Cevap Yaz
2 Ekim 2024, 8:35 - Aysel Yazdı

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 120-122-123-124-125-126-127. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 120-122-123-124-125-126-127. Sayfa Cevapları MEB Yayınları 2024-2025 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 5. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Atatürk ve Çiftlik Metni Cevapları konusunun bulunduğu 5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 120-122-123-124-125-126-127 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 120-122-123-124-125-126-127. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

5.Sınıf MEB Yayınları Türkçe Ders Kitabı 120-122-123-124-125-126-127. Sayfa Cevapları Atatürk ve Çiftlik


5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 120 Cevapları MEB Yayınları

Keşif Yolculuğu

Sizce doğayı sevmemiz neden önemlidir? Doğayı korumamız gerektiğiyle ilgili neler düşünüyorsunuz? 
Cevap: Doğayı sevmemiz önemlidir çünkü doğa bizim yaşam alanımızdır. Doğayı sevmez zarar verirsek yaşam alanımızı öldürürüz.

Atatürk Orman Çiftliği ile ilgili yaptığınız araştırmadan edindiğiniz bilgileri arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Ankara’da Mustafa Kemal’in çevre arazileri mülk sahiplerinden satın alarak açtığı bir çiftliktir.


5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 122 Cevapları MEB Yayınları

1. ETKİNLİK

Aşağıdaki soruların cevaplarını metinden hareketle defterinize yazınız.

1. Atatürk Ankara’da neden bir çiftlik kurmak istemiştir?
Cevap: Doğaya olan sevgisinden dolayı çiftlik kurmak istemiştir.

2. Atatürk’ün seçtiği çiftlik arazisinin özellikleri nelerdir? Niçin böyle bir araziyi tercih etmiştir?
Cevap: Bataklık ve çorak bir yer olduğu için burayı seçmiş ve herkese zoru başarmanın önemini anlatmak istemiştir.

3. Tarım uzmanlarının ve Alman uzmanın araziyle ilgili görüşleri nelerdir? Atatürk bu görüşleri nasıl değerlendirmiştir?
Cevap: Araziye çiftlik kurulamayacağını söylemişlerdir. Ama Atatürk bunu dinlememiş ve bildiğini yapmıştır.

4. Atatürk, çiftliği kurarken hangi adımları atmıştır? Çiftliğin genişlemesi için neler yapılmıştır?
Cevap: 20.000 dönüm araziyi satın almış ve çiftliği genişletmiştir. Arazi sahipleri de arsalarını satmıştır. Çiftlikte insanların ailesiyle gezebileceği alan oluşturulmuştur.

5. Atatürk’ün bilimsel çalışmalara ve yöntemlere verdiği önemi hangi ifadelerden anlıyorsunuz?
Cevap: Atatürk’ün kurak arazinin bile çalışarak ve bilime başvurarak düzeleceğine inanmasından anlıyorum.

6. Çiftliğin kurulmasıyla halka ve tarıma nasıl bir katkıda bulunulması hedeflenmektedir?
Cevap: Halka ve tarıma destek olarak yeşil alanları çoğaltmayı  hedeflemiştir.


2. ETKİNLİK

a. Okuduğunuz metnin konusunu aşağıya yazınız.
Cevap: Atatürk’ün bataklık ve çorak olan toprakların çalışarak ve bilime bakarak düzelteceğine inanması anlatıyor.


b. Metnin konusuyla ilgili görselleri işaretleyiniz.
Cevap:

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 122 Cevapları MEB Yayınları


c. Metnin ana fikrini yazınız.
Cevap: Yeşil alanın, bilimin ve çok çalışmanın önemi.

ç. Ana fikri belirlerken nelere dikkat ettiniz? Söyleyiniz.
Cevap: Metinde anlatılan olaydan çıkarılabilecek derse dikkat ettim.


5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 123 Cevapları MEB Yayınları

3. ETKİNLİK

a. Aşağıdaki soruları okuduğunuz metinden hareketle cevaplayınız.

