7. Sınıf İngilizce Ders Kitabı 17-18-19-20-21-22. Sayfa Cevapları Yıldırım Yayınları 2024-2025 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 7. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Apeearance and Personality ünitesine ait çeşitli bilgilerin olduğu 7. Sınıf İngilizce Ders Kitabı Sayfa 17-18-19-20-21-22 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.
C2. Listen to the dialogue and fill in the blanks with the words you hear.
Çeviri: Diyaloğu dinleyin ve boşlukları duyduğunuz kelimelerle doldurun.
Cevap:
Jordan : Have you got any brothers or sisters?
Alexis : I have got an elder sister.
Jordan : What does she look like?
Alexis : She is a (1)….cute…. girl. She has dark hair and brown eyes.
She is (2)….tall….. than me. She is of medium weight.
Jordan : What is she like?
Alexis : She is kind and friendly. We get on well with each other. But she is crazier than me. She loves giving presents. She is a (3)….generous…… person. She
doesn’t tell lies. She is (4)…..honest…… .
Jordan : Is she stubborn like you?
Alexis : What? Stubborn? Am I stubborn?
Jordan : You are a bit stubborn, aren’t you?
Alexis : I don’t think so. I am not, but she is more (5)….easy-going……. than me. I love her very much.
C3. Listen to the dialogue in activity C2 again. Circle the correct answers of the questions.
Çeviri: Etkinlik C2’deki diyaloğu tekrar dinleyin. Soruların doğru cevaplarını daire içine alın.
1. Which of the following is Alexis’ elder sister?
Çeviri: Aşağıdakilerden hangisi Alexis’in ablasıdır?
Cevap:
2. Which of the following is NOT a personality trait of Alexis’ elder sister?
Çeviri: Aşağıdakilerden hangisi Alexis’in ablasının kişilik özelliklerinden DEĞİLDİR?
Cevap: d. punctual (dakik)
a. kind (nazik)
b. generous (cömert)
c. honest (dürüst)
d. punctual (dakik)
C4. Bring one of your family members’ / friends’ photo. Report on his / her appearance and personality. Compare him / her with yourself as in the example.
Çeviri: Aile üyelerinizden birinin/arkadaşlarınızın fotoğrafını getirin. Görünüşü ve kişiliği hakkında rapor verin. Örnekteki gibi onu kendinizle karşılaştırın.
Cevap: This is my friend. He is taller than me, emotional and kind. (Bu benim arkadaşım. O benden uzun, duygusal ve kibar biri.)
D1. Fill in the blanks with the words below. There is an extra word.
Çeviri: Aşağıdaki kelimelerle boşlukları doldurunuz. Fazladan bir kelime daha var.
Cevap:
1. You can get on well with her. She is …..easy-going….. .
2. My aunt is attractive and clever. She is a ….smart…… woman.
3. He doesn’t like sharing his toys. He is …..selfish….. .
4. Tony is always on time. He is never late. He is …..punctual…… .
5. Ahmet can be as ……stubborn……. as a goat.
D2. Listen to the speaker. Tick the correct column.
Çeviri: Konuşmacıyı dinleyin. Doğru sütunu işaretleyin.
Cevap:
D3. Compare your grandparents. Write simple sentences about their appearances and personalities. Use the words below.
Çeviri: Büyükanne ve büyükbabanızı karşılaştırın. Görünüşleri ve kişilikleri hakkında basit cümleler yazın. Aşağıdaki kelimeleri kullanın.
Cevap:
Prepare a poster of a famous person you like. Describe his / her appearance and personality.
Çeviri: Beğendiğiniz ünlü bir kişinin posterini hazırlayın. Görünüşünü ve kişiliğini tanımlayın.
Cevap:
HAZAL KAYA
A. Look at the pictures and make sentences about their appearance as in the example.
Çeviri: Resimlere bakın ve örnekteki gibi görünümleriyle ilgili cümleler kurun.
Cevap:
B. Match the words with the sentences. There is an extra word.
Çeviri: Kelimeleri cümlelerle eşleştirin. Fazladan bir kelime daha var.
Cevap:
1. This person comes to work, meetings and school on time. …..punctual….
2. This person makes friends easily. …..friendly…..
3. This person likes buying presents for friends. ….generous…..
4. This person rarely gets angry and always gets on well with people. …..easy-going…..
5. This person doesn’t like studying and gets low marks. …..lazy…..
6. This person likes studying and gets high marks. ……hardworking….
C. Work in pairs. Read the instructions and play the game in turns.
Çeviri: Çiftler halinde çalışın. Talimatları okuyun ve oyunu sırayla oynayın.
