3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 148-149-150-151-152-153. Cevapları MEB Yayınları 2024-2025 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 3. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde 5. Ünite Değerlendirme Soruları konusunun da bulunduğu 3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 148-149-150-151-152-153 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.
1. Aşağıdaki çocukların ifadelerini okuyunuz. Bunlara neden olabilecek durumları bulunuz. Çocukların adlarını renkli kutuların altına örnekteki gibi yazınız.
Cevap:
2. Zeynep ve Cemil, ışık kaynakları ile ilgili bir bulmaca hazırlıyorlar. Bulmacadaki ışık kaynaklarını ve ışık kaynağı olmayan varlıkları bulunuz. Tablodaki ilgili bölümün altına yazınız. Kalan harfleri kutulara sıra ile yazarak doğal ışık kaynağı olan canlının adını bulunuz.
Cevap:
Doğal Işık Kaynakları:
Yapay Işık Kaynakları:
Işık Kaynağı Olmayanlar:
a. Doğal ışık kaynağı olan canlı: MÜREKKEP BALIĞI
b. Doğal ışık kaynağı olan canlılara farklı örnekler yazınız.
Cevap: Ateşböceği, şimşek, yıldırım, denizyıldızı, denizanası.
3. Görseli inceleyiniz. Görseldeki ses kaynaklarını yazınız.
Cevap: Görseldeki ses kaynakları leylek, köpek, kedi, flüt, mala, insanlar, boya fırçası.
4. Çanakkale Zaferi’ni okulumuzun gösteri salonunda coşkuyla kutladık. Koro, Çanakkale türküsünü söyledi. Salondaki en arka koltukta oturmama rağmen türküyü çok rahat duyabildim. Bunun nedeni sizce nedir?
Cevap: Bunun nedeni sesin şiddetinin yüksek olması ve salonun sesi yayması.
5. Görevli Fikret Bey, koridorun başından sonuna kadar elindeki zili çalarak yürüdü. Başta zilin sesini çok iyi duyuyorduk ancak daha sonra zilin sesini duymakta zorlandık. Bunun nedeni sizce nedir?
Cevap: Bunun nedeni ses kaynağının bizden uzaklaşmasıdır.
6. Annem, ağabeyimin çalar saatini uyanır uyanmaz göremeyeceği bir yere bırakmıştır. Ağabeyim, çalar saatin yerini sizce nasıl bulmuştur?
Cevap: Çalar saatin sesini takip ederek bulmuştur.
7. Leyla ile Bora, ses şiddeti ile uzaklık arasındaki ilişkiyi uygulama yaparak anlatmak istiyorlar. Ancak ne yapacaklarına karar veremediler. Onlara yardımcı olacak bir etkinlik tasarlayınız.
Cevap: El davulu alınır. Biri el davulunu çalarak ilerler. Diğer kişide ses davulunun sesinin şiddetini takip eder. Bu şekilde bulunabilir.
8. Aşağıdaki ifadelerin doğru (D) ya da yanlış (Y) olduğuna karar vererek ilerleyiniz. Ulaştığınız kutuyu boyayınız.
Cevap:
9. Görsellerdeki ses kaynaklarından hangilerinin çıkardığı ses insanlar tarafından işitilebilir? İşaretleyiniz.
Cevap:
10. Verilen bilgilere göre horozları uygun renklere boyayınız.
Cevap:
11. Aşağıdaki soruları ilgili görsellerin numaralarını yazarak cevaplayınız. Bir sorunun ilgili olduğu birden fazla görsel olabilir.
a. Ses şiddetinin yüksek olduğu ortamlar hangileridir?
Cevap: 1, 2, 4, 6, 8, 9
b. Ses şiddetinin düşük olduğu ortamlar hangileridir?
Cevap: 3, 5, 7
c. Ses şiddetinin işitme kaybına neden olabileceği ortamlar hangileridir?
Cevap: 4, 6, 8, 9
ç. Hangi ortamlarda çalışan kişiler kulaklık kullanmalıdır?
Cevap: 4,9
Facebook'ta Paylaş
Twitter'da Paylaş
Linkedin'de Paylaş
Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.