4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 240-241-242-243. Sayfa Cevapları MEB Yayınları 2024-2025 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 4. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Çiğköfte Spor/ Lahmacun Spor konusunun yer aldığı 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 240-241-242-243 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.
1. Spor karşılaşmalarının bireylere kazandırdıkları nelerdir? Düşüncelerinizi paylaşınız.
Cevap: Spor karşılaşmalarında insanlar birbirlerine saygı duymayı, kazanmayı ve kaybetmeyi de öğreniriz. Sağlıklı vücuda sahip oluruz.
2. Okuldaki etkinliklere katılamayan veya katılmak istemeyen arkadaşlarınızı dahil etmek için neler yapabilirsiniz? Düşüncelerinizi paylaşınız.
Cevap: Onların da hoşuna nelerin gideceğini öğrenerek herkesin ortak yapacağı bir etkinlik düzenleyebiliriz.
Görselleri inceleyerek metnin konusunu tahmin ediniz. Tahmininizi sınıf arkadaşlarına söyleyiniz.
Cevap: Engelli çocukların oynadığı sporlar hakkında bilgi veriyor olabilir.
Metni dinlerken hoşunuza giden yerleri not alınız.
Cevap: Engelli olan çocuk için herkesin tekerlekli sandalyeler ile basketbol maçı yapması çok hoşuma gitti. Maçta kazanmak ya da kaybetmek olmadan dostluk maçı yapmaları, maçın sonunda birbirlerini tebrik etmeleri çok hoşuma gitti.
a. Metinde geçen kelimelerin anlamlarını tahmin ediniz. Tahminlerinizi Türkçe Sözlük’ten kontrol ediniz. Kelimeleri cümle içinde kullanınız.
Cevap:
Tezahürat
Tahminim: Desteklemek
Sözlük Anlamı: Tempo tutarak destek vermek
Cümlem: okulun futbol maçı için tezahürat yapmaya geldik.
Avaz
Tahminim: Boğaz
Sözlük Anlamı: Ses
Cümlem: Okulun bahçesindeki çocuk avazı çıktığı kadar bağırıp arkadaşını çağırdı.
heves
Tahminim: Geçici istek
Sözlük Anlamı: İstek
Cümlem: Yağmur yağınca pikniğe gitme hevesim kaçtı.
Soruları metne göre cevaplayınız.
1. Çocuklar, Caner ile basketbol maçı yapabilmek için nasıl bir çözüm ürettiler?
Cevap: Çocuklar Caner ile basketbol maçı yapabilmek için tekerlekