6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 83-86-87-88-89-90-91. Cevapları Yıldırım Yayınları 2024-2025 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 6. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Benim Kırmızı Pabuçlarım Metni Cevapları konusunun yer aldığı 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 83-86-87-88-89-90-91 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.
Aşağıdaki dizeleri okuyunuz. Bu dizelerden hareketle “başarı” konusundaki duygularınızı ve düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Başarı, azim, plan ve çok çalışarak elde edilir. Başarı insanı güçlendirir ve fayda sağlar.
“Benim Kırmızı Pabuçlarım” metnini noktalama işaretlerine dikkat ederek sesli okuyunuz. “Başarı”yla ilgili olan cümlelerin altını renkli kalemle çiziniz.
Okuduğunuz metinden hareketle aşağıdaki sözcükleri anlamlarıyla örnekteki gibi eşleştiriniz.
Cevap:
Aşağıdaki soruları okuduğunuz metne göre cevaplayınız.
1. Başrole seçilen çocuk, rolüne hazırlanmak için nasıl çalışıyor?
Cevap: Çocuk, rolüne hazırlanmak için canla başla çalışıyormuş.
2. Anne ve babaya çocuklarının gelecekte iyi bir sanatçı olabileceğini düşündüren nedir?
Cevap: Anne babanın çocuklarının ilerde iyi bir sanatçı olabileceğini düşündüren çocuğun tiyatroya tutkunluğu ve çocuğun rolüne çalıştığını görmeleridir.
3. Çocuk, kırmızı ayakkabıya ihtiyacı olduğunu neden babasına söyleyemiyor?
Cevap: Çocuk babasının yorgun olması ve kışın bile keten ayakkabı giymesinden dolayı babasına söyleyemiyor.
4. Yatağında uzanırken çocuğun aklına gelen düşünce nedir? Bunun üzerine çocuk ne yapıyor?
Cevap: Çocuğun aklına çorap giyip onu boyamak gelmiştir. Bunun üzerine yataktan kalkarak çorabı giyiyor ve ayakkabı deseninde boyuyor.
5. Gösteri nasıl bitiyor? Gösteri sonunda babası çocuktan neden özür diliyor?
Cevap: Gösteri başarı ile bitiyor. Babası kırmızı ayakkabıları çocuğa yetiştiremediği için özür diliyor.
Aşağıdaki hikâye haritasını okuduğunuz metne göre doldurunuz.
Cevap:
HİKÂYENİN ADI: Benim Kırmızı Pabuçlarım
Şahıs ve Varlık Kadrosu: Çocuk, anne, baba, öğretmen, çocuğun arkadaşları, veliler.
Olayın Geçtiği Mekân ve Zaman: Çocuğun evi, okul, tiyatro salonu.
Olayın Başlangıcı: Hikayedeki çocuğun tiyatro gösterinde başrol seçilmesi.
Hikâyedeki Problem: Gösteri için gerekli olan kırmızı pabuçların olmayışı.
Problemi Çözme Yöntemi: Çocuğun çorap giyerek ayakkabı rengine boyaması.
Sonuç: İzleyicilerin, çocuğun ayağındakilerin çorap olduğunu anlayamaması ve çocuk için aldığı kırmızı ayakkabıları değiştirerek babaya ayakkabı alınması.
Ana Fikir: Kısıtlı imkanlarla da başarı elde edilebileceği.
Hikâyedeki çocukta bulunan özellikleri belirleyerek ilgili kutucukları işaretleyiniz.
Cevap:
Çocuk, çoraplarını kırmızıya boyamasaydı ya da kırmızı ayakkabısı olmadığı için oyunda rol almak istemeseydi sizce hikâye nasıl sonuçlanırdı? Söyleyiniz.
Cevap: Çocuk, çorapları kırmızıya boyamasaydı öğretmeni ona kırmızı bir ayakkabı tedarik edebilirdi.
Aşağıdaki metinlerden hangisinin anlatıcısı okuduğunuz hikâyedeki ile aynıdır? İlgili kutucuğu işaretleyiniz.
Cevap:
Aşağıda verilen sözcüklerin size hangi kavramları çağrıştırdığını ilgili yerlere yazınız.
Cevap:
Aşağıdaki sözcüklerin yapısını belirleyerek ilgili kutucuklara örnekteki gibi yerleştiriniz.
Cevap:
Harfleri karışık olarak verilen aşağıdaki deyimi görselinden ve anlamından yararlanarak bulunuz. Bu deyimi ve deyimin metne katkısını ilgili yerlere yazınız.
Cevap:
Aşağıdaki metinde aynı türden tek varlığı belirten adların altını kırmızı, aynı türden birden çok varlığı belirten adların altını ise mavi kalemle çiziniz.
