3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 92-93-95-97-99-100-104-105. Cevapları MEB Yayınları 2024-2025 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 3. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Maddeyi Niteleyen Özellikler konusunun yer aldığı 3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 92-93-95-97-99-100-104-105 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.
Bisiklet sporu gibi koruma amaçlı ekipmanları olan farklı spor dalları nelerdir? Araştırınız.
Cevap: Kayak sporu, voleybol, su sporu gibi aktivitelerin koruma amaçlı ekipmanları bulunur.
Aşağıdaki soruların cevaplarını yaptığınız etkinliğe göre söyleyiniz.
1.Sert olanlar hangileridir?
Cevap: Ayna, tahta parçası, ceviz ve flüttür.
2.Yumuşak olanlar hangileridir?
Cevap: Silgi ve pamuktur.
3.Esnek olanlar hangileridir?
Cevap: Esnek olan paket lastiği ve silgidir.
4.Kırılabilir olanlar hangileridir?
Cevap: Ayna, tahta parçası, flüt ve ceviz kırılabilir olanlardır.
5.Girintili çıkıntılı olanlar hangileridir?
Cevap: Tahta parçası, ceviz ve flüttür.
6.Düz olanlar hangileridir?
Cevap: silgi ve ayna düz olanlardır.
7.Malzemelerin renkleri nelerdir?
Cevap: Malzemeler kırmızı, mavi, yeşil, kahverengi ve sarı renklerdedir.
8.Kokulu olanlar hangileridir?
Cevap: Nane ve reçel kokulu olanlardır.
9.Yenilebilir olanları tatları nasıldır?
Cevap: Reçel ve balın tadı şekerli, nanenin tadı ferahlatıcıdır.
Yastığımız taştan, tencerelerimiz oyun hamurundan olsaydı sizce nasıl olurdu?
Cevap: Uyurken kafamız ağrırdı hatta yaralanırdık. Tenceremiz oyun hamurundan olsaydı yemek yapamazdık.
Aşağıdaki soruların cevaplarını yaptığınız etkinliğe göre söyleyiniz.
1. Zımpara kağıdı kullanılması yüzeyde nasıl bir değişim meydana getirdi?
Cevap: Yüzeyde girintili çıkıntılı olan yerleri dümdüz ve pürüzsüz hale getirdi.
2.Uçlu kalemle kazıdığınız yüzeyde nasıl bir değişiklik oldu?
Cevap: Uçlu kalemle kazdığımız yüzey girintili çıkıntılı oldu.
1. İfadelerde verilen durumların hangi duyu organıyla algılandığını yazınız.
Cevap:
2. Tabloda verilen maddelerin özelliklerini işaretleyiniz. Her madde için birden fazla işaretleme yapabilirsiniz.
Cevap:
3. Rengi, kokusu ve tadı olan maddelere birer örnek yazınız.
Cevap: Kokusu olan maddelere bahçedeki gülleri, tadı olanlara reçeli, rengi olanlara da giysilerimizi örnek verebiliriz.
4. Bir okuldaki sıralar zarar görmüş, sıraların üzerinde çizikler oluşmuştur. Öğrenciler, sıra üzerinde yazı yazarken pürüzlerden dolayı zorluk yaşamaktadır. Bu sıraların pürüzsüzleştirilmesi için ne yapılabilir?
Cevap: Sıra zımparayla pürüzsüz hale getirilebilir.
Aşağıdaki soruların cevaplarını yaptığınız etkinliğe göre söyleyiniz.
1. Yumruğunuzu açmaya çalıştığınızda eldiveninizde ne gibi değişiklikler oldu?
Cevap: Eldivenler birbirine yapıştı ve açılamadı.
2.Yapıştırıcının eldiven yerine bir kişinin eline yapışmış olduğunu düşününüz. O kişi yumruğunu açmaya çalıştığında ne olurdu? Tartışınız.
Cevap: O kişinin elleri birbirine yapışmış olurdu ve açmakta çok zorluk çekerdi.
3.Bu etkinlik sırasında dikkat edilmesi gereken güvenlik önlemleri sembollerle gösterilmiştir. Bu güvenlik önlemlerine neden uymamız gerektiğini açıklayınız.
Cevap: Bu güvenlik önlemlerine ellerimizin zarar görmemesi için uymamız gerekmektedir.
Hangi durumlarda bazı maddeler vücudumuza zarar verebilir? Bu gibi durumlarda hangi güvenlik önlemleri alınmalıdır? Güvenlik önlemlerini sınıfça tartışarak listeleyiniz.
Cevap: Isılı bir işlemle uğraştığımızda, fazla soğuk bir şeyi tuttuğumuzda vücudumuz zarar görebilir. Bunlar için eldivenlerimizi ısı için gözlüklerimizi takmayı ihmal etmememiz gerekir.
Aşağıdaki öz değerlendirme formunu bireysel olarak veya gruplar halinde çalışırken yaptığınız davranışlara göre doldurunuz.
Cevap:
1. Verilen durumlarda siz olsaydınız hangi güvenlik önlemlerini alırdınız? Yazınız.
Cevap:
2. Sınıfınızda gruplar hâlinde çalışırken güvenlik önlemi aldığınız bir deneye örnek veriniz.
Cevap: Biz ısıyla yapılacak bir laboratuvar deneyinde önlem olarak eldiven, maske ve koruyucu gözlük kullandık.
Facebook'ta Paylaş
Twitter'da Paylaş
Linkedin'de Paylaş
Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.