5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 183-184-185-186-187-188-189. Sayfa Cevapları MEB Yayınları 2024-2025 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 5. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Altı Üstü Bir Yarış Metni Cevapları başlıklı içeriğin olduğu 5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 183-184-185-186-187-188-189 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.
a. Sevinç, hüzün, öfke, korku, umut gibi duygulardan birini seçiniz. Seçtiğiniz duyguyla ilgili aşağıdaki yönergeler doğrultusunda bir şiir yazınız.
Cevap:
b. Yazdığınız şiiri aşağıdaki ölçekte verilen ölçütlere göre değerlendiriniz. Ölçeğin sonuçlarından hareketle güçlü yönlerinizi belirleyiniz. Geliştirilmesi gereken yönlerinizi öğretmeninizin geri bildirimleriyle sonraki yazma etkinliklerinde geliştirmeye çalışınız.
Cevap:
c. Yazdığınız şiiri sınıf panonuzda veya uygun dijital ortamda paylaşınız.
a. Mutlulukla ilgili düşüncelerinizi altı şapkalı düşünme tekniği ile aşağıdaki yönergeler doğrultusunda bir konuşma yapınız.
Cevap:
Yeşil Şapka: Mutluluk, herkes için farklı bir anlama sahip olsa da hissedilebilmesi en basit duygudur. Bir çocuğun balona, bir yetişkinin yeni bir araca, bir kadının bir demet güle sevinmesi aynı duyguyu kapsar. Bu mutluluk duygusunu arttırabilmenin en temel adımı elimizdekiyle yetinmektir. Yetinme duygusundan sonra elde edilen ufak bir şey bile büyük mutluluklar yaşatır.
b. Öğretmeninizin geri bildirimleriyle güçlü ve gelişmeye açık yönlerinizi belirleyiniz. Bu yönlerinizi sonraki etkinliklerde geliştirmeye çalışınız.
1. Aşağıdaki soruların cevaplarını metinden hareketle defterinize yazınız.
a) Yazar öz güveni nasıl tanımlamaktadır? Siz olsanız nasıl tanımlardınız?
Cevap: Yazar özgüveni, insanın kendisini olduğu gibi kabul etmesi ve çevresine yansıtmasıdır şeklinde tanımlamaktadır. Ben olsaydım özgüveni, insanın kendini tanıması ve iyi kötü fark etmeden sahip olduklarını gösterebilmesidir şeklinde tanımlardım.
b) Yazara göre yeteneklerimizi keşfetmek için neler yapmalıyız?
Cevap: Yazara göre yeteneklerimizi keşfetmek için, kendimize neye ilgi duyduğumuzu sorabilir ve bunları bir kağıda dökebiliriz.
c) Öz güven duygusunun yetersiz olması insanın günlük yaşamını nasıl etkileyebilir? Örneklerle açıklayınız.
Cevap: Özgüvenin yetersiz olması yeteneklerimizi fark etmemizi önler, toplumda pasif kalmamızı ve kendimizi ifade etmemize engel olur.
2. a) . Okuduğunuz metnin bölümlerini belirleyerek cümlelerdeki boşlukları doldurunuz.
Cevap:
b) Metnin bölümleri arasındaki geçişler uygun bir şekilde yapılmış mıdır? Bölümler arasında düşünce akışı tutarlı mıdır? Söyleyiniz.
Cevap: Metnin bölümleri arasındaki geçişler uygun bir şekilde yapılmıştır. Bölümler arasındaki düşünce akışı tutarlıdır.
3. Metinden alınan aşağıdaki cümlelerde yazar hangi düşünceyi geliştirme yollarından yararlanılmıştır? Boş bırakılan yerlere yazınız.
Cevap:
“Örneğin Lionel Messi kendisini futbolda değil de teniste geliştirmeye çalışsaydı acaba nelerolurdu?” cümlesinde …..karşılaştırma…. kullanılmıştır.
“Tıpkı parçaları zamanla tamamlanan bir yapboz gibi.” cümlesinde …..benzetme….. kullanılmıştır.
“Öz güven, insanın kendini olduğu gibi kabul edebilmesi ve çevresine bunu yansıtabilmesidir.” cümlesinde …..tanımlama….. kullanılmıştır.
4. a). Metnin anahtar kelimelerini yazınız.
Cevap: Özgüven, yetenek, geliştirmek.
b) Aşağıdaki görselin metnin anahtar kelimelerinden hangisini ifade ettiğini sebebiyle açıklayınız.
Cevap: Görsel, anahtar kelimelerden özgüven, ifade etmektedir. Çünkü kişi sağlam ve kendine güvenen bir duruş sergilemiştir.
