5. Sınıf Matematik Ders Kitabı 32-33-34-35-36-37. Sayfa Cevapları MEB Yayınları 2024-2025 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 5. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Temel Geometrik Çizimlerin Özellikleri konusunun bulunduğu 5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 32-33-34-35-36-37 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerileriniz.
Bu resimde, matematik derslerinde öğrendiğiniz geometrik çizimlerden hangilerini görüyorsunuz?”
Cevap: Bu resimde matematik dersinde öğrendiğimiz daire, üçgen, dikdörtgen çizimlerini görüyorum.
Resmi yaparken hangi geometrik şekilleri çizmek için hangi matematiksel araçları kullandınız?
Cevap: Resmi yaparken kullandığım matematiksel araçlar cetvel, açı ölçer gibi araçlar kullandım.
Çizim araçları kullanarak aşağıdaki alana kübik bir resim çiziniz. Hangi geometrik çizimleri kullandığınızı arkadaşlarınızla paylaşınız.
Kaynak: Youtube / Mammadov
Nehrin iki yakasını birbirine bağlamak için doğru modeli şeklinde yol ve köprü yapılmak isteniyor.
a) A noktasından nehrin karşı kıyısına kaç farklı köprü yapılabilir? Çizerek gösteriniz. Arkadaşlarınızın çizdiği köprüleri inceleyiniz.
Cevap: Tek bir noktadan sınırsız doğru çizilebilir.
b) B ve C noktasından nehre kadar en kısa yol nasıl yapılır? Çizerek gösteriniz. Arkadaşlarınızın çizdiği yolları inceleyiniz. Çizdiğiniz yolların uzunluklarını karşılaştırınız.
Cevap:
c) Köprü, görseldeki D ve E noktasını birleştirecek şekilde yapılmak istenseydi kaç farklı köprü çizimi yapılabilirdi? Çizerek gösteriniz. Arkadaşlarınızın yaptığı çizimleri inceleyiniz.
Cevap:
(…) Betül’ün bu çemberleri nasıl çizdiğini nedenleriyle birlikte tartışınız.
Cevap: Betül çemberleri ilk önce cetvel ile eşit uzaklıkta noktalar koyup, daha sonra pergel ve kalem ile daireleri oluşturmuştur.
Aynı çizimi A noktasını merkez alarak AB ışını üzerinde yapınız ve çizdiğiniz ilk çemberin AB ışını ile kesişim noktasını isimlendiriniz. İkinci çemberi çizerken pergelin sivri ucunu nereye yerleştirdiğinizi açıklayınız. Çizdiğiniz her yeni çemberin ışını kestiğini noktaları isimlendiriniz. Çizdiğiniz çemberlerin neden AB ışınının başlangıç noktasından itibaren yan yana eş doğru parçaları oluşturduğunu açıklayınız
Cevap:
(…) Pergel kullanarak aşağıdaki DEF açısının kollarından eşit uzunlukta doğru parçaları kesen bir çember çiziniz.
Cevap:
Gönye ile aşağıdaki d doğrusuna 3 cm uzaklıkta olan birden fazla nokta belirleyiniz. Doğruya göre aynı taraftaki noktaları ölçüsüz cetvelle birleştiriniz. Oluşan geometrik şeklin özelliklerini tartışınız.
Cevap:
Yanda m doğrusuna eşit uzaklıktaki noktaların oluşturduğu k doğrusu çizilmiştir. Günlük hayattan m ve k doğrularının birbirlerine göre durumlarına benzeyen örnekler veriniz.
Cevap: Günlük hayatta eşit uzaklıkta olan k ve m doğrularına benzeyen araçlar veya aletler köprü, tren rayları, kitap sayfaları, kitaplık rafları olabilir.
Yandaki kitap görselinin sayfa kenarları üzerine çizili doğrulardan paralel olanları belirleyiniz. Belirlediğiniz paralel doğruları paralellik sembolü ile gösteriniz ve bu gösterimlerin okunuşunu karşılarına yazınız.
Cevap:
Aşağıda “nokta, doğru parçası, çember ve dikme” kullanılarak EREN ve ÇİĞDEM isimleri yazılmıştır
Buna göre siz de aşağıdaki kareli zemine aynı geometrik şekilleri kullanarak adınızı yazınız
Cevap:
Facebook'ta Paylaş
Twitter'da Paylaş
Linkedin'de Paylaş
Mesela isminizi yazdığınız yeri ben de yapamadım isteğe göre yapsanız daha iyi bence ve herkes böyle daha kolay olacaktır
Çok güzel teşekkür ederim bütün derslerin cevaplarıda çok güzel❤️💜
Performans Görevi tasarım yapıyorum
Gerçektende hepsi doğru çıktı ve hoca bile beğendi çokkk teşekkür ederim
Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.