7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 114-118-119-120-121-122-123. Cevapları MEB Yayınları 2024-2025 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 7. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Üç Oğul Metni Cevapları konusunun bulunduğu 7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 114-118-119-120-121-122-123 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.
1. Doğru sözlü olmakla ilgili araştırdığınız vecizeleri arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap:
İyi, dürüst ve doğru olanlar kaybetmez. Kaybedilir!
Dürüst olmak hayatınızdan yanlış olanları temizler.
2. Sizce dürüst olmak bize ne kazandırır? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Dürüst olmak bize erdemli bir yaşam kazandırır ve sosyal çevremizi güçlendirir.
Okuduğunuz metinden alınan aşağıdaki kelimeleri, kelimelerin karşısında yer alan anlamlarla örnekteki gibi eşleştiriniz.
Cevap:
Aşağıdaki soruları okuduğunuz metinden hareketle cevaplayınız.
1. Kral yaşlandığında hangi konuda endişe duymaya başlamış ve bununla ilgili nasıl bir çözüm yolu bulmuştur? Anlatınız.
Cevap: Kral yaşlandığında ondan sonra tahta hangi oğlunun geçeceğiyle ilgili endişe duymuş, ardından çözüm bulmak için oğullarının eline tohum verip onları test ettiği bir sınav yapmış.
2. Kral, oğullarına birer avuç tohumu niçin vermiştir? Bunun sonucunda oğulları ne yapmıştır? Anlatınız.
Cevap: Kral oğullarına bu tohumları tahta kimin çıkacağını belirlemek için vermiştir. Bunun sonucunda büyük oğlan bir sandığa kilitlemiş, ortanca oğlan satmış yenisini almış, küçük oğlan ise bahçeye ekmiş ve çiçeklendirmiştir.
3. Son kez sınamak için oğullarına birer tohum uzatan kral neyi amaçlamaktadır? Açıklayınız.
Cevap: Oğullarının doğru söyleyip söylemediğini ve cesaretlerini sınamıştır.
4. Büyük, ortanca ve küçük oğullar tohumları ne yapmışlardır? Kralın huzuruna nasıl çıkmışlardır? Açıklayınız.
Cevap: Saksıya ekmişlerdir, büyük ve ortancanın saksısı çiçek açmış ama küçüğün saksısında çiçek açmamıştır.
5. Kralın oğullarına verdiği tohum size verilseydi nasıl davranırdınız? Anlatınız.
Cevap: Ben de doğru bir şekilde saksıya ekerdim.
6. Dürüstlükle ilgili sizi etkileyen bir anınız var mı? Anlatınız.
Cevap: Evet, okulda bir arkadaşım haksızlık yapmıştı. Öğretmenimiz ona dürüst olması gerektiğini söyledi ve o da korktuğu halde doğru olanı söyledi ve öğretmenimiz ona kızmadı.
Okuduğunuz metni daha önce okuduğunuz “İyilik Üzerine” başlıklı metinle tür ve içerik özellikleri açısından karşılaştırınız.
Cevap:
Benzerlikler: Benzerlik olarak her iki metinde de iyilik, doğruluk konusu anlatılmaktadır.
Farklılıklar: İyilik üzerine metni hikaye edici, Üç Oğul metni ise masal türündedir.
A) Okuduğunuz metinde geçen ve kelimeleri karışık verilen deyimleri düzenleyerek örnekteki gibi yazınız. Deyimin anlamını, mavi kutulardaki anlamlar arasından belirleyerek örnekteki gibi işaretleyiniz.
Cevap:
B) Okuduğunuz metinde geçen deyimlerin metnin anlamına olan katkısını arkadaşlarınızla tartışınız.
Cevap: Metinde geçen deyimler metnin anlamını güzelleştirmiş, çarpıcılık katmış ve metini okuyanda merak uyandırmıştır.
C) Okuduğunuz metinden alınan aşağıdaki deyimlerin anlamlarını TDK Atasözleri ve Deyimler Sözlüğü’nden bulunuz. Bu deyimlerden ikisini kullanarak öyküleyici anlatım biçimiyle bir paragraf yazınız.