5. a) Bir okul programında şiir okuyacağınızı düşünün. Çok heyecanlandınız ve başaramayacağınızı hissettiniz. Öğretmeniniz de sizi yüreklendirmek için güzel bir konuşma yaptı. Öğretmeninizin sizinle konuşmasının ardından yaşanabilecekleri anlatan bir konuşma yapınız.
Cevap: Öğretmenimin benimle yapmış olduğu konuşma yeteneğimin farkına varmamı ve cesaretlenmemi sağlamıştı. Tüm heyecanımı ve başaramayacağım düşüncelerini bir kenara atarak sahneye çıktım. Şiiri beklenilenden daha iyi okuyarak özgüvenimin farkına vardım ve şimdi başardığımı hissettim. Bu konuşma hayatım boyunca kulaklarımda çınlayacaktı.
b) Öğretmeninizin geri bildirimleriyle güçlü ve gelişmeye açık yönlerinizi belirleyiniz.
Karekodu okutarak metni dikkatlice dinleyiniz.
6. Aşağıdaki soruları dinlediğiniz metinden hareketle sözlü olarak cevaplayınız.
a) Ebru, yolculuğa çıkarken ne tür bir sorunla karşılaştı?
Cevap: Ebru yolculuğa çıkarken uçağın rötar yapması nedeniyle havalimanında beklemek zorunda kaldı.
b) Negatif duygularını fark eden Ebru ne yaptı?
Cevap: Negatif duyguları fark edince derin nefes almaya başladı, müzik dinledi ve yürüyüş yaptı.
c) Ebru’nun olumlu düşüncelerle dolu olmayı tercih etmesi, yolculuğunun geri kalanını nasıl etkiledi?
Cevap: Ebru’nun düşüncelerinin olumlu olması onun heyecanlı olmasına, etrafındaki güzelliklerin farkına vararak enerjik olmasını sağlamıştır.
ç) Ebru’nun yerinde siz olsaydınız uçağın rötar yaptığı süre boyunca nasıl hissederdiniz ve duygularınızla nasıl başa çıkardınız?
Cevap: Çok üzülür ve mutsuz olurdum. Bu duygularla başa çıkabilmek için ailemle beraber sohbet etmeye çalışırdım.
7. a) Duygularınızı nasıl yönetiyorsunuz?
Cevap: Duygularımı içimden ona kadar sayarak ve sakinleşmeyi bekleyerek yönetiyorum.
b) Aşağıdaki yönergeleri inceleyiniz. Yönergelerden hareketle oluşturduğunuz karakterin Duygu şehrinde geçirdiği bir günü anlatan bir hikâyeyi defterinize yazınız.
Cevap:
Duygu isimli kız adına yakışır bir mahalleye taşınmak istiyordu. Ancak hangi duygunun kendisini temsil ettiğine karar verememişti. Bu nedenle bütün duyguların mahallelerini gezecek ve oraya yerleşecekti. Önce korku mahallesine gitmiş ancak orada yaşama dair bir iz bulamamış. Herkes evlerinde korkudan dışarı çıkmıyor, sokaklarda ürkütücü bir sessizlik ve karanlık varmış. Oradan rahatsız olarak uzaklaşmış ve öfke mahallesine gelmiş. Bu mahallede herkes birbirine bağırıyor, çok fazla ses ve kaos varmış. Bu gürültüden de rahatsız olan Duygu uzaklaşarak tiksinme mahallesine gitmiş. Bu mahallede her şey pis ve kokuyormuş. Midesi bulanınca buradan da kaçarcasına çıkmış ve şaşkınlık mahallesine girmiş. Burada adım atılmasına bile şaşırılıyormuş. Herkese her şey tuhaf ve şaşırtıcı geliyormuş. Bu durumdan da rahatsız olarak üzüntü mahallesine girmiş. Üzüntü mahallesi ağlayan ve ağıt yakan insanlarla doluymuş. Herkes mutsuz ve ağlamaklıymış. Bu durum içine huzursuz ettiğinden buradan da kaçarcasına gitmiş. En son durağı mutluluk mahallesine gelmiş. İnsanlar güler yüzlü, mutlu, her yer huzurla kaplıymış. Burada mutlu ve huzurlu hissederek hemen yerleşmeye karar vermiş.
c) Yazdığınız hikâyeyi içerik, yazım ve noktalama yönünden gözden geçiriniz.
Geliştirmek istediğim becerilerim:
Geliştirmek istediğim becerilerim:
Geliştirmek istediğim becerilerim:
Geliştirmek istediğim becerilerim:
Facebook'ta Paylaş
Twitter'da Paylaş
Linkedin'de Paylaş
Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.