3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 63-65-66-67-68-69. Sayfa Cevapları İlke Yayıncılık 2024-2025 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 3. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Öğrenciler Gönüllü Oluyor konusunun bulunduğu 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 63-65-66-67-68-69 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.
1. Çanakkale Savaşı hakkında edindiğiniz bilgileri arkadaşlarınıza anlatınız.
Cevap: 18 Mart 1915 yılında başlayan bu savaş kahramanların ve askerlerin fedakarlık ve cesaretlerinin sonucunda kazanılmış bir zaferdir.
2. Okuyacağınız metnin görsellerini inceleyip konusunu tahmin ediniz.
Cevap: Görsellerden anladığım metinde bir sınıftaki öğrencilerin eski askerleri canlandırdıklarını anlamaktayım.
a. Aşağıda, metinde geçen bazı kelimelerin anlamları verilmiştir. Verilen ipuçlarından yararlanarak anlamlarına uygun kelimeleri metinden bulup örnekteki gibi yazınız.
Cevap:
b. Aşağıdaki kelime gruplarını anlamlarıyla eşleştiriniz.
Cevap:
Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.
1. Istanbul’da pek çok gencin askerlik şubeleri önünde sıra olmalarının sebebi nedir?
Cevap: Çanakkale savaşı devam ettiğinden dolayı gençler gönüllü askerlik yapmak için askerlik şubesi önünde sıra olurlarmış.
2. Kendini bir numaralı gönüllü olarak yazdırmayı başaran kimdir? Bu duruma arkadaşları ne tepki vermiştir?
Cevap: Mekteb-i Sultaninin okul birincisi olan Celal İbrahim adını birinci sıraya yazdırmayı başarmıştır. Arkadaşları onu hem kıskanmış hem de tebrik etmişlerdir.
3. Mehmet Muzaffer, arkadaşı Celal Ibrahim’in Çanakkale Cephesi’ne gitmesi üzerine okuldaki arkadaşlarına neler söyledi?
Cevap: “Vatan bizden hizmet bekliyor. Bizlerde gönüllü olmalıyız” demiştir.
4. Çağrı pusulasını alan Mehmet Muzaffer neler hissetti?
Cevap: Sevinsin mi üzülsün mü bilememiştir. Bir taraftan sevinirken bir taraftan üzülüyordu.
5. Mehmet Muzaffer’in annesi ve babası, onun cepheye gideceğini öğrenince nasıl tepki verdiler?
Cevap: Önce şaşırmışlardır. Sonra hem sevinmiş hemde Mehmet Muzaffer ile gurur duymuşlardır.
a. Metnin konusunu ve ana fikrini aşağıya yazınız.
Metnin konusu: Çanakkale savaşı zamanlarında gençlerin savaşmak için gönüllü olarak askerlik yapmak istemeleridir.
Metnin ana fikri: Gençlerin fedakarlıkları ve cesur oluşlarıdır.
b. Metni ana hatlarıyla anlatınız.
Cevap: Çanakkale savaşı sıralarında askerlik şubelerinde gönüllü asker alımları vardır. Bunu duyan fedakar gençler askerlik şubelerine gidip gönüllü askerlik için başvuru yapmak istemişlerdir. İsmini en başa yazdıran Galatasaray Lisesi Birincisi Celal İbrahim olmuştur. Arkadaşları onu tebrik etmiş kendi isimlerini de yazdırmışlardır. Bir süre sonra evlerine çağrı pusulaları geldi. Bu çağrıyı alan gönüllülerden biri de Mehmet Muzaffer’dir. Kağıdı okuyunca birden şaşırdı ve sevinse mi üzülse mi bilemedi. Asker olarak gitmeyi çok istiyor ama ailesiyle nasıl vedalaşacağını bilmiyordu. Anne ve babasına anlattı. Onlarda ilk başta şaşırdılar ama onunla gurur duydular. Çünkü oğulları savaş için gönüllü gidiyordu. Helalleştiler ve Mehmet Muzaffer odasına gitti, ağladı.
a. Mehmet Muzaffer, çağrıyı aldığı gün yaşadıklarını günlüğünde nasıl anlatmış olabilir? Kendinizi Mehmet Muzaffer’in yerine koyarak olayların oluş sırasına göre tahminlerinizi aşağıdaki günlük sayfasına yazınız. Harfleri, yapısal özelliklerine uygun olarak yazmaya, kelimeler arasında uygun boşluklar bırakmaya dikkat ediniz.
