Cevap Yaz
5 Ekim 2024, 21:57 - Saniye Yazdı

5. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 35-36-37-40-42-43. Cevapları MEB Yayınları

5. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 35-36-37-40-42-43 Cevapları MEB Yayınları 2024-2025 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 5. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Gökyüzündeki Komşumuz: Ay konusunun da yer aldığı 5. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 35-36-37-40-42-43 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.

5. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 35-36-37-40-42-43. Cevapları MEB Yayınları

5.Sınıf MEB Yayınları Fen Bilimleri Ders Kitabı 35-36-37-40-42-43 Sayfa Cevapları Gökyüzündeki Komşumuz: Ay

5. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 35 Cevapları MEB Yayınları

ETKİNLİK İSTASYONU

Bayrağımızı inceleyerek aşağıdaki soruları cevaplayalım.

a. Türk bayrağındaki Ay’ın şekli neye benzemektedir? Ay’ın bu şekline verilen isim nedir?
Cevap: Türk bayrağındaki ayın şekli hilal şekline benzemektedir.


b. Ay gökyüzünde her zaman bayrağımızdaki şekli ile mi görülür? Nedeni ne olabilir?
Cevap:  Ay her zaman bayrağımızdaki şekli ile görülmemektedir. Ay’ın değişik şekilleri vardır. Ay, dünya etrafında dolanmasından dolayı değişmektedir.


c. Dünya’dan bakan biri Ay’ı her zaman aynı şekilde mi görür? Bu durumun sebebi ne olabilir? Tahminlerimizi aşağıya yazalım ve arkadaşlarımızla tartışalım. Tartışma esnasında arkadaşlarımızın fikirlerine ve kararlarına saygı duyalım.
Cevap: Dünya’dan bakan biri ayı her zaman aynı görmez. Çünkü ay evrelerinden dolayı değişir.

5. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 36 Cevapları MEB Yayınları

AY GÖZLEMİ

Performans görevi olarak Ay’ı gözlemleyip çizim yapmaya devam edelim. Çizimlerimizde Ay’ın aydınlık ve karanlık bölümlerini gösterelim.
Cevap: 

5.-Sinif-Fen-Bilimleri-Ders-Kitabi-Sayfa-36-Cevaplari-MEB-Yayinlari

5. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 37 Cevapları MEB Yayınları

ETKİNLİK İSTASYONU

Ay’ın mevcut görünen evresinin ne kadar zamanda değişeceğini düşünelim. Aynı evrenin tekrar ne kadar zaman sonra görüneceğine ilişkin fikirlerimizi aşağıdaki alana yazarak arkadaşlarımızla tartışalım. Tartışma süresince arkadaşlarımızı etkin bir şekilde dinleyip onların fikirlerini ifade etmelerini destekleyelim.
Cevap: Ay’ın her evresi arasında bir hafta vardır. Evreler bir hafta arayla değişmektedir. Aynı evre ayda bir kere denk gelmektedir.


PEKİŞTİRME İSTASYONU-2

Aşağıda Ay’ın evrelerini gösterebileceğimiz bir şekil verilmiştir. Dünya’dan bakıldığında Ay’ın karanlık görünen kısımlarını tarayarak evreleri gösterelim.
Cevap:

5.-Sinif-Fen-Bilimleri-Ders-Kitabi-Sayfa-37-Cevaplari-MEB-Yayinlari

5. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 40 Cevapları MEB Yayınları

ARAŞTIRMA İSTASYONU

“Ramazan ayı ve dinî bayramların tarihleri, gök cisimlerinden hangisinin hareketine göre belirlenmektedir?” sorusunun cevabını araştırarak arkadaşlarımızla paylaşalım.
Cevap: Ay’ın hareket ve evreleri gözlenerek, ramazan ve dini bayramların tarihleri belirlenmektedir.


PEKİŞTİRME İSTASYONU-3

Aşağıdaki etkinlikte Ay’ın 8 Kasım tarihindeki görünümü verilmiştir.

1. Buna göre 1, 15 ve 22 Kasım tarihlerinde Ay’ın nasıl görüneceğini boş bırakılan kutular içine çizelim. Ay’ın hangi evrede olacağını ilgili noktalı alana yazalım.
Cevap: 

5.-Sinif-Fen-Bilimleri-Ders-Kitabi-Sayfa-40-Cevaplari-MEB-Yayinlari


2. Verilen evrelerin tekrar gözlemlenebilmesi için kaç gün geçmelidir? Yazalım ve tartışalım.
Cevap: Her ayın dört evresi vardır. Aynı evrelerin tekrar görülebilmesi için bir ay geçmesi gerekmektedir.

5. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 42 Cevapları MEB Yayınları

DEĞERLENDİRME FORMU

Aşağıdaki öz değerlendirme formu “Ay’ın Evreleri Modeli” etkinliğimizdeki performansımızı değerlendirmeye yönelik hazırlanmıştır.

Görüşlerimizi aşağıdaki soruları cevaplayarak belirtelim.

1. Bu etkinlikte neler öğrendim?
Cevap: Bu etkinlikte ayın aynı evrelerinin ayda bir denk gelmesini, ayın haftada bir değişen evrelerinin olduğunu öğrendim. 


2. Bu etkinlikteki zorlandığım bölümler nelerdi?
Cevap: Bu etkinlikte ayın evrelerinin farklı farklı adlarını öğrenmekte zorlandım.


3. Bu etkinlikte öğrendiklerimi nerede ve nasıl kullanabilirim?
Cevap: Bu etkinlikte ayı gözlemlediğimizde, dini bayramların ne zaman olduğunu aya bakarak anlayabileceğimi öğrendim.

5. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 43 Cevapları MEB Yayınları

BÖLÜM SONU İSTASYONU

1. Ay yüzeyinde astronotların bıraktığı ayak izlerinin uzun süre bozulmadan kalabilmesinin sebebi ne olabilir?
Cevap: Ay’da yağmur ve rüzgar gibi hava olaylarının olmamasından dolayı ayak izleri uzun süre bozulmadan kalabilmektedir.


2. Ay’ın evrelerinin oluşması Ay’ın hangi hareketiyle ilgilidir?
Cevap: Ay’ın dünya etrafında dolanma hareketi yapmasından ilgilidir.


3. Ay’ın evrelerinin adları, bu evrelerden bazılarına dair açıklamalar ve görseller aşağıda verilmiştir.

a. Evre adı, açıklamalar ve görsellerin bulunduğu kutuları örnekteki gibi eşleştirelim.
Cevap:

5. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 43 Cevapları MEB Yayınları


b. Açıklaması bulunmayan evre adı hangisidir? Bu evrenin açıklamasını yazalım.
Cevap:  Açıklaması bulunmayan evre adı şişkin ay evresidir. İlk dördün ile dolunay evresi arasında veya son dördün ile dolunay evresi arasında gerçekleşen evredir.


c. Görselleri bulunmayan evreler hangileridir?
Cevap:  Görselleri bulunmayan evreler, Şişkin ay ve Hilal evreleridir.

Ders ve Çalışma kitabı cevapları aramalarınızda internet sitemizi daha üst sıralarda listelemek için aramalarınızın sonuna "forum sınıf" yazabilirsiniz.
Örnek Kullanım: 6. sınıf matematik öğün yayınları sayfa 40 forum sınıf

Linkedin'de Paylaş

Ξ Bir cevap yazın

Künye Gizlilik Politikası İletişim Hakkımızda Türkçe Ders Kitabı Cevapları

Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.