Cevap Yaz
27 Kasım 2024, 13:18 - Zülal Güneş Yazdı

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı 32-33-34-35-36-37. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı 32-33-34-35-36-37. Sayfa Cevapları MEB Yayınları 2024-2025 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 5. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Temel Geometrik Çizimlerin Özellikleri konusunun bulunduğu 5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 32-33-34-35-36-37 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerileriniz.

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı 32-33-34-35-36-37. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

5.Sınıf Matematik Ders Kitabı MEB Yayınları 32-33-34-35-36-37. Sayfa Cevapları Temel Geometrik Çizimlerin Özellikleri

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 32 Cevapları MEB Yayınları

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 32 Cevapları MEB YayınlarıBu resimde, matematik derslerinde öğrendiğiniz geometrik çizimlerden hangilerini görüyorsunuz?”
Cevap:  Bu resimde matematik dersinde öğrendiğimiz daire, üçgen, dikdörtgen çizimlerini görüyorum. 

Resmi yaparken hangi geometrik şekilleri çizmek için hangi matematiksel araçları kullandınız?
Cevap: Resmi yaparken kullandığım matematiksel araçlar cetvel, açı ölçer gibi araçlar kullandım. 

Çizim araçları kullanarak aşağıdaki alana kübik bir resim çiziniz. Hangi geometrik çizimleri kullandığınızı arkadaşlarınızla paylaşınız.
Kaynak: Youtube / Mammadov

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 32 Cevapları MEB Yayınları


5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 33 Cevapları MEB Yayınları

Etkinlik 1

Nehrin iki yakasını birbirine bağlamak için doğru modeli şeklinde yol ve köprü yapılmak isteniyor.
a) A noktasından nehrin karşı kıyısına kaç farklı köprü yapılabilir? Çizerek gösteriniz. Arkadaşlarınızın çizdiği köprüleri inceleyiniz.
Cevap: Tek bir noktadan sınırsız doğru çizilebilir. 

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 33 Cevapları MEB Yayınları

b) B ve C noktasından nehre kadar en kısa yol nasıl yapılır? Çizerek gösteriniz. Arkadaşlarınızın çizdiği yolları inceleyiniz. Çizdiğiniz yolların uzunluklarını karşılaştırınız.
Cevap: 

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 33 Cevapları MEB Yayınları


5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 34 Cevapları MEB Yayınları

c) Köprü, görseldeki D ve E noktasını birleştirecek şekilde yapılmak istenseydi kaç farklı köprü çizimi yapılabilirdi? Çizerek gösteriniz. Arkadaşlarınızın yaptığı çizimleri inceleyiniz.
Cevap:

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 34 Cevapları MEB Yayınları


Etkinlik 2

(…) Betül’ün bu çemberleri nasıl çizdiğini nedenleriyle birlikte tartışınız.
Cevap: Betül çemberleri ilk önce cetvel ile eşit uzaklıkta noktalar koyup, daha sonra pergel ve kalem ile daireleri oluşturmuştur. 

Aynı çizimi A noktasını merkez alarak AB ışını üzerinde yapınız ve çizdiğiniz ilk çemberin AB ışını ile kesişim noktasını isimlendiriniz. İkinci çemberi çizerken pergelin sivri ucunu nereye yerleştirdiğinizi açıklayınız. Çizdiğiniz her yeni çemberin ışını kestiğini noktaları isimlendiriniz. Çizdiğiniz çemberlerin neden AB ışınının başlangıç noktasından itibaren yan yana eş  doğru parçaları oluşturduğunu açıklayınız
Cevap:

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 34 Cevapları MEB Yayınları


5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 35 Cevapları MEB Yayınları

(…) Pergel kullanarak aşağıdaki DEF açısının kollarından eşit uzunlukta doğru parçaları kesen bir çember çiziniz.
Cevap:

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 35 Cevapları MEB Yayınları


Etkinlik 3

Gönye ile aşağıdaki d doğrusuna 3 cm uzaklıkta olan birden fazla nokta belirleyiniz. Doğruya göre aynı taraftaki noktaları ölçüsüz cetvelle birleştiriniz. Oluşan geometrik şeklin özelliklerini tartışınız.
Cevap:

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 35 Cevapları MEB Yayınları


5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 36-37 Cevapları MEB Yayınları

Örnek 1

Yanda m doğrusuna eşit uzaklıktaki noktaların oluşturduğu k doğrusu çizilmiştir. Günlük hayattan m ve k doğrularının birbirlerine göre durumlarına benzeyen örnekler veriniz.
Cevap: Günlük hayatta eşit uzaklıkta olan k ve m doğrularına benzeyen araçlar veya aletler köprü, tren rayları, kitap sayfaları, kitaplık rafları olabilir. 


Örnek 2

Yandaki kitap görselinin sayfa kenarları üzerine çizili doğrulardan paralel olanları belirleyiniz. Belirlediğiniz paralel doğruları paralellik sembolü ile gösteriniz ve bu gösterimlerin okunuşunu karşılarına yazınız.
Cevap:

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 36-37 Cevapları MEB Yayınları


Örnek 3

Aşağıda “nokta, doğru parçası, çember ve dikme” kullanılarak EREN ve ÇİĞDEM isimleri yazılmıştır
5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 36-37 Cevapları MEB YayınlarıBuna göre siz de aşağıdaki kareli zemine aynı geometrik şekilleri kullanarak adınızı yazınız
Cevap:

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 36-37 Cevapları MEB Yayınları

Ders ve Çalışma kitabı cevapları aramalarınızda internet sitemizi daha üst sıralarda listelemek için aramalarınızın sonuna "forum sınıf" yazabilirsiniz.
Örnek Kullanım: 6. sınıf matematik öğün yayınları sayfa 40 forum sınıf

Linkedin'de Paylaş

Ξ Bir cevap yazın

Künye Gizlilik Politikası İletişim Hakkımızda Türkçe Ders Kitabı Cevapları

Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.