Cevap Yaz
2 Aralık 2024, 11:39 - Aysel Yazdı

7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 158-160-162-163. Cevapları MEB Yayınları

7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 158-160-162-163. Cevapları MEB Yayınları 2024-2025 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 7. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Köçürme (Mangala) Metni Cevapları konusunun yer aldığı 7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 158-160-162-163 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.

7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 158-160-162-163. Cevapları MEB Yayınları

7.Sınıf MEB Yayınları Türkçe Ders Kitabı 158-160-162-163. Sayfa Cevapları Köçürme (Mangala)


7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 158 Cevapları MEB Yayınları

1. Köçürme (mangala) oyununun nasıl oynandığını arkadaşlarınıza anlatınız.
Cevap:

Oyun iki kişiyle oynanır. Oyun oynamak için gerekli platformun üzerinde karşılıklı olarak 6 küçük kuyu ve her oyuncunun sağında taşları biriktireceği genişçe bir kuyu bulunur. Küçük kuyularda 4’er tane olmak üzere 48 taş ile oynanır.
Oyuncular en fazla taşı kendi kuyusuna atarak oyunu bitirmeye çalışmalıdır. Oyun kura ile başlar ve başlayan oyuncu kendi kuyusundan aldığı taşların tamamını sağa doğru sırasıyla boşaltmalıdır.

Taş aldığı kuyu dahil olmak üzere elindeki taşlar bitene kadar sağa doğru bırakmalı ve büyük kuyuya da bir taş bıraktıktan sonra rakip kuyusuna taş bırakabilir. Rakip kuyusunda biriken taş adedi çift sayıya ulaşırsa oyuncu rakibin tüm taşlarını kendi kuyusuna atabilir.
Herhangi bir oyuncunun kuyusundaki taşlar bitince de oyun biter.

2. Oynamayı bildiğiniz zekâ oyunları nelerdir? Anlatınız.
Cevap: Sudoku ve satranç oyunlarını oynamayı biliyorum.


7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 160 Cevapları MEB Yayınları

1.Etkinlik

A) Okuduğunuz metinde geçen, anlamını bilmediğiniz kelime veya kelime gruplarını belirleyiniz. Bunların anlamlarını tahmin ederek aşağıya yazınız.
Cevap:

Kelime veya Kelime Grubu: Varsayım
Tahminim: Tahminde bulunma

Kelime veya Kelime Grubu: Temkin
Tahminim: Tedbirli olma

Kelime veya Kelime Grubu: Strateji
Tahminim: Yöntem

Kelime veya Kelime Grubu: Nitelenen
Tahminim: Vasıflandırılan

Kelime veya Kelime Grubu: Taktik
Tahminim: Yol, yöntem, hamle


2.Etkinlik

Aşağıdaki soruları okuduğunuz metinden hareketle cevaplayınız.

1. Köçürmenin dünyaya yayılışı ne zaman ve nasıl olmuştur? Açıklayınız.
Cevap: Dünyaya 17. yüzyılda yayılmıştır. Türklerden Araplara oradan da tüm dünyaya yayılmıştır.

2. Köçürme ve satrancın ortak özellikleri nelerdir? Örnekler veriniz.
Cevap: İkisi de zeka oyunudur, taktik, uzağı görme, evlerde ve sosyal mekanlarda oynanması, oynayanlarda zeka gelişiminin sağlanması, taşlarının renkli olması, oyuna başlanma şekli ortak özelliklerindendir.

3. Köçürmenin hangi özellikleri onun dama ve satranç gibi bir zekâ oyunu olduğunu göstermektedir? Açıklayınız.
Cevap: Şansa yer olmaması oyunun hamlelerini, birkaç hamle sonrasını, rakip oyuncunun hamlelerine göre hamle yapmayı düşündürtmesi, matematik ve sayma bilgisi gerektirmesi zeka oyunu olduğunu göstermektedir.

4. Metinde köçürmenin hangi önemli özelliklerine vurgu yapılmıştır? Açıklayınız.
Cevap: Çok boyut ve derinlikte düşünebilme, kavrama yeteneğinin gelişmesi, varsayımda bulunabilme  mantık ve geleceği kurgulama ve karar verme gibi alanların gelişiminde önemli

5. Eğitimde oyunların kullanılması ile ilgili düşünceleriniz nelerdir? Açıklayınız.
Cevap: Bu öğrenmeyi daha kalıcı, eğlenceli ve kolay hale getirir.

6. Daha önce Türkçe derslerinde ya da diğer derslerde oyunla öğrendiğiniz bir bilgi var mı? Anlatınız.
Cevap: Satranç oyununu öğrendim. Satranç oyunu iki kişiyle oynana bir strateji oyunudur. Satarnç oynamak için yarısı siyah, yarısı beyaz karelerden oluşan toplam 64 karelik bir oyun tahtası gereklidir. Her oyunun 16 taşı vardır. Bunlar bir şah, bir vezir, iki at, iki kale, iki fil ve sekiz piyondur. Oyunun en basit amacı karşı oyuncunun şahını yok etmek yani mat etmektir. Her taşın kendine has bir yürüme şekli vardır.

