7. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 164-166-167-169-170-172-173. Cevapları MEB Yayınları 2024-2025 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 7. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Işığın Kırılması Ve Mercekler konusunun yer aldığı 7. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 164-166-167-169-170-172-173 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.
Sizce gözlük camlarının yapısı nasıldır?
Cevap: Işığı kıran cam bir malzemedendir.
Aşağıda farklı saydam ortamlara gelerek kırılan ışık ışınlarının izlediği yollar verilmiştir. Harflerle gösterilen bu ortamların yoğunluk ile hızlarını karşılaştırınız ve tablodaki ilgili yerlere örnekteki gibi yazınız.
Cevap:
• İnce kenarlı mercek ile yazıların görüntüsünde, merceksiz okuduğunuz hâle göre nasıl bir değişiklik oldu? Açıklayınız.
Cevap: İnce kenarlı mercek, merceksiz okuduğumuz hale göre yazıları daha büyük gösterdi.
• Kalın kenarlı mercek ile yazıların görüntüsünde, merceksiz okuduğunuz hâle göre nasıl bir değişiklik oldu? Açıklayınız.
Cevap: Kalın kenarlı mercek yazıları daha uzak bir bütün olarak gösterdi.
• İnce kenarlı merceğin odak noktasına uzaklığı kaç santimetredir?
Cevap: İnce kenarlı merceğin odak noktası 10 cm’dir.
• Kalın kenarlı merceğin odak noktasına uzaklığı kaç santimetredir?
Cevap: Kalın kenarlı merceğin odak noktası 30cm’dir.
Aşağıda bazı merceklere gelen ve kırılan ışık ışınları verilmiştir. Çizimleri tamamlayıp merceklerin türünü altlarındaki kutulara yazınız. (Merceklerin odak noktaları 2 kare birimdir.).
Cevap:
Orman yangınlarının önlenmesi için alınması gereken tedbirler nelerdir? Araştırma sonuçlarınızı arkadaşlarınızla tartışınız.
Cevap: Ormanlara atılan çevresel atıkların engellenmesi gerekir. Ormanlık alanlarda tedbirli ateş yakıldıktan sonra söndürüldüğünden emin olunmalıdır. Ormanlık alanlarda yangın durumu için hazırlıklı ekipler bulunmalıdır.
Yukarıdaki model, ilk üretilen gözlem araçlarından esinlenerek tasarlanmış bir gözlem aracına aittir. Siz de ayna ve mercekler kullanarak bir gözlem aracı modeli tasarlayıp tasarımınızı aşağıdaki kutuya çiziniz. Modelinizi sınıfta arkadaşlarınıza sununuz. Dilerseniz modelinizi okul bilim şenliğinde de sergileyebilirsiniz.
Cevap: Küçük bir teleskop modeli düşündüm. Bu teleskopla yıldızları çok yakından gözlemleme fırsatı bulamasak bile yakınımızda gezegen ve uyduları rahatlıkla gözlemleyebilecek kadar merceğe sahip olacaktır. Bunun en büyük özelliği katlanabilir olmasıdır.
1. Aşağıda ışık ışınının farklı ortamlardaki doğrultuları verilmiştir.
Buna göre aşağıdaki soruları cevaplayınız.
Cevap:
a – Aşağıdaki ortam çiftlerinin yoğunluklarını karşılaştırınız.
Cevap:
1. Ortam ve 2. Ortam: 1<2
2. Ortam ve 3. Ortam: 2>3
b – Aşağıdaki ortam çiftlerini ışık ışınının hızı bakımından karşılaştırınız.
Cevap:
1. Ortam ve 2. Ortam: 1>2
2. Ortam ve 3. Ortam: 2<3
c – Işık ışını 1. ortamdan 2. ortama dik açıyla gönderilseydi ışık ışınının ilerlemesi nasıl olurdu? Açıklayınız.
Cevap: Işık yön ve doğrultu değiştirmeden yoluna devam ederdi. Süratinde değişiklik olurdu.
2. Odak noktaları kesişen K ve L mercekleri aşağıdaki gibi yerleştirilmiştir.
K merceğinin odak noktasından gönderilen ışık ışını, L merceğini nasıl terk eder? Şekil üzerinde çizerek gösteriniz.
Cevap:
Facebook'ta Paylaş
Twitter'da Paylaş
Linkedin'de Paylaş
Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.