5. Sınıf İngilizce Ders Kitabı 58-59-60-61-62-63-64-65-66-67-68. Sayfa Cevapları Pasifik Yayınları 2024-2025 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 5. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Health ünitesinin çalışmalarının yer aldığı 5. Sınıf İngilizce Ders Kitabı Sayfa 58-59-60-61-62-63-64-65-66-67-68 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.
1. Look at the numbers and the letters. Find the words using the table, follow the lines and learn the names of the illnesses.
Çeviri: Sayılara ve harflere bakın. Tabloyu kullanarak kelimeleri bulun, satırları takip edin ve hastalıkların isimlerini öğrenin.
Cevap:
2. How do they feel? What’s the problem? Match the capital letters with the small letters and find out the meanings. Then listen and repeat.
Çeviri: Nasıl hissediyorlar? Sorun nedir? Büyük harfleri küçük harflerle eşleştirip anlamlarını bulunuz. Daha sonra dinleyin ve tekrarlayın.
Cevap:
3. Choose a problem in part 2. Mime it to your friends. Your friends guess and say “You feel …”, “You have …”.
Çeviri: 2. bölümden bir problem seçin. Bunu arkadaşlarınıza taklit edin. Arkadaşlarınız tahminde bulunuyor ve “Hissediyorsun…”, “Sahipsin…” diyor.
4. Before you listen, answer: Do you often get sick?
Çeviri: Dinlemeden önce cevap verin: Sık sık hastalanır mısınız?
Cevap: No, I don’t get sick. (Hayır, hastalanmam.)
5. Listen to the dialogues and number the pictures.
Çeviri: Diyalogları dinleyin ve resimleri numaralandırın.
Cevap:
6. Listen to part 5 again. Read the questions and say the answers
Çeviri: 5. bölümü tekrar dinleyin. Soruları okuyun ve cevapları söyleyin.
1. What is the matter with Mike’s father, Michael? (Mike’ın babası Michael’ın sorunu ne?)
Cevap: He has a fever.
2. What is Susan’s illness? (Susan’ın hastalığı ne?)
Cevap: She has a toothache.
3. What’s the problem with Nancy? (Nancy’nin problemi nedir?)
Cevap: She feels cold and tired
4. How does Janet feel? (Janet nasıl hissediyor?)
Cevap: She has a sore throat and cough.
7. Look at the pictures. What are their illnesses? How do they feel? What do they need? Explain.
Çeviri: Resimlere bakın. Hastalıkları neler? Nasıl hissediyorlar? Neye ihtiyaçları var? Açıklamak.
Cevap:
His throat hurts. His tonsils are swollen. He needs to take medication and rest. (Boğazı ağrıyor. Bademcikleri şişmiş. İlaç alması ve dinlenmesi gerekiyor.)
His knee hurts. He may be bleeding and hurt. First aid needed. (Dizi ağrıyor. Kanıyor ve incinmiş olabilir. İlk yardım gerekiyor.)
8. Before you read, answer: Do you like herbal tea? What do you drink it for?
Çeviri: Okumadan önce cevap verin: Bitki çayını sever misiniz? Bunu ne için içiyorsun?
Cevap: I don’t like herbal teas very much. I drink it to soothe my throat. (Bitki çaylarını pek sevmem. Boğazım yumuşasın diye içerim.)
9. Read the text. Tick (✓) the pictures about Andy’s health problems and needs.
Çeviri: Metni okuyun. Andy’nin sağlık sorunları ve ihtiyaçları ile ilgili resimleri (✓) işaretleyin.
Cevap:
10. Read the sentences. Write true (T) or false (F).
Çeviri: Cümleleri okuyun. Doğru (T) veya yanlış (F) yazın.
Cevap:
1. Andy feels very well. (…F..)
2. Andy needs a hot drink. (…T..)
3. Andy feels cold. (…F..)
4. Andy doesn’t need a rest. (…F..)
11. What should Andy do? What do you suggest?
Çeviri: Andy ne yapmalı? Ne önerirsin?
Cevap: Andy should take medicine and rest in bed. (Andy ilaç içmeli ve yatarak dinlenmeli.)
12. You don’t feel very well today. What’s the problem? How do you feel? What do you need? Explain.
Çeviri: Bugün kendinizi pek iyi hissetmiyorsunuz. Sorun nedir? Nasıl hissediyorsun? Ne istiyorsun? Açıklamak.
Cevap: I feel sick. Because I have a headache. I need a painkiller. (Kötü hissediyorum. Çünkü başım ağeıyor. Bir ağrı kesiciye ihtiyacım var.)
13. Look at the foods. Which of them are healthy? Which of them are unhealthy? Write.
Çeviri: Yiyeceklere bakın. Hangileri sağlıklı? Hangileri sağlıksız? Yazmak.