Cevap: Bir gün bahçemizdeki yüz yıllık çınar ağacının altına soluk almak için oturdum. Kafamı koca ağacın gövdesine yasladım ve gözlerimi kapattım. Ağacın dallarının arasından gelen güneş yüzüme vuruyor ve beni rahatlatıyordu. Bir gün kocaman bir at çiftliğim olmasını istedim gözlerim kapalıyken ve içindeki atları gözümün önüne getirdim. Hepsine isim bile bulmuştum. Ama en çok karamel adında bir atım olsun isterdim. Yine hayallere dalmıştım. Yapacak bir sürü ödevim vardı ama bu hayaller bana motivasyon olmuştu.
Hayale Dalmak: Düşlere Kapılmak
Surat Asmak: Yüzü gülmeden suratsız şekilde olmak
Cesaret Göstermek: Bir konuda öne atılabilmek, yürekli olmak
Soluk almak: Nefes çekmek, dinlenmek
A) Okuduğunuz metindeki kralın yerinde siz olsaydınız kral olacak oğlunuzu seçmek için nasıl bir çözüm yolu bulurdunuz? Aşağıya yazınız.
Cevap: Okuduğum metinde kralın yerinde ben olsaydım oğullarımı test etmek için onlara birer ev verir ve bu eve neler yapacaklarına nasıl bakacaklarına dikkat eder ona göre onları seçerdim.
B) Yaşamınızda yakın zamanda karşılaştığınız ve çözdüğünüz bir sorun düşününüz. Bu sorunu nasıl çözdüğünüzü aşağıya yazınız.
Cevap: Yakın zamanda kardeşim okula götürmesi gereken proje karton ödevini yanlışlıkla düşürdü ve ödev parçalandı. Çok üzülen kardeşime halledeceğimizi söyledim ve hemen harçlıklarımla yeni kartonlar aldım. Ailemizin de yardımıyla ödevi eskisinden de güzel bir şekilde yeniden tasarladık.
C) “Çözüm odaklı olmak” ifadesinin size çağrıştırdığı duygu ve düşüncelerden hareketle kısa bir konuşma yapınız. Konuşmanızda uygun geçiş ve bağlantı ifadeleri kullanınız.
Cevap: Çözüm odaklı olmak bence biraz sakinlik isteyen bir huydur. Bu sakinlikten kastım durumlar karşısında verdiğimiz tepkilerdir. Durumlar karşısında sakin kalabilen ve iyimser olabilen kişiler daha çözüm odaklı olurlar. Ama panik halde olan, kötümser yaklaşan kişiler çözüm yolu bulmakta zorlanırlar. Bu yüzden durumlar karşısında iyimser ve sakin olmalı sorunun çözümüne odaklanmalıyız. Çünkü gerçekten çözülemeyecek sorun yoktur. Çaba gösterilmemiş sorun vardır.
A) Gülseren, aşağıdaki tabloda yer alan numaralanmış cümlelerdeki altı çizili fiillerin hangi kişi ekiyle çekimlendiğini bulmuş ve tablodaki ilgili yerlere yazmıştır. Etkinliğini tamamlayan Gülseren, verdiği cevapları cevap anahtarından kontrol etmiştir. Gülseren, doğru verdiği cevapları “ ”, yanlış verdiği cevapları da “X” ile işaretlemiş ama cevaplarını kontrol ederken de bazı hatalar yapmıştır. Gülseren’in doldurduğu tabloyu inceleyiniz.
B) Gülseren’in, kişi eklerini yanlış belirlediği cümlelerin numaralarını aşağıya yazınız.
Cevap: 1, 3, 4, 6, 9
C) Gülseren’in hatalı değerlendirme yaptığı cümlelerin numaralarını aşağıya yazınız.
Cevap: 3, 5, 6, 8
İyilik ve yardımlaşma ile ilgili haber metni araştırınız.
Cevap: Bugün İstanbul’un Kadıköy ilçesinde çok güzel ve özlem duyduğumuz görüntülerle karşılaştık. Bir grup genç 7. sınıf öğrencileri okul harçlıklarını toplayarak sokak hayvanlarına mama yardımı yapıyorlardı. Bu haberler izleyenleri ve görenleri hem şaşırttı hem duygulandırdı.
Facebook'ta Paylaş
Twitter'da Paylaş
Linkedin'de Paylaş
Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.