5. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 24-25-26-28-30-32-33. Cevapları MEB Yayınları 2024-2025 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 5. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Madde Ve Işık konusunun yer aldığı 5. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 24-25-26-28-30-32-33 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.
Bir pencereye gelen ışığın; odaya büyük bir kısmının girebilmesi, kısmen girebilmesi ya da hiç girememesi için hangi uygulamalar yapılabilir? Fikirlerimizi yazalım.
Cevap: Büyük kısmının girebilmesi için hem güneşliğin hem de tül perdenin açık olması gerekir. Kısmen girebilmesi için tül perde kapalı ve cam kapalı olmalıdır. Hiç girememesi için tül perde ve güneşlik perde kapatılmalıdır.
Maddelerin ışığı geçirme durumlarıyla ilgili merak ettiklerimizi yazalım.
Cevap:
– Lazer ışığının eşyalardan geçip geçememe durumunu gözlemleyerek aşağıdaki tabloya yazalım.
Cevap:
a. Yaptığımız etkinlikte ulaştığımız çıkarımlar nelerdir?
Cevap: Şeffaf maddeler ışığı geçirirken opak maddeler ışığı geçirmezler.
b. Maddelerin ışık geçirgenliğine göre nitelikleri nelerdir?
Cevap: Maddeler ışığı geçirgenliğine göre saydam, yarı saydam ve opak olarak 3’e ayrılır
– Gözlem sonuçlarımıza göre tablodaki uygun yerlere malzemelerin isimlerini yazalım.
Cevap:
– Grup arkadaşlarımızla birlikte tabloyu inceleyelim. Işığı geçiren, kısmen geçiren ve geçirmeyen malzemelerin özellikleri arasında bir benzerlik olup olmadığını tartışalım. Fikirlerimizi yazalım.
Cevap: Işığı geçiren ve kısmen geçiren maddeler ince olmaları bakımından benzerdirler.
– Işığı geçiren, ışığı kısmen geçiren ve ışığı geçirmeyen maddelere günlük yaşamdan örnekler verelim.
Cevap: Kalın güneşlik perde, ışığı geçirmez. Tül perde ışığı geçirir. Buzlu camdan gelen ışık kısmen geçer.
a. Görüntü özelliğine göre tablodaki uygun satırlara “✓” işareti koyalım.
Cevap:
b. Kullandığımız malzemeleri ışığı geçirme durumlarına göre gruplandırarak tablodaki uygun satırlara “✓” işareti koyalım.
Cevap:
– Saydam, yarı saydam ve opak maddelerin günlük yaşamdaki kullanım alanı ve amaçlarını araştıralım.
Cevap: Opak maddeleri günlük yaşamda güneş ışığından korunmak ve güneş ışığını kesmek için kullanırız. Saydam ve yarı saydam cisimler ışık geçmesi ve aydınlatması için kullanırız.
Karşılıklı iki tarafından delik açılmış kutuların her birinin içerisine ışık geçirgenliği bakımından farklı maddeler konulmuştur. Kutulara özdeş el fenerlerinden ışık ışınları gönderilmiştir. Kutulara konan maddeler, ışığın izlediği yola konumlandırılmıştır. Kutulara giren ışık ışınları ile kutudan çıkan ışık ışınlarının izledikleri yollar aşağıdaki görselde verilmiştir.
K, L ve M kutularının içine yerleştirilen maddeler neler olabilir? Fikirlerimizi aşağıdaki tabloya örnekteki gibi yazalım.
Cevap:
Işığın madde ile etkileşimi konusuna yönelik hazırlanan kavram haritasında bazı kısımlar boş bırakılmıştır. Aşağıdaki kelimelerden uygun olanları bu boş kısımlara yazarak kavram haritasını tamamlayalım.
Cevap:
Facebook'ta Paylaş
Twitter'da Paylaş
Linkedin'de Paylaş
Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.