Atatürk neden Ankara’da bir çiftlik kurmak istemiştir? Bu çiftliğin kuruluş sürecini açıklayınız.
Cevap: Atatürk doğaya ve yeşile olan sevgisinden dolayı bir çiftlik kurmak istemiştir. Bunun için çiftliği kuracağı yeri araştırmıştır. Uzmanlarda toprak hakkında bilgi almıştır. Bataklık ve çorak olan toprakların çok çalışarak ve bilim yolunda düzelebileceğine inanmış ve çiftliği kurmuştur.

Atatürk’ün çiftliğin kuruluşundaki etkisini açıklayınız.
Cevap: Kararlı oluşu, bilime olan inancı ve azimli olması gibi özellikleri çiftliğin kuruluşunda etkili olmuştur.

b. Okuduğunuz metni Atatürk’ün bakış açısıyla nasıl yazabileceğinizi düşününüz.

c. Aşağıdaki giriş cümlesinden hareketle metni Atatürk’ün bakış açısıyla tekrar yazınız.
Cevap: 

Bu aziz millete modern tarımın önemini göstermek için bu çorak arazide bir çiftlik kurmalıyım. Öncelikle bunun için belirlediğim topraklar üzerinde araştırmalar yapmalı, toprağın ilk haliyle çiftlik kurulup kurulamayacağıyla ilgili millete sorular yöneltmeliyim. Sonrasında bilim ve çok çalışmayla çiftliği kurmalı ve insanlara modern tarımın, bilimin ve çok çalışmanın önemini göstermeliyim.


5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 124 Cevapları MEB Yayınları

Metnin anahtar kelimelerini belirleyerek yazdığınız anahtar kelimelerin metinle ilişkisini örnekteki gibi açıklayınız.
Cevap:

Bilim: Atatürk’ün bilimin önemini insanlara anlatmak için çorak arazide çiftlik açmaya çalışması metnin anahtar kelimelerinden biri olmasını sağlar.

Çiftlik: Metinde Atatürk’ün bir çiftlik açmak istemesi çiftlik kelimesini metnin anahtar kelimelerinden biridir.

Tarım: Atatürk açacağı çiftlik için tarım uzmanlarından destek almıştır.


5. ETKİNLİK

Bir önceki etkinlikte bulduğunuz anahtar sözcüklerle güzel dilimizin doğru ve etkili kullanıldığı cümleler yazınız. Cümleleri gözden geçirip varsa cümlelerinizdeki gereksiz kelimeleri çıkarınız.
Cevap:

Ülkemiz tarım alanında önemli çalışmalar yaptı.
Bilim insanları yapılan araştırmalar sonucu yeni ilaçlar keşfetti.
Hafta sonu at binmek için ailecek çiftliğe gidiyoruz.


5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 125 Cevapları MEB Yayınları

6. ETKİNLİK

 a. Aşağıdaki cümlelerde altı çizili kelimelerin isim mi fiil mi olduğunu tespit ederek örnekteki gibi yazınız.
Cevap:

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 125 Cevapları MEB Yayınları


b. İsim olarak belirlediğiniz iki kelimeyi cümle içinde kullanınız.
Cevap:

Çevremizi temiz tutmaya özen gösterelim.
Tarım alanında yapılan yenilikler ülkemizi ileriye taşır.


7. ETKİNLİK

a. Yaşadığınız şehrin elli yıl sonra nasıl bir görünüme sahip olabileceğini düşününüz. Ardından tahminlerinize ilişkin 2-3 dakikalık bir konuşma tasarlayınız. Konuşmanızı arkadaşlarınıza sununuz. Konuşmanızı yaparken aşağıdaki ölçütleri dikkate alınız.
Cevap: Daha lüks binaları olan, uzun ve geniş yolları olan, yeşil alanının çok olduğu bir şehir olacağını, teknolojinin daha da ileri bir seviyede olacağını düşünüyorum.


b. Arkadaşlarınızdan birinin konuşmasını aşağıdaki “Akran Değerlendirme Ölçeği”nde verilen ölçütlere göre değerlendiriniz. 
Cevap:

