6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 220-223-224-225-226-227. Cevapları Yıldırım Yayınları 2024-2025 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 6. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Televizyon En İyi Arkadaşımı Yedi konusunun yer aldığı 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 220-223-224-225-226-227 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.
Televizyon ve bilgisayarın günlük hayatımızdaki yeri hakkında neler düşünüyorsunuz?
Cevap: Televizyon ve bilgisayar haberleri daha kolay öğrenmemize ve bilgiye ulaşmamıza fayda sağlıyor.
Televizyon olmasaydı hayatınız nasıl olurdu?
Cevap: Haberleri daha geç öğrenirdik
Televizyonda izlediğiniz programları, saatlerini ve bunlarla ilgili düşüncelerinizi aşağıdaki tabloya yazınız.
Cevap:
Aşağıdaki soruları günlük hayatınızı dikkate alarak cevaplayınız.
Hoşlanmadığınız televizyon programları varsa bunlar nelerdir? Bu programlardan niçin hoşlanmıyorsunuz?
Cevap: Ben insanların eleştirildiği programlardan hoşlanmıyorum. Çünkü çok kırıcı ve acımasızca oluyor.
Reklamlarda görüp almak istediğiniz ürünler oluyor mu? Bu durumlarda ne yapıyorsunuz?
Cevap: Evet, reklamlarda görüp almak istediğim ürünler oluyor. Bu durumlarda ürünü araştırıp almak istiyorum.
Hangi etkinlikleri televizyon izlemeye tercih edersiniz?
Cevap: Arkadaşlarımla oynamayı, kitap okumayı, yüzmeyi televizyon izlemeye tercih ederim.
“Televizyon En İyi Arkadaşımı Yedi” adlı metnin görsellerini inceleyiniz. Metnin başlığından ve görsellerinden hareketle konusunu tahmin ediniz.
Cevap:
Tahminim: Televizyon izleyen birinin arkadaşlarından uzaklaşmasını anlatıyor olabilir.
“Televizyon” sözcüğünü televizyonun olumlu ve olumsuz yönlerini göz önünde bulundurarak iki farklı cümlede kullanınız.
Cevap:
Televizyon sözcüğünün harflerini kullanarak her kutucuğa bir harf gelecek şekilde örnekteki gibi sözcükler oluşturunuz. Bu sözcükleri anlamlarına uygun birer cümlede kullanınız.
Cevap:
Aşağıdaki ifadeler anlamlı ve kurallı bir cümle oluşturacak biçimde sıralandığında hangisi baştan üçüncü olur? İlgili kutucuğu işaretleyiniz.
Cevap:
Aşağıdaki soruları okuduğunuz metne göre cevaplayınız.
1. Yazarın çocukluğunda arkadaşıyla görüşmesi ne zaman kesiliyor?
Cevap: 8 yaşında arkadaşlarının evine televizyon alınmasıyla kesiliyor.
2. Yılbaşı yaklaşırken alınan televizyon, çocuğun ailesinde hangi değişikliklere neden oluyor?
Cevap: Birlikte yapılan sohbetlere ve aktivitelere engel oluyor.
3. Sizin ailenizde televizyonla ilgili tutum ve davranışlar nasıldır?
Cevap: Bizim evde yemek yenirken televizyon izlenmez.
4. Yazarın arkadaşını unutamadığını nereden anlıyorsunuz?
Cevap: Arkadaşını anlatmasından, televizyonu sevmemesinden anlıyoruz.
5. Yazarın “Televizyon gerçekten insanları yiyor.” sözüne katılıyor musunuz? Niçin?
Cevap: Evet, bu söze katılıyorum. Çünkü insanlar kendilerini televizyona kaptırdıkları için hayattan bağımsızlaşıp, televizyona bağımlı hale geliyorlar.
“Televizyon En İyi Arkadaşımı Yedi” adlı metinle daha önce dinlediğiniz “Ceylan, Kaplumbağa, Fare ve Karga” adlı metni tabloda verilen ölçütlere göre karşılaştırınız.
Cevap:
Aşağıda verilen akıllı işaretleri çeşitli kaynaklardan araştırarak anlamlarıyla eşleştiriniz. Ailenizle bir program izlemek istediğinizde bu akıllı işaretlerden hangisini, neden tercih edeceğinizi belirtiniz.
Cevap:
Medya araçlarında ya da genel ağ sitelerinde sunulan bilgilerin size uygun olup olmadığını nasıl belirleyebilirsiniz?
Cevap: Verilen akıllı işaretlere bakarak bana uygun olup olmadığını belirleyebilirim.
Aşağıdaki noktalı yerlere “ama, ki, ve” sözcüklerinden uygun olanları yazarak ifadeleri tamamlayınız.
