Cevap Yaz
18 Kasım 2024, 20:48 - Zülal Güneş Yazdı

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı 86-87-88-89-90-91. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı 86-87-88-89-90-91. Sayfa Cevapları MEB Yayınları 2024-2025 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 5. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Üçgen İnşası konusunun yer aldığı 5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 86-87-88-89-90-91 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı 86-87-88-89-90-91. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

5.Sınıf Matematik Ders Kitabı MEB Yayınları 86-87-88-89-90-91. Sayfa Cevapları 1. Ünite Ölçme ve Değerlendirme Soruları

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 86 Cevapları MEB Yayınları

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 86 Cevapları MEB YayınlarıBuna göre hangi iki öğrenci grup olursa çizimi tamamlayamazlar?
Cevap: C) Öykü ve Beyza


2. Günlük hayattan paralel ve dik doğruları gözlemleyebileceğiniz bir durum, nesne ya da şekle örnek veriniz. Verdiğiniz örnekte paralel ve dik doğruları belirleyiniz ve neden paralel ya da dik olduklarını açıklayınız.
Cevap: Paralel doğrulara örnek olarak köprü, tren rayları, kitap rafları olabilir. Dik doğrulara örnek olarak direk, kapıların kenarları, sandalye ayağı örnek verilebilir.


5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 87 Cevapları MEB Yayınları

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 87 Cevapları MEB Yayınları

3. Snowboard (sınovbord) yapan kayakçılar aşağıdaki kayak pistinde düz yollar izleyerek ve iz bırakarak A noktasından B noktasına, C noktasından D noktasına, E noktasından F noktasına ve G noktasından H noktasına kayacaklardır.

 

 

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 87 Cevapları MEB Yayınları

a) Bıraktığı izleri incelediğinizde hangi çokgenleri gözlemleyebiliyorsunuz?
Cevap: Üçgen oluşmuştur. 

b) En çok kaç kenarlı çokgeni belirlediniz?
Cevap: En çok 3 kenara sahip bir çokgen belirledim.

c) Bu iz sayısıyla daha fazla kenara sahip bir çokgen elde edebilir miydiniz?
Cevap: Dörtgen veya beşgen elde edebilirdik. 

d) Hiç düzgün çokgenle karşılaştınız mı?
Cevap: Düzgün dörtgen ve üçgen ile karşılaştım. 


5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 88 Cevapları MEB Yayınları

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 88 Cevapları MEB Yayınları

Mustafa öğretmenin söylediklerinden yola çıkarak aşağıdaki soruları cevaplayınız.

a) Bu yeni durumda doğru açının ve dik açının ölçüsü kaç “can” olacaktır?
Cevap:

300 ÷ 4 = 75 can dik açı

300 ÷ 2 = 150 can doğru açı

b) Yeni belirlediğiniz durumda aşağıdaki ölçüleri verilen açıların çeşitlerini altındaki noktalı yere yazınız
Cevap:

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 88 Cevapları MEB Yayınları


5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 89 Cevapları MEB Yayınları

 

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 89 Cevapları MEB Yayınları

5. I. En çok doğruyu Derya yapmıştır.
II. Barış, Nergis’ten daha çok doğru yapmıştır.
III. En az doğruyu Yusuf yapmıştır.
Buna göre yukarıdaki ifadelerden hangileri doğrudur?

Cevap: A) Yalnız I


5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 89 Cevapları MEB Yayınları

Öğretmen, öğrencilerden tümler ya da bütünler açı oluşturan açılara sahip öğrencilerin eşleşmesini istemiştir.
Buna göre aşağıdaki soruları cevaplayınız.

Deniz – Ezgi = 30 + 150 = 180 Bütünler açı
Deniz – Özge = 30 + 60 = 90° tümler açı

a) Hangi öğrenci birden fazla kişiyle eşleşebilir?
Cevap: A) Deniz

b) Hiç eşleşme yapamayan öğrenci hangisidir?
Cevap: B) Ali 

c) Hangi öğrenciler yalnızca bir eşleşme yapabilir?
Cevap: Ezgi ve Özge bir eşleşme yapabilir. 


