3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 42-43-44-45-46-47-48. Sayfa Cevapları İlke Yayıncılık 2024-2025 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 3. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Farklı Ama Aynı Metni Cevapları konusunun da yer aldığı 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 42-43-44-45-46-47-48 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.
1. Çevrenizdeki gözlük, protez, tekerlekli sandalye kullnan kişileri gözlemleyiniz. Bu kişilerin yaşadıkları zorluklar neler olabilir? Bu zorluklarla ilgili gazete haberlerini paylaşınız.
Cevap: Bu tarz bir yerden bir yere seyahat ederken, bir şeyler okumaya çalışırken veya iş yapmaya çalışırken zorlanabilirler.
2. Dinleyeceğiniz metnin görsellerini inceleyip, konusunu tahmin ediniz.
Cevap: Metinde bir çobandan ve çobanın yaralı keçi için yaptığı protez yürüteçten bahsediliyor olabilir.
a. Aşağıdaki bulmacada, metinde geçen bazı kelimeler gizlenmiştir. Bu kelimeleri bulup alfabetik sırayla listeye yazınız.
Cevap:
b. Listeye yazdığınız kelimelerin metindeki anlamlarını sözlükten bulup öğrenininiz. Bu kelimeleri ve anlamlarını sözlük defterinize ekleyiniz.
Cevap:
çoban → Koyun ve keçi otlatan
heybe → Binek hayvanların üzerine konan veya omuzda taşınan torba
kaval → Kamıştan yapılma üflemeli çalgı
kuş → İki kanatı olan, uçan hayvan
oğlak → Keçi yavrusu
sürü → Birlikte hareket eden hayvan topluluğu
yamaç → Dağ veya tepelik alan
Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.
1. Çoban ve sürüsü nereden dönerken dişi keçilerden biri yavrulamış?
Cevap: Çoban ve sürüsü mor tepeli dağdan dönmüşlerdir.
2. Çoban, oğlağın farklı olduğunu nasıl anlamış?
Cevap: Oğlağın bacağındaki güçsüzlüğünden anlamıştır.
3. Çoban, oğlağı nerede taşımış?
Cevap: Çoban, oğlağı heybesinde taşımıştır.
4. Küçük oğlağın hayali neymiş?
Cevap: Küçük oğlağın da hayali arkadaşları gibi sıçrayıp oynamayı ve tepelerde koşmayı hayal ediyormuş.
5. Çoban, küçük oğlağın hayallerini nasıl gerçekleştirmiş?
Cevap: Çoban, ağaç dallarından değişik bir bisiklet yaparak hayalini gerçekleştirmiştir.
a. Metnin konusunu ve ana fikrini aşağıya yazınız.
Metnin konusu: Yeni doğan oğlağın ön ayaklarının tutmaması
Metnin ana fikri: Herkesten farklı bir özelliğimiz olabilir ama hepimiz aynıyız.
b. Metnin içeriğine uygun farklı başlıklar belirleyip belirlediğiniz başlıkları aşağıya yazınız.
Cevap:
Hikayeyi kendi cümlelerinizle kısaca yazınız.
Cevap: Bir gün çoban sürüsünü dağdan getirdikten sonra keçilerden biri doğum yapmış. Yeni doğan bu oğlak diğer oğlaklardan farksızmış. Ön ayakları tutmuyormuş. Bunu fark eden çoban oğlağı her yere heybesinde götürmüş. Bir gün diğer oğlaklar koşup oynarken çoban diğer oğlağın onlara çok üzgün baktığını fark etmiş ve çözüm yolu aramaya başlamıştır. En sonunda oğlağa bir sepete benzer bisiklet yapmış ve onunla oğlağın yürümesini sağlamış. Oğlakta artık diğer arkadaşları gibi koşup oynamaya başlamış. Büyümüş ve iki tane küçük oğlağı olmuş. Onlar sapasağlammış. Kendine benzememişler ama aynıdır.
Metinde geçen aşağıdaki kelimelerin zıt anlamlılarını verilen ipuçlarından yararlanarak yazınız.
Cevap:
dişi → erkek
küçük → büyük
siyah → beyaz
uzun → kısa
ön → arka
akşam → sabah
genç → yaşlı
yavaş → hızlı
yüksek → alçak
sonra → önce
ağır → hafif
ilk → son
Aşağıdaki gazete haberini okuyunuz. Bu haberle ilgili duygu ve düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Öğrenciler çok küçük şeylerle çok büyük işler yapmışlar. Bence bu kampanyayı bizde okulumuzda yapmalıyız.
a. Aşağıdaki açıklamalara göre görsellerde ifade edilen duyguları belirleyiniz. Bu duyguları belirten cümleleri seçenekler arasından bulunuz. Bu cümleleri ilgili konuşma balonuna yazınız.
Cevap:
b. Dinlediğiniz metni sınıfta canlandırınız. Metni canlandırırken beden dilinizi etkili şekilde kullanınız.
c. Canlandırma yapan arkadaşlarınızın beden dilini nasıl kullandıklarını gözlemleyiniz. Bu arkadaşlarınızın sözlü olmayan mesajlarını belirleyiniz. Bu mesajlar hakkında konuşunuz. Beden dilinizi nasıl etkili kullanabileceğinizi belirelyiniz.
Cevap: Konuştuğumuz sırada beden dilimizi doğru yerde ve doğru şekilde kullanırsak bizi dinleyen kişilere daha güzel bir mesaj verebiliriz.
a. Aşağıdaki afişi inceleyip afiş hakkında arkadaşlarınızla konuşunuz.
Cevap: İnsanlar engelli oldukları için spor yapmak gibi en basit işlerden kaçmak zorunda değiller. Bizler engelli insanlara engel olmadıktan, onların işlerini kolaylaştırdıktan sonra her engelli birey her türlü işi yapabilir.
b. Bu afişe uygun farklı bir slogan belirleyerek aşağıya yazınız.
Cevap: Engellenmiş bireyler değil engelleri önünden alınmış bireyler olsun!
c. Sizler de iyilik kampanyası düşününüz. Kampanyanızın tanıtımı için hazırlayacağınız afişlerde kullanabileceğiniz sloganları aşağıya yazınız.
a. Aşağıdaki yazımları inceleyiniz. Ortak özelliklerine göre gruplanan bu kelimeleri, özenli ve okunaklı şekilde ilgili satırlara yazınız.
Cevap:
b. Bu kelimeleri ifade ettiği kavramlara göre gruplandırıp gruplardaki kelimelerin ortak özelliğini söyleyiniz.
Cevap: Alt alta sıralanan ilk sıradaki sözcükler meyve ve sebze isimleridir. İkinci sıradaki kelimeler ülke isimleridir. Üçüncü sıradaki isimler hayvan isimleridir.
c. Kelime gruplarından bir kelime seçip seçtiğiniz kelimeleri birer cümlede kullanınız.
Cevap:
Brokoli: Brokoli en sevdiğim sebzelerden biridir.
Japonya: Geçen yıl Japonya’da çok büyük bir sel oldu.
Tavuk: Bahçedeki tavukların civcivleri olmuş.
Facebook'ta Paylaş
Twitter'da Paylaş
Linkedin'de Paylaş
Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.