yayınları

Söz Varlığımız

Aşağıda okuduğunuz metinde geçen bazı cümleler verilmiştir. Cümlelerde bulunan deyimlerin altlarını çizerek bu deyimlerin cümleye kattığı anlamları yazınız.
Cevap:

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 235 Cevapları Yıldırım Yayınları


Aşağıdaki ifadeleri “gibi, ki, ama, yalnız, beri, göre, ancak, ile, de, çünkü” edat ve bağlaçlarından uygun olanlarıyla tamamlayınız. Bu sözcüklerden hangilerinin edat ya da bağlaç olduğunu belirleyip cümlelerin yanındaki yay ayraçların içine yazınız.
Cevap:

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 235 Cevapları Yıldırım Yayınları


Konuşalım, Anlatalım

“Araştıralım, Hazırlanalım” bölümünde yaptığınız araştırmada edindiğiniz bilgileri görsellerle destekleyerek, bir sunu hazırlayıp sınıf arkadaşlarınıza sununuz.
Cevap: İnsanlık tarihinde dönüm noktası sayılacak buluşlar; yazının bulunması, matbaanın bulunması, ampulün, telefonun bulunması gibi önemli buluşlardır.

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 236 Cevapları Yıldırım Yayınları


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 236 Cevapları Yıldırım Yayınları

Düşünelim, Yazalım

Aşağıdaki metinde karanlıktan korkan bir çocuk bu sorununa yönelik çözümünü anlatır. Metni okuyunuz ve bir bilim insanı gibi düşünerek çocukların karanlık korkularına yönelik bir icat geliştiriniz. Noktalı yerlere icadınızı tanıtan bir yazı yazınız.
Cevap: Benim bulduğum icat yerden aydınlatma sistemi koridorun sağına ve soluna yere ışık sistemi konulacak ve ben yürürken bu sistem adımlarımı algılayarak ışıkları yakacak. Bu sistemimin adı ise Adım Lambası olacak.


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 237 Cevapları Yıldırım Yayınları

Okuduğunuz metinde çocuklar Düş Robotu sayesinde zaman içinde bir düş yolculuğu yapıyorlar. Böyle bir imkânınız olsaydı siz hangi mucidin olduğu zamana gitmek isterdiniz? Ona neler sorardınız? Bununla ilgili bir tiyatro metni yazınız.
Cevap:

Karakterler:

Meltem
Ateşi İcat Eden Adam (Ateş Adamı)

(Işıklar açılır. Meltem, zaman makinesinin içindedir ve düğmelere basarak bir yerden bir yere gitmek üzere hazırlanır.)

Meltem: (heyecanla) İşte, ateşi icat eden adamı bulacağım! Merak ettiklerimi ona soracağım. (düğmelere basar) Umarım zaman makinesi beni doğru yere götürür!

(Işıklar yanıp söner ve Meltem, bir mağara içinde ortaya çıkar. Ateş Adamı, ateşin etrafında oturuyor.)

Ateş Adamı: (şaşkın) Sen kimsin? Buranın ne işi var?

Meltem: (gülümseyerek) Ben Meltem! Zaman yolculuğu yaptım ve seni bulmak istedim. Sen ateşi icat eden adamsın, değil mi?

Ateş Adamı: (gözlerini kıstı) Evet, ateşi buldum ama… Senin buraya gelmeni beklemiyordum.

Meltem: (merakla) Ateşi bulmadan önce nasıl ısınıyordun? Nasıl öğrendin?

Ateş Adamı: (düşünerek) Fırtınadaki yıldırımlar sayesinde. Yıldırımların yakmış olduğu odunların üzerinden öğrendim. O an, ateşin gücünü hissettim.

Meltem: Peki, yemeklerin tadı değişti mi? Daha önce nasıl pişiriyordun?

Ateş Adamı: (gülümseyerek) Çok zorlanıyordum. Çiğ yemekler, soğuk ve tatsızdı. Ateşle birlikte pişirme sanatı doğdu, lezzetler ortaya çıktı.

Meltem: (heyecanla) Peki ya arkadaşların? Onlar nasıl tepki verdiler?

Ateş Adamı: (gözleri parlayarak) Herkes şaşırdı! Ateşin getirdiği sıcaklık ve ışık, hayatımızı değiştirdi.

Meltem: (hayranlıkla) Ne muazzam bir şey! Ama şimdi dönmem gerek. Teşekkür ederim!

Ateş Adamı: (gülümseyerek) İyi ki geldin, Meltem. Ateşin kıymetini bil!

(Meltem, zaman makinesine doğru yürür.)

Meltem: (dönerek) Ateşi icat ettiğin için teşekkürler! Hayatımıza kattığın için minnettarız!

(Meltem zaman makinesine girer, ışıklar yanar ve sahne kararır.)


Araştıralım, Hazırlanalım

Bankamatikten para çekme işlemi ve bankamatik kartları hakkında aile büyüklerinizden ya da genel ağdan bilgi edininiz.
Cevap: Bankamatikten para çekmek için önce kartımızı bankamatiğin içine koymalı, ardından şifremizi girmeli, para çekme seçeneğini seçmeli ve istediğimiz tutarı girerek onaylamalıyız.

Ders ve Çalışma kitabı cevapları aramalarınızda internet sitemizi daha üst sıralarda listelemek için aramalarınızın sonuna "forum sınıf" yazabilirsiniz.
Örnek Kullanım: 6. sınıf matematik öğün yayınları sayfa 40 forum sınıf

Önerilen Yazılar:

Linkedin'de Paylaş

Ξ Bir cevap yazın
Yorum Yaz

Künye Gizlilik Politikası İletişim Hakkımızda Türkçe Ders Kitabı Cevapları

Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.