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 125 Cevapları MEB Yayınları


5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 126 Cevapları MEB Yayınları

8. ETKİNLİK

a. Aşağıdaki görselleri inceleyiniz. Bu yerlerden hangisinde yaşamak istersiniz? Neden?
Cevap: Deniz olan görselin olduğu yerde yaşamayı çok isterdim çünkü ben denizi çok severim.

b. Karekodu okutarak metni dikkatlice dinleyiniz.

c. Dinlediğiniz metindeki sorunla ilgili aşağıda istenenleri yazınız.

1. Dinlediğiniz metindeki problem nedir? Yazınız.
Cevap: Ağacın yolu kapatması metindeki problemdir.

2. Problemi kendi cümlelerinizle aşağıdaki alana özetleyiniz.
Cevap: Yol üzerinde duran ağacın insanların yolu kullanmasını zorlaştırılması anlatılıyor.

3. Anı, gözlem ve deneyimlerinizden hareketle problemin çözümüne yönelik üç öneri yazınız. Bu önerilerden en uygununu seçip çözüm önerisinin karşısındaki kutuyu işaretleyiniz.
Cevap: 

Başka bir yol yapılması [✓]
Ağacın başka yere alınması [  ]
Yolun genişletilmesi [  ]

4. Sizce öneriniz sorunu çözmek için yeterli midir? Nedenini yazınız.
Cevap: Evet gidilecek yer için yapılacak başka bir yol sorunu çözebilir.


5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 127 Cevapları MEB Yayınları

9. ETKİNLİK

a. Daha önce yazdığınız serim ve düğüm bölümlerini okuyunuz. Aşağıda verilen yönergelerden hareketle çözüm bölümünü yazınız. Çözüm bölümünü yazarken aşağıdaki yönergelere dikkat ediniz.
Cevap: Okulca Anıtkabir gezisine giden Ali, Zehra, Yaprak, Can, Mehmet, Emine ve diğer arkadaşları tur rehberinin ve öğretmenlerinin eşliğinde Anıtkabir’i, çevresini ve müzeleri  gezmeye başlamışlar. Gezerken Aslanlı yoldaki aslan heykelleri Zehra ve Can’ın dikkatini çektiği için ona bakmaya dalmışlardı. Öğretmen öğrencileriyle birlikte ilerlerken Ali öğretmene Zehra ve Can’ın olmadığını söylemiş. Bunun üzerine öğretmen endişeyle öğrencilerini aramaya başlamış ve ilerde aslan heykellerinin önünde endişeyle bekleyen iki öğrencisini görmüş. Onları tekrar grubun içine almış  ve daha dikkatli olmaları gerektiği konusunda uyarı yapmış.


b. “Yazalım” etkinliğindeki güçlü ve gelişmeye açık yönlerinizi öğretmeninizin geri bildirimleriyle belirleyiniz. Daha sonraki etkinliklerde güçlü yönlerinizi kullanmaya, gelişmeye açık yönlerinizi güçlendirmeye özen gösteriniz.


Bu Görev Bizim

Atölye çalışmasında kullanmak üzere Atatürk ile ilgili görseller, Millî Mücadele’nin önemli olaylarıyla ilgili kısa bilgi, şiir, mektup vb. hazırlayınız. Ayrıca fon kartonu, yapıştırıcı, boya kalemleri vb. malzemeleri yanınızda bulundurunuz.
Cevap:

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 127 Cevapları MEB Yayınları

Ders ve Çalışma kitabı cevapları aramalarınızda internet sitemizi daha üst sıralarda listelemek için aramalarınızın sonuna "forum sınıf" yazabilirsiniz.
Örnek Kullanım: 6. sınıf matematik öğün yayınları sayfa 40 forum sınıf

Linkedin'de Paylaş

Ξ Bir cevap yazın

Künye Gizlilik Politikası İletişim Hakkımızda Türkçe Ders Kitabı Cevapları

Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.