Cevap:
Aşağıdaki cümlelerde koyu yazılmış bağlaçların cümlelere kazandırdığı anlamları örnekteki gibi yazınız.
Cevap:
Teknolojik araçlarla (cep telefonu, bilgisayar, televizyon vb.) ilgili bağımlılık konusunda yaptığınız araştırma sonucunda edindiğiniz bilgilerden yararlanarak “teknoloji bağımlılığı ve çözüm önerileri” konusunda arkadaşlarınızla tartışınız.
Cevap: Teknoloji bağımlılığı, insanların iletişimine, sağlıklarına, sosyal yaşantılarına zarar verebiliyor. Bunun için teknoloji bağımlılığının zararlarının anlatıldığı seminerler düzenlenmeli, evde aileler çocuklarını bilinçlendirmelidir.
Metindeki çocuk, babasının kitap almayı bıraktığını söylüyor ve bu durum onu üzüyor. Metindeki çocukla arkadaş olduğunuzu ve ödünç kitap almak için bir kütüphaneye gittiğinizi hayal ediniz. Kütüphane görevlisinin verdiği aşağıdaki üye kayıt formunu doldurunuz.
Cevap:
Aşağıda yabancı dillerden alınmış, dilimize henüz yerleşmemiş sözcükler ve bunlara TDK tarafından önerilen Türkçe karşılıklar verilmiştir. Bu sözcükler ile bunların Türkçe karşılıklarını eşleştiriniz.
Cevap:
Türkçesi varken yabancı sözcükleri kullanmak sizce doğru mudur? Neden?
Cevap: Hayır, Türkçesi varken yabancı sözcükleri kullanmak doğru değildir. Çünkü bu dilimizin yapısını kaybetmeye ve yabancılaşmaya sebep olur.
“Teknolojik araçların aile bireylerine etkisi ve aile ilişkilerine zararları” konusu hakkında bilgilendirici bir metin yazınız. Konunun ana fikrini belirleyiniz. Giriş, gelişme, sonuç bölümlerinde yazacaklarınızı belirleyerek bir metin taslağı oluşturunuz. Yabancı dillerden alınmış, dilimize henüz yerleşmemiş sözcüklerin Türkçelerini tercih etmeye, uygun geçiş ve bağlantı ifadelerini kullanmaya dikkat ediniz. Yazınıza uygun bir başlık belirlemeyi unutmayınız.
Cevap:
Yazımın konusu: Teknolojinin aile içi iletişime etkileri
Yazımın ana fikri: Teknolojinin zararları
Giriş bölümü: Teknoloji yerinde kullanıldığı zaman tam bir kurtarıcı oluyor. Ama önemli olan yerinde ve dozunda kullanabilmek. Maalesef ki artık insanlar teknolojiyi bağımlılık derecesinde kullanıyorlar. Bu da aile içi iletişimi etkiliyor.
Gelişme Bölümü: Artık işten eve gelen bir baba, kapıda onu karşılayan eşini ve çocuklarını görmüyor. İçeri geçtiğinde geldiğini fark ettirebilir ya da sesini duyurabilirse kuru bir hoş geldin duyabiliyor ancak. Çünkü aile bireyleri teknoloji bataklığında kaybolmuş oluyor. Çocuklar artık parklarda, sokaklarda değil de sanal alemde koşturuyor. Bir uygulamadan diğer uygulamaya koşan çocuklar, iletişimi de kaybediyor. Artık bu durum arkadaşlık kurabilme ilişkilerine de yansıyor. Bir yemek masasının etrafında eskisi gibi şen kahkahalar duyulmuyor, onun yerine telefondan video sesleri geliyor.
Sonuç Bölümü: İşte bu sebepten artık insanlar aile için iletişimini öldürüyorlar. Teknoloji bataklığının içinde çırpınırken aslında boğuluyorlar farkında değiller. Teknolojiyi sağlıklı ve dozunda kullanmalı, sosyal yaşantımıza ve aile içi iletişimimize zarar vermemeliyiz.
Öğretmeninizin yönlendirmesiyle beşerli gruplara ayrılınız. Grup olarak insanlık tarihinde dönüm noktası sayılabilecek önemli buluşları araştırınız. Araştırdığınız buluşlar ve buluşları yapan bilim insanlarıyla ilgili görselleri sınıfınıza getiriniz.
Cevap: İnsanlık tarihinde dönüm noktası sayılacak buluşlar; telefon, matbaa ve yapay zeka gibi buluşlardır.
Facebook'ta Paylaş
Twitter'da Paylaş
Linkedin'de Paylaş
Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.