Cevap:
Sevgili Günlük,
Bugün, askerlik şubesinden bir çağrı aldım. Gönüllü olarak başvurduğum askerliğe çağırıldım. İçimdeki mutluluğu tarif edemem. Çünkü vatanım için bana böyle bir fırsat verilmesi beni çok sevindirdi. Bir tarafım da buruktu. Ailem savaşın ne kadar tehlikeli olduğunu biliyorlardı. Yine de benimle gurur duymaları beni çok mutlu etti. Hala onların bu davranışlarından dolayı ağlıyorum mutluluktan. Çok yakında gideceğim seni de yazmayı ihmal etmeyeceğim.
b. Günlük tutuyor musunuz? Günlük tutmanın size sağlayacağı katkılar neler olabilir? Arkadaşlarınızla tartışınız.
Cevap: Günlük tutuyorum. Günlük tutmak bizim o gün de yaşadıklarımızı daha sonra hatırlamamızı sağlar. Onları okuyunca ne yaşadığımızı biliriz. Günlerimizin daha verimli geçmesini sağlar.
c. Bir arkadaşınızı günlük tutmaya özendirmek için ona neler söylersiniz? Aşağıdaki ifadelerden size uygun olanların başındaki yıldızı boyayınız.
Cevap:
a. Aşağıdaki görselleri inceleyiniz. Görsellerin, okuduğunuz metnin içeriğiyle ilişkisini açıklayınız.
Cevap: Aşağıdaki görseller, metinde geçen Çanakkale savaşına gençlerin gitmesi ve bir çoğunun şehit olmasıyla kurulan anıtı temsil etmektedir.
b. Çanakkale Savaşları’nda ordumuz, zorluklar karşısında yılmadan mücadele ederek büyük bir zafer kazandı. Siz karşılaştığınız zorlukları aşmak için neler yaparsınız? Arkadaşlarınızla tartışınız.
Cevap: Ben karşılaştığım zorlukları aşmak için aynı askerlerin yaptığı gibi pes etmeden üzerine giderim. İlk galibiyette bırakmam ve ona ulaşana kadar devam ederim.
Aşağıdaki cümlelerde yıldızların içine uygun noktalama işaretlerini koyunuz.
Cevap:
b. Yukarıdaki açıklamaları dikkate alarak defterinize aşağıdaki görsellere uygun hikâye edici kısa bir metin yazınız.
Cevap: Bir gün Ahmet, Öğrencilerimiz gönüllü oluyor adlı bir kitap okumaktadır. Bu kitapta eski savaş zamanlarında insanların nasıl durumda olduğunu ve neler yaptığını konu almıştır. Bunu okuyan Ahmet arkadaşlarına kitabı anlatmış ve onlarla Çanakkale savaşında olanları canlandıran bir tiyatro düzenleyerek aileleri seyirci yapmalarını düşünmüştür. Bunu okul idaresine söylemişler ve okul müdürü gururla onaylamıştır. Çok hazırlanmışlar. Kıyafetler, eski zamandaki şapkalar hepsi hazırdır. O gün gelmiş ve tiyatroyu ailelerine sergilemişlerdir. Eski Çanakkale zamanındaki savaşa çağırılan gençlerin gönüllü gitmesi, ailelerin gururla yollaması aileleri çok duygulandırmıştır. Herkes onları tebrik etti ve ayakta alkışladılar.
Kurtuluş Savaşı’nın nasıl başladığını ve halkımızın savaşta yaptığı fedakârlıkları araştırınız.
Cevap: Kurtuluş savaşı 19 Mayıs 1919 yılında başlamıştır. Kadınlar kurtuluş savaşı esnasında cephelere mermi taşımış ve yemekler yapmışlardır. Erkekler, canları pahasına mücadele etmişler ve cesurca savaşmışlardır.
Facebook'ta Paylaş
Twitter'da Paylaş
Linkedin'de Paylaş
Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.