Cevap: Apples, carrots, fish, eggs and yoghurt are healthy. Chips, sodas, hamburgers, margarine and salami are unhealthy. (Elma, havuç, balık, yumurta, yoğurt sağlıklıdır. Cips, gazlı içecekler, hamburger, margarin, salam sağlıksızdır.)
14. What should we eat and drink to be healthy? Say.
Çeviri: Sağlıklı olmak için ne yiyip içmeliyiz? Söylemek.
Cevap: To be healthy, we need to consume fruits, vegetables, milk and dairy products. (Sağlıklı olmak için meyve, sebze, süt ve süt ürünleri tüketmemiz gerekir.)
15. Before you listen, answer: Do you drink herbal tea? Why/Why not?
Çeviri: Dinlemeden önce cevap verin: Bitki çayı içer misiniz? Neden/Neden olmasın?
Cevap: I drink herbal tea. It is good for flu and sore throat. (Bitki çayı içerim. Gribe boğaz ağrısına iyi gelir.)
16. Listen to the dialogue and write the names under the photos.
Çeviri: Diyaloğu dinleyin ve fotoğrafların altına isimleri yazın.
Cevap:
17. Listen again and answer the questions.
Çeviri: Tekrar dinleyin ve soruları cevaplayın.
Cevap:
1. What is the matter with Sarah?
→ She has a cough and a headache.
2. How does Sarah feel?
→ She feels cold and sick.
3. What should Sarah drink?
→ Drink some herbal tea.
18. You are ill. Your friend asks you questions about your needs and feelings. Work in pairs and make dialogues.
Çeviri: Hastasınız. Arkadaşınız size ihtiyaçlarınız ve duygularınız hakkında sorular sorar. Çiftler halinde çalışın ve diyaloglar kurun.
Cevap:
Merhaba Aslı nasılsın? (Hello Asli, how are you?)
I’m a little uncomfortable. I have a fever. (Biraz rahatsızım. Ateşim var.)
I am really sad. Get well soon. What can I do for you? (Çok üzüldüm. Geçmiş olsun. Senin için ne yapabilirim?)
Thank you my friend. I took medicine, I just need to rest. (Teşekkür ederim arkadaşım. İlaç aldım sadece dinlenmem gerek.)
19. Look at the pictures and the keywords. What drinks can you make for a sore throat and sickness by using them? How? Describe briefly.
Çeviri: Resimlere ve anahtar kelimelere bakın. Boğaz ağrısı ve bulantı için bunları kullanarak hangi içecekleri hazırlayabilirsiniz? Nasıl? Kısaca açıklayın.
Cevap: For sore throat and nausea, we should eat mint and lemon boiled, mixed with honey and cinnamon. (Boğaz ağrısı ve bulantı için nane limon kaynatılır, bal ve tarçın karıştırarak yemeliyiz.)
20. Match the situations with the suggestions. You can match a situation with more than one suggestion. There’s one extra situation.
Çeviri: Durumları önerilerle eşleştirin. Bir durumu birden fazla öneriyle eşleştirebilirsiniz. Ekstra bir durum daha var.
Cevap:
21. Look at the picture story and read the keywords. Tell the story.
Çeviri:
Resimli hikayeye bakın ve anahtar kelimeleri okuyun. Hikayeyi anlat.
Cevap:This is Simon. He plays basketball at noon. He feels hot and drinks cold water. When he gets home, he leaves the window of the house open. The next day he feels tired and develops a fever similar to the flu. His mother calls the doctor. The doctor comes and examines the disease. (Bu Simon. Öğle vakti basketbol oynuyor. Sıcak hissediyor ve soğuk su içiyor. Eve geçtiğinde evin penceresini açık bırakıyor. Ertesi gün kendini yorgun hissediyor ve grip olarak ateşi çıkıyor. Annesi doktoru arayarak çağırıyor. Doktor gelerek rahatsızlığı inceliyor.)
22. Do the crossword puzzle.
Çeviri: Bulmacayı yapın.
Cevap:
You are ill. How do you feel? What do you need? Prepare a picture story as in the example. Work in groups and exchange information about your picture story.
Çeviri: Hastasın. Nasıl hissediyorsun? Ne istiyorsun? Örnekteki gibi bir resimli hikaye hazırlayın. Gruplar halinde çalışın ve resimli hikayeniz hakkında bilgi alışverişinde bulunun.
At the end of this unit, I can…
Çeviri: Bu ünitenin sonunda şunları yapabilirim:
Cevap:
Facebook'ta Paylaş
Twitter'da Paylaş
Linkedin'de Paylaş
Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.