Örneğin piyonlar sadece düz gidebilirken atlar L şeklinde, vezirler her yöne istediği kadar, filler çapraz ve kaleler düz gidebilme gibi çeşitli özelliklere sahiptir.


7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 162 Cevapları MEB Yayınları

3.Etkinlik

B) Siz de oynamayı bildiğiniz geleneksel oyunlarımızdan birini arkadaşlarınıza tanıtınız. Sınıfta tanıtılan oyunlardan beğendiğiniz birini sınıfta ya da okul bahçesinde arkadaşlarınızla oynayınız.

Cevap: Satranç oyununu öğrendim. Satranç oyunu iki kişiyle oynana bir strateji oyunudur. Satarnç oynamak için yarısı siyah, yarısı beyaz karelerden oluşan toplam 64 karelik bir oyun tahtası gereklidir. Her oyunun 16 taşı vardır. Bunlar bir şah, bir vezir, iki at, iki kale, iki fil ve sekiz piyondur. Oyunun en basit amacı karşı oyuncunun şahını yok etmek yani mat etmektir. Her taşın kendine has bir yürüme şekli vardır.

Örneğin piyonlar sadece düz gidebilirken atlar L şeklinde, vezirler her yöne istediği kadar, filler çapraz ve kaleler düz gidebilme gibi çeşitli özelliklere sahiptir.


4.Etkinlik

B) Okuduğunuz hikâyeyi göz önünde bulundurarak anlamını bildiğiniz bir atasözünün hikâyesini kurgulayıp aşağıya yazınız. Yazınızın içeriğine uygun bir başlık belirleyiniz.
Cevap: 

Günlerden bir gün Fatih adında bir adam varmış. Bu adam israfı hiç sevmezmiş. Evine yeni bir şey aldığında eskisini atmak yerine çocuklarına onu saklamalarını söylermiş. Büyük kızı Aysel bu durumdan çok şikayetçiymiş. Bir gün babası bahçede topladığı samanları Aysel’e kaldırması için vermiş. Aysel bu duruma çok kızmış. ”Yahu samanı ne yapacağız.” diye düşünüyormuş. Aylar sonra babası kurban ayında eve bir büyük baş hayvan getirmiş. Ama gel gör ki hayvana yem almayı unutmuş. Sonra aklına Aysel’e saklattığı saman gelmiş. Aysel bu duruma çok şaşırmış. Babası da ona:

– ”Gördün mü kızım, sakla samanı gelir zamanı.” demiş. Aysel bu durumdan iyi bir ders çıkarmış ve babasını anlamış.


7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 163 Cevapları MEB Yayınları

5. Etkinlik

Aşağıdaki ifadelerde boş bırakılan yerleri duygu ve düşüncelerinize uygun şekilde tamamlayınız.
Cevap:

7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 163 Cevapları MEB Yayınları


6.Etkinlik

Aşağıya, tartışmacı anlatım biçimiyle “misafirperverlik” konulu bir paragraf yazınız. Yazınızda farklı yapıda fiiller kullanınız. Kullandığınız fiilleri yazı alanının altındaki kutulara yerleştiriniz.
Cevap: Misafirperverlik denilince aklınıza ne geliyor? Oturduğumuz yerden ben misafiri çok severim demek midir ki misafirperverlik? Yoksa gerçekten bütün samimiyeti ve hürmetiyle misafir ağırlayabilmek midir? Ülke geneli olarak çok misafirperver bir milletiz evet ama zannedersem yeni nesil bundan biraz yoksun büyüyor. Artık çocuklar odalarında telefonlarına bilgisayarlarına gömülüyor. Misafirlere güler yüz göstermedikleri yetmezmiş gibi bir de gelmelerinden şikayetçi olmaya başladılar. Bu algıyı değiştirmekte anne babalara düşüyor.

Basit Fiiller:  Geliyor, Severim
Türemiş Fiiller: başlamak
Birleşik Fiiller: Zannedersem, ağırlayabilmek 


Gelecek Derse Hazırlık

Halk ozanlarımızdan biriyle ilgili araştırma yapınız.
Cevap: Neşet Ertaş 1938 yılında Kırşehir’de doğmuştur. Söz ve müziği kendisine ait bir sürü eseri bulunmaktadır. 2006 yılında TBMM hizmet ödülü almıştır. 

Ders ve Çalışma kitabı cevapları aramalarınızda internet sitemizi daha üst sıralarda listelemek için aramalarınızın sonuna "forum sınıf" yazabilirsiniz.
Örnek Kullanım: 6. sınıf matematik öğün yayınları sayfa 40 forum sınıf

Linkedin'de Paylaş

Ξ Bir cevap yazın

Künye Gizlilik Politikası İletişim Hakkımızda Türkçe Ders Kitabı Cevapları

Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.