Cevap Yaz
26 Eylül 2024, 12:25 - Saniye Yazdı

3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 13-14-16-17-18-19. Cevapları MEB Yayınları

3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 13-14-16-17-18-19. Cevapları MEB Yayınları 2024-2025 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 3. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Merhaba Metni Cevapları konusunun da yer aldığı 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 13-14-16-17-18-19 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.

3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 13-14-16-17-18-19. Cevapları MEB Yayınları

3.Sınıf MEB Yayınları Türkçe Ders Kitabı 13-14-15-16-17-18-19. Sayfa Cevapları Merhaba

2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 13 Cevapları MEB Yayınları

TEMADA NELER ÖĞRENECEĞİZ?

1) “Oyun” dendiğinde aklınıza neler geliyor?
Cevap: Oyun deyince aklıma arkadaşlarım geliyor. Onlarla farklı oyunlar oynuyorum. Top oynuyoruz, isim bulmaca oynuyoruz ve daha bir çok oyun oynuyoruz.

2) 1. temada yer alan metinlerin başlıklarını ve görsellerini inceleyiniz. Bu temada neler öğreneceğinizi tahmin ediniz.
Cevap: Bu tema da oynadığımız oyunlar, arkadaşlarımız ve ailemizle ilgili metinler olduğunu tahmin ediyorum.

2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 14 Cevapları MEB Yayınları

İçinde “çocuk” ve “oyuncak” geçen bir şiir bulunuz. Bulduğunuz şiiri sınıfta arkadaşlarınıza okuyunuz.
Cevap:

OYUN ARKADAŞLARIM

Çocuk olmak demek,
Oyuncaklar demek.
Çeşit çeşit renkli renkli,
Oyuncaklar demek.

Uçurtma, araba, bebek,
Parklarda salıncak,
Birde arkadaşlarım varsa
Oyuncaklarla gün harika demek.

2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 16 Cevapları MEB Yayınları

SÖZCÜKLERİ KEŞFEDİYORUZ

1. Aşağıdaki örnekte verilen sözcük salkımını inceleyiniz. “Oyuncak” sözcüğünün çağrıştırdığı kavramlarla salkımı tamamlayıp boyayınız.
Cevap: 

2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 15 Cevapları MEB Yayınları

2. Şiirde geçen bazı sözcüklerin anlamları aşağıda verilmiştir. Sözcüklerin başına anlamların numaralarını yazarak eşleştiriniz.
Cevap:

2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 15 Cevapları MEB Yayınları 2

3. Altı çizili sözcük gruplarının dizeye kattığı anlamı düşününüz. Bu sözcüklerin yerine aynı anlama gelecek hangi sözcük ya da sözcük gruplarını getirebilirsiniz? Noktalı yerlere yazınız.
Cevap:

  • Merhaba tatlı dilli anneciğim.
    Merhaba kibar dilli anneciğim.

2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 17 Cevapları MEB Yayınları

OKUDUĞUMUZU ANLIYORUZ

Aşağıdaki soruları şiire göre cevaplayınız.

1. Şair, şiirinde hangi konudan bahsetmektedir?
Cevap: Şair şiirinde çocukluğundan bahsetmektedir.

2. Şiirin son bölümünde geçen “Ay yıldız” ifadesiyle şair ne anlatmak istemiştir?
Cevap: Şair bu ifadede bayrağımızı anlatmak istemiştir.

3. Sizce, şair neler hissetmektedir?
Cevap: Şair çocukluğuna özlem duymaktadır.

2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 18 Cevapları MEB Yayınları

Önceki sayfada ilk dörtlüğünü verdiğimiz “Merhaba” şiirinin kalan bölümlerini defterinize yazınız. Verilen bilgilere göre şiirin ögelerini gösteriniz.
Cevap: 

Merhaba oyuncaklarım → Dize
Zıpzıpım, salıncağım,    → Dize
Kartal resimli uçurtmam, → Dize
Söğüt dalından yaptığım →Dize
Uçan tayım merhaba. → Dize

Merhaba, → Dize
Hayalimi dolduran → Dize
Çimen renkli bisikletim → Dize

Dergilerim, kitaplarım, → Dize 
Tatil günlerim merhaba → Dize

Merhaba, → Dize
İlkokul birinci sınıfta → Dize
Okuduğum şiir. → Dize

Merhaba → Dize
Kınalı kuzum, → Dize
Yaramaz kediciğim, → Dize
Kır çiçeklerim merhaba → Dize

Merhaba tatlı dilli anneciğim, → Dize
Gün yanığı yüzlü babacığım → Dize
Merhaba.  → Dize

Sıcak leblebi kokusu → Dize
Yüzüne ay konmuş nineciğim. → Dize
Bir bilmecem var sorusu. → Dize
Saatinde tren resmi olan dedeciğim, → Dize
Kardeşlerim, → Dize
Arkadaşlarım merhaba. → Dize

Merhaba → Dize
Gökteki güneş, → Dize
Ay yıldızım. → Dize
Güzel yurdum → Dize
Merhaba. → Dize


SESLİ DÜŞÜNÜYORUZ

Şiir yazarken dikkat etmeniz gereken özellikleri ve aşamaları arkadaşlarınızla tartışarak belirleyiniz. Belirlediğiniz özellikleri ve aşamaları aşağıya yazınız.
Cevap: 

  • Şiire başlık yazarız.
  • Dizelerin ilk harfi büyük yazılır.
  • Sıralı dizeler halinde yazılır.
  • Şiirin sonunda şairin adı yazılır.

2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 19 Cevapları MEB Yayınları

DÜŞÜNDÜKLERİMİZİ YAZIYORUZ

Yazma aşamalarını dikkate alarak kendi şiirinizi yazınız. Şiir yazmadan önce aşağıdaki aşamaları uygulayınız.

1. Kendinize hangi konuyla ilgili şiir yazmak istediğinizi sorunuz. Aşağıdaki noktalı yere belirlediğiniz konuyu yazınız.
Cevap: Atatürk konulu bir şiir yazmak istiyorum.


2. Şiirinizde anlatmak istediğiniz duyguya karar veriniz.
Cevap: Atatürk’e olan minnet ve özlem içeren duyguları anlatmak istiyorum.


3. Şimdi de belirlediğiniz konu ile ilgili şiirinizde kullanmayı düşündüğünüz sözcükleri aşağıdaki kutulara yazınız.
Cevap: 

Sözcüklerim

  • Atatürk
  • Minnet
  • Özlem
  • Sevgi

4. Artık, şiirinizi yazmaya hazırsınız. Seçtiğiniz sözcükleri kullanarak belirlediğiniz konuda karar verdiğiniz duyguya göre şiirinizi yazabilirsiniz.
Cevap:               

TEŞEKKÜRLER ATATÜRK

Sen bize dünyaları veren,
Çok sevgili Atam.
Sana minnet duymadan
Geçmez hiç bir bayram.

  Elif DOĞRU

Ders ve Çalışma kitabı cevapları aramalarınızda internet sitemizi daha üst sıralarda listelemek için aramalarınızın sonuna "forum sınıf" yazabilirsiniz.
Örnek Kullanım: 6. sınıf matematik öğün yayınları sayfa 40 forum sınıf

Linkedin'de Paylaş

Ξ Bir cevap yazın

Künye Gizlilik Politikası İletişim Hakkımızda Türkçe Ders Kitabı Cevapları

Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.