D. Make a list of your appearance and personality traits.
Çeviri: Görünüşünüzün ve kişilik özelliklerinizin bir listesini yapın.
Cevap:
APPEARANCE (DIŞ GÖRÜNÜŞ)
APPEARANCE PERSONALITY (GÖRÜNÜŞ KİŞİLİK)
E. Look at the lists in activity D. Write sentences about your appearance and personality as in the example.
Çeviri: D etkinliğindeki listelere bakın. Örnekteki gibi görünüşünüz ve kişiliğiniz hakkında cümleler yazın.
Cevap: I am tall. I have blue eyes. I have long, brown hair. (Ben uzun boyluyum. Ben mavi gözlüyüm. Ben uzun, kumral saçlara sahibim.)
F. Listen to the speaker. Choose the correct picture.
Çeviri: Konuşmacıyı dinleyin. Doğru resmi seçin.
Cevap:
G. Read the text and fill in the blanks with the correct forms of the adjectives.
Çeviri: Metni okuyun ve boşlukları sıfatların doğru formlarıyla doldurun.
Cevap:
I’m Tuğçe. Here are my friends. Their names are Selin and Pınar. I love both of them. They are my best friends. Selin is …taller….. (tall) than me and Pınar. She likes playing basketball a lot. We spend most of our time playing basketball. She is …good…. (good) at basketball than me and Pınar. We have lots of things in common. We are in the same class and we are at the same age. Pınar is kind and nice. She is also ….friendly…. (friendly) than Selin. Everybody loves her. She has got a lot of friends, but I think we are her best friends.
Ben Tuğçe. İşte arkadaşlarım. İsimleri Selin ve Pınar. İkisini de seviyorum. Onlar benim en iyi arkadaşlarım. Selin benden ve Pınar’dan …daha uzun…..(uzun). Basketbol oynamayı çok seviyor. Zamanımızın çoğunu basketbol oynayarak geçiriyoruz. Basketbolda benden ve Pınar’dan …iyi…(iyi). Pek çok ortak noktamız var. Aynı sınıftayız ve aynı yaştayız. Pınar nazik ve hoş bir insan. Ayrıca Selin’den …arkadaş canlısı….. (arkadaş canlısıdır). Herkes onu seviyor. Bir sürü arkadaşı var ama sanırım biz onun en iyi arkadaşlarıyız.
H. Read the text in activity G again and answer the questions.
Çeviri: G etkinliğindeki metni tekrar okuyun ve soruları cevaplayın.
1. What are Tuğçe’s best friends’ names?
Çeviri: Tuğçe’nin en yakın arkadaşlarının isimleri nelerdir?
Cevap: Selin and Pınar. (Selin ve Pınar)
2. Which sports do they like doing?
Çeviri: Hangi sporları yapmaktan hoşlanıyorlar?
Cevap: They enjoy playing basketball. (Basketbol oynamaktan hoşlanırlar.)
3. Who is taller, Pınar or Selin?
Çeviri: Kim daha uzun, Pınar mı yoksa Selin mi?
Cevap: Selin is taller. (Selin daha uzun.)
4. Who plays basketball better?
Çeviri: Kim daha iyi basketbol oynuyor?
Cevap: Selin plays better basketball. (Selin daha iyi basketbol oynuyor.)
5. Who has got a lot of friends?
Çeviri: Kimin çok arkadaşı var?
Cevap: Pınar has many friends. (Pınar’ın çok arkadaşı var.)
I. Bring one of your family members or friend’s photo to the classroom. Report on people’s appearances and personalities. Compare the people in the photo. Use the given words.
Çeviri: Aile üyelerinizden birinin veya arkadaşınızın fotoğrafını sınıfa getirin. İnsanların görünüşleri ve kişilikleri hakkında rapor verin. Fotoğraftaki insanları karşılaştırın. Verilen kelimeleri kullanın.
Cevap: This is my brother. He is taller and thinner than me. She has brown hair like me, but hers are short. My brother is more active than me and talks a lot. (Bu benim erkek kardeşim. O benden daha uzun ve zayıf. Benim gibi kumral saçları var ama onunkiler kısa. Kardeşim benden daha hareketli ve çok konuşuyor.)
Facebook'ta Paylaş
Twitter'da Paylaş
Linkedin'de Paylaş
Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.