6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 222-223-224-225-226-227. Cevapları MEB Yayınları 2024-2025 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 6. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Yiyeceğin Serüveni- Ekmek metnine ait konuların olduğu 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 222-223-224-225-226-227 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.
1. Aşağıdaki dizelerde “ekmek” kavramının niçin kullanıldığını söyleyiniz.
Cevap: Zor olmayan, rahatça yaşanan mutlu günlerden bahsedilmiştir.
2. Bildiğiniz ekmek çeşitlerinin isimlerini arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Somun ekmek, pide ekmek, kebap ekmeği, ramazan pidesi, çavdar ekmeği, kepek ekmeği, tam buğday ekmeği isimlerini biliyorum.
Videoyu izlerken aşağıdaki soruların cevaplarını not ediniz.
1. Türk halkı bir yılda kendi ağırlığının kaç katı ekmek tüketmektedir?
Cevap: Türk halkı bir yılda kendi ağırlığının üç katı kadar ekmek tüketmektedir.
2. Üretim sistemindeki ekmek çeşitleri nelerdir?
Cevap: Üretim sistemindeki ekmek çeşitleri; halk ekmeği, köy ekmeği, bazlama, roll ekmeği, ata ekmeği, sandviç ekmeği, Trabzon ekmeği ve cabatadır.
3. Ekmek, ilk olarak nasıl ortaya çıkmıştır?
Cevap: Ekmek, ilk olarak ilkel insanların ufaladıkları buğdayı yağmurda unutmaları sonucu buğday kırması hamurlaşmış ve sıcak taşlar üzerinde pişirilince ekmek ortaya çıkmıştır.
4. Una katılan buzlu su ne işe yaramaktadır?
Cevap: Una katılan buzlu su unun sıcaklık dengesini sağlamaktadır.
Videoyu tekrar izleyiniz. İzleme sırasında aşağıda verilen anlamlar ve ipuçlarından hareketle, izlediğiniz videodaki bazı sözcükleri bularak eksik harfleri yazınız. Bulduğunuz sözcükleri ve bunların anlamlarını “Benim Sözlüğüm” defterine ekleyiniz.
Cevap:
Metinle ilgili aşağıdaki soruları cevaplayınız.
1. Hamurun nemli odada dinlendirilmesi işlemine ne ad verilmektedir?
Cevap: Fermantasyon adı verilmektedir.
2. Taş tabanlı fırınlarda hamurlar uzun süre bekletildiği için hangi işlem yapılmaktadır?
Cevap: Su püskürtme işlemi yapılmaktadır.
3. Ekmeklere tek çizgi atılmasının hikâyesi nedir?
Cevap: Allah’ın birliğini ifade etmesi için ekmeklere tek çizgi atılmıştır.
4. Siz tanıtılan ekmek türlerinden hangisini daha çok seviyorsunuz? Niçin?
Cevap: Tanıtılan ekmek türlerinden bazlama ve halk ekmeğini daha çok seviyorum. Bana daha lezzetli geliyor.
5. Ekmeğin en önemli gıda olduğu düşüncesine katılır mısınız? Açıklayınız.
Cevap: Ekmeğin en önemli gıda olduğu düşüncesine kısmen katılıyorum. Çünkü ekmeğin fazlası sağlık sorunlarına yol açmaktadır.
İzlediğiniz videodan hareketle, aşağıda verilen bilgilerin hangi ekmek çeşidine ait olduğunu belirleyerek ilgili yere yazınız.
Cevap:
Buğdayın ekmeğe dönüşümünün aşamalarını göz önünde bulundurunuz ve aşağıdaki görsellerin altındaki kutulara 1’den 8’e kadar sayılar vererek görselleri sıralayınız.
Cevap:
Yanda verilen karekod üzerinden “Ekmeğinizi İsraf Etmeyin” adlı kamu spotu videosunu izleyiniz. Videoyu izledikten sonra aşağıdaki soruları cevaplayınız.
• Sizce bu kamu spotunun vermek istediği mesajlar nelerdir?
Cevap: Kamu spotunda ekmeklerin israf edilmemesi gerektiği verilen mesajlar arasındadır.
•Videonun tutarlı, yani videodaki her şeyin bütünlüğü bozmayacak şekilde uyumlu olduğu söylenebilir mi? Açıklayınız.
Cevap: Evet tutarlıdır. Başından sonuna kadar ekmek israfının yapılmaması gerektiği, bunun nasıl önlenebileceği ve neler yapmamız gerektiğinden bahsedilmiştir.
a. Aşağıdaki tarifi okuyunuz.
b. Siz de defterinize öğrendiğiniz tarifi yazınız. Eğer isterseniz bu tarifi evde bir yetişkin yardımıyla yapınız. Yaptığınız yiyeceğin fotoğrafını çekerek öğretmeninize telefonla gönderiniz. Böylece öğretmeniniz ürününüzü ertesi gün bütün sınıfla paylaşabilecektir.
Cevap:
Bayat Ekmekli Köfte Tarifi
Malzemeler:
Soğanları rendeleyerek, sarımsakları ve maydanozları ufak doğrayarak ve bayat ekmek ufalanarak bütün malzemeler karıştırılır. Hamur haline gelen harçtan ceviz büyüklüğünde toplar alarak şekil verilir. Dinlenmeye bırakılan köfteler tavada kısık ateşte az yağ ile kızartılır.
Aşağıda verilen hikâye unsurlarının tamamını kullanarak bir hikâye yazınız. Yazdıklarınızı gözden geçiriniz. Metninize uygun bir başlık bulunuz.
Cevap:
Zaman: Öğle saati
Mekân: Sınıf
Kişiler: Çınar, Deniz, Bensu, Gülten
Olay: Teneffüslerde sağlıksız besinler tüketen Gülten’e arkadaşlarının sağlıklı besinler tüketmesi ile ilgili tavsiyelerde bulunması.
SAĞLIKLI BESLENİYORUZ
Bir öğle saatinde Çınar, Deniz; Bensu ve Gülten yemek yemek için bahçedeki çardakta toplandılar. Herkes evden getirdikleri ekmek araları, sandviçler ve yemekleri çıkardı ama Gülten bir şey çıkarmamıştı. Arkadaşları Gülten’e neden yemek getirmediğini ve yemeklerini onunla paylaşabileceklerini söyledi. Gülten, teneffüs aralarında bisküvi, cips ve kola içtiğini, aç olmadığını söyledi. Bensu Gülten’e yediği bu sağlıksız besinlerin onu hasta edebileceğini, evden sağlıklı atıştırmalıklar getirmesi daha iyi olacağını söyledi. Bensu’nun düşüncesini Çınar ve Deniz’de desteklediler. Gülten yanlış yaptığını idrak ederek ertesi gün evden sandviç getireceği konusunda anlaştılar.
İlginizi çeken müzik aletlerinden herhangi biri ile ilgili bir araştırma yapınız.
Cevap: Bağlama aleti. bağlama ismini almadan önce Orta Asya’da kopuz olarak bilinmektedir. Zamanla bağlama ismini almış ve biçim değiştirmiştir. Bağlamanın diğer ismi de ”saz”dır. Saz Türk halk müziğinde en çok kullanılan çalgı aletidir. Bu saz telli ve tezeneli bir çalgıdır. Bu alet kütük oyularak armut şekline getirilir. kiraz ağacından da tezene yapılır ve tellere vurularak ses çıkartılır.
Facebook'ta Paylaş
Twitter'da Paylaş
Linkedin'de Paylaş
Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.