5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 90 Cevapları MEB Yayınları

7. Aşağıda doğrular kullanılarak oluşturulan çokgenlerle ilgili bilgiler verilmiştir.
I. 3 doğru kullanılarak üçgen oluşturulabilir.
II. 4 doğru kullanılarak hem üçgen hem beşgen oluşturulabilir.
III. 5 doğru kullanılarak beşgen oluşturulabilir.
Buna göre verilen bilgilerden hangileri doğrudur?
Cevap: D) I ve III


8, 9, 10 ve 11. soruları aşağıdaki açıklamaya göre cevaplayınız.

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 90 Cevapları MEB Yayınları

8. 40° lik bir açıyı ölçtüğünüzde yazılım hangi sonucu verecektir?
Cevap: C) 60°

40° olana çı dar açı olduğu için
40 + 20 = 60° gösterir. 

9. 105° lik bir açıyı ölçtüğünüzde yazılım hangi sonucu verecektir?
Cevap: A) 85°

105° olan açı geniş açı olduğu için
105 – 20 = 85° olarak gösterir.

10. 65° lik bir açıyı ölçtüğünüzde yazılım hangi sonucu verecektir?
Cevap: B) 85°

65° olan açı dar açı olduğu için 
65 + 20 = 85° olarak gösterir.


5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 91 Cevapları MEB Yayınları

11. Yazılımdaki bu hatayı keşfeden Alper yazılım aracılığıyla bazı açıları ölçmüş ve yazılımdaki hata sebebiyle aşağıdaki değerleri elde etmiştir.

30°, 150°, 90°, 87°, 135°, 105°, 63°, 75°, 100°

a) Alper, ölçülen açılardan hangisinin veya hangilerinin gerçek değerini bulabilir?
Cevap: 30°, 150°, 135°, 63° açıların gerçek değerini bulabilir. 

b) Bu hatalı yazılım bir açının değerini 10° olarak ölçebilir mi?
Cevap: Ölçemez. Çünkü dar açı olan açılara + 20° eklediği için hiçbir cevap 10° olamaz. 


12. Üç arkadaş arasında geçen dar açılı üçgenler ile ilgili diyalog aşağıda verilmiştir

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 91Cevapları MEB Yayınları

a)Verilen diyaloğu inceleyiniz ve hangi çocuğun haklı olduğuna karar veriniz
Cevap:  Anka haklıdır. Bir üçgenin iki açısı biliniyorsa diğer açının derecesini de bulabilir ve türüne bu şekilde karar verebiliriz. 

b) Benzer şekilde dik açılı üçgenler ve geniş açılı üçgenler ile ilgili birer diyalog da siz oluşturunuz
Cevap:

Bir üçgende bir kenar dik ise o üçgen dik açılı üçgendir.
Geniş açılı üçgende bir açı 90°den büyükse geniş açılı üçgen olur. 


13. İki çemberin birbirlerinin merkezlerinden geçmesi için merkezlerinin konumu ve yarıçap uzunlukları nasıl olmalıdır? Bir örnek üzerinden açıklayınız.
Cevap: İki çemberin birbirine uzaklıkları eşit olması gerekir.  Çemberlerin yarıçapları toplamına eşit olan bir mesafe olması gerekir. 

Ders ve Çalışma kitabı cevapları aramalarınızda internet sitemizi daha üst sıralarda listelemek için aramalarınızın sonuna "forum sınıf" yazabilirsiniz.
Örnek Kullanım: 6. sınıf matematik öğün yayınları sayfa 40 forum sınıf

Linkedin'de Paylaş

Ξ Bir cevap yazın

Künye Gizlilik Politikası İletişim Hakkımızda Türkçe Ders Kitabı Cevapları

Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.