Cevap:
Aşağıda “-lar / -ler” çoğul ekinin sözcüklere kattığı bazı anlamlar verilmiştir. Tabloda bulunan cümlelerdeki altı çizili sözcüklerde çoğul ekinin verilen anlamlarından hangisiyle kullanıldığını belirleyerek ilgili kutucuklara yazınız.
Cevap:
Aşağıdaki cümlelerde farklı renkte yazılmış sözcükleri inceleyiniz. Sözcük grupları arasında nasıl bir fark olduğunu belirleyiniz.
Cevap: Kırmızı yazılı kelimeler ”-lar, -ler” eki alarak çoğul anlamı ifade eder. Mavi yazılı kelimeler aynı türden birden fazla varlığı ifade etmektedir.
Aşağıdaki cümlelerin hangilerinde topluluk adı vardır? İlgili kutucukları işaretleyiniz.
Cevap:
Aşağıdaki soruların cevaplarıyla ilgili düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.
Başarı size göre nedir? Başarılı olmak önemli midir? Niçin?
Cevap: Başarı bana göre hayallerimi gerçekleştirebilmektir. Çünkü insan istediklerini hayal eder ve gerçekleştirince başarı elde eder.
Başarısızlığa neden olan etmenler nelerdir?
Cevap: Tembellik, inançsızlık, plansızlık, çaba sarf etmemek başarısızlığa neden olan etmenlerdir.
Başarılı olmayı sağlayan etmenler nelerdir?
Cevap: Planlı, inançlı, azimli olmak başarılı olmayı sağlayan etmenlerdir.
Başarısız olduğunuz durumlarda neler yapıyorsunuz?
Cevap: Başarısız olduğum durumlarda daha çok çalışarak toparlamaya çalışıyorum.
Başarısız olduğunuz konularda nasıl başarılı olabilir, neler yapabilirsiniz?
Cevap: Daha çok çalışıp, planlı hareket edebiliriz.
Başarılı olduğunuz zaman neler yaşıyorsunuz?
Cevap: Başarılı olduğum zaman mutlu, sevinçli ve heyecanlı oluyorum.
Başarılı olmak geleceğimizi nasıl etkiler?
Cevap: Başarılı olmak iyi bir işe, statüye, çevreye, gelire sahip olmamızı sağlar.
Başarı ve başarısızlığa neden olan etmenler açısından kendinizi nasıl değerlendiriyorsunuz?
Cevap: Bir iş yaparken kendimi her zaman yaptığım işi bitireceğimi bilerek kafamı yorarım. Yaptığım iş için hiç bir zaman “acaba olmayabilir mi” diyerek karıştırmam. Yaptım bir iş için başarısız olmam durumunda yılmam ve “Bir sonraki seferki başarım için ders oldu” diyerek motive ederim.
Aşağıda verilen hikâye ögelerini kullanarak ve ana fikri dikkate alarak bir hikâye yazınız. Serim, düğüm, çözüm bölümlerinde yazacaklarınızı belirleyerek bir metin taslağı oluşturunuz. Hikâyenizin içeriğine uygun bir başlık belirleyiniz. Yazdığınız hikâyeyi yazım ve noktalama bakımından gözden geçirip düzelterek sınıf arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap:
YARIŞMANIN GALİBİYETİ
Sıla öğretmen öğrencilerine yıl sonunda bir bilgi yarışmasının düzenleneceğini ve sınıftan 4 kişilik bir grup oluşturacağını söyler. Sınıf içerisinde bir heyecan ve tartışma başlar. Sıla öğretmen, öğrencilerine grubu sorumluluk sahibi kişilerden oluşturacağını söyler ve iki ay süre verir. Bu iki aylık sürede Oğuz, yiğit, Sevim ve Ezgi üstün bir başarı ve ilgi göstererek gruba girmeye hak kazanır. Yarışmaya kadar ki sürede Sıla öğretmen seçtiği her bir öğrencisine bir ansiklopedi vererek bitirmelerini ister. Bütün arkadaşlar sorumluluklarının bilincinde olarak günlük okumalarını yapar ve yarışmaya kadar ansiklopediler biter. Sene sonunda okulun bahçesinde 6. sınıf öğrencilerinin şubeler arası bilgi yarışması düzenlenir. Kıran kırana geçen yarışma sonunda Sıla öğretmenin şubesi kazanır. Galip gelmenin mutluluğunu yaşayan Sıla öğretmen Yiğit, Oğuz, Sevim ve Ezgi’ye sorumluluklarının bilincinde oldukları ve yarışmayı kazandıkları için hediyelerle teşekkür eder.
Facebook'ta Paylaş
Twitter'da Paylaş
Linkedin'de Paylaş
Gerçekten çok güzel anlamadıklarımı çok güzel anladım teşekkürler forum sınıf Çok güzel bir site bana çok yardımcı oluyor
Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.