5. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 15-16-17-19-20-22-23. Cevapları MEB Yayınları 2024-2025 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 5. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Işığın Yayılması konusunun yer aldığı 5. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 15-16-17-19-20-22-23 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.
Görselde hangi ışık kaynakları vardır? Türlerini yazalım.
Cevap: Görselde Güneş ve akü kaynakları vardır.
Işığın yayılması ile ilgili merak ettiklerimizi yazalım.
Cevap: Işığın hızını ve ışığın ısıya nasıl dönüştüğünü merak ediyorum.
Doğal ve yapay ışık kaynaklarının özellikleri ile ilgili aklımıza ilk gelenleri aşağıdaki alana yazarak/çizerek arkadaşlarımızla paylaşalım. Arkadaşlarımızın fikirlerini saygılı bir şekilde dinleyelim.
Cevap:
Aşağıdaki metin, günlük yaşamımızda karşılaşabileceğimiz bir durumu anlatmaktadır. Metinden yola çıkarak soruları cevaplayalım.
– Işığın yayılması ile ilgili metindekine benzer deneyimlerimiz varsa arkadaşlarımızla paylaşalım. Bu deneyimlerin içinde el feneri, araba farları gibi araçların aydınlatma amaçlı kullanımı, bulutlu bir günde güneş ışığının yayılması gibi durumlar yer alabilir.
– Deneyimlerimizi aşağıya yazalım.
Cevap: Gece vakti yolsa yürürken sokak lambasının hemen altında dolaşan toz parçacıklarını ışık hüzmesi halinde görebiliriz.
1. Arkadaşımızı hangi pipetle görebildik? Yazalım.
Cevap: Düz haldeki pipetle görebildik.
2. Gözlem sonuçlarını arkadaşlarımızla tartışalım. Buradan hareketle ışığın yayılması ile ilgili nitelikleri tanımlayarak aşağıya yazalım.
Cevap:
1. Etkinliğe göre ışığın ilerleme yolunu günlük yaşamdan nelere benzetebiliriz? Yazalım.
Cevap: Işığın ilerleme yönünü arabaların yolu aydınlatan farlarına benzetebiliriz.
2. Günlük yaşamdaki benzetmelerimizi diğer arkadaşlarımızla karşılaştıralım. Aynı veya farklı olan benzetmelerimiz hakkında arkadaşlarımızla tartışalım.
3. Aşağıdaki alana etkinliğimizdeki kaynaktan çıkan ışığın izlediği yolu çizim ile gösterelim.
Cevap:
4. Çizimlerimizi sınıftaki diğer arkadaşlarımızla karşılaştıralım. Çizimlerimizin benzer ve farklı yönlerini tartışalım.
– Işık, kutudaki bir noktadan mı yoksa çok sayıda noktadan mı çıktı? Gözlemlerimizi aşağıya yazalım.
Cevap: Işık bütün deliklerden çıktı.
– Işık bir yönde mi yoksa her yönde mi yayıldı? Gözlemlerimizi aşağıya yazalım.
Cevap: Işık delik olan bütün yönlerden yayıldı.
– Kutudan çıkan ışığın yayılması ile ilgili gözlemlerimizi aşağıdaki alana çizelim.
Cevap:
1. Aşağıda verilen ışık kaynaklarından çıkan bazı ışık ışınlarının izlediği yollar çizimlerle gösterilmiştir. Çizimlerden hatasız olanları görsellerin altındaki kutulara “ ✓” koyarak gösterelim.
Cevap:
2. Aşağıda iki ışık kaynağına ait görseller verilmiştir.
a. Bu ışık kaynaklarından çıkan ışık ışınlarını cetvelle çizerek gösterelim.
Cevap:
b. Cetvelle çizim yapmamızın sebebi ışığın hangi özelliği ile ilgilidir?
Cevap: Cetvelle çizim yapmamızın sebebi ışığın düz bir doğrultuda ilerlemesidir.
Bir öğrenci, üstüne harfler yazdığı on iki özdeş mukavva kartonun çeşitli yerlerinden delik açarak görseldeki düzenekleri hazırlamıştır. Öğrenci, yanan mumları ve mukavva kartonları aşağıdaki gibi yerleştirmiştir. Daha sonra düzeneklerdeki deliklerden bakarak mum alevini görmeye çalışmıştır.
Buna göre aşağıdaki soruları cevaplayalım.
1. Öğrenci hangi düzeneklerde mum alevini görmüştür?
Cevap: IV. düzenekte mum alevini görür.
2. Bazı düzeneklerde öğrencinin mum alevini görememesinin sebebi nedir?
Cevap: Mukavvaların ışığın geçmesini engellemesi ve deliklerin zıt bir şekilde koyulması mum alevinin görememesinin sebebidir.
3. Öğrenci, mum alevini göremediği düzeneklerde mum alevini görebilmek için hangi işlemleri yapabilir?
Cevap:
Facebook'ta Paylaş
Twitter'da Paylaş
Linkedin'de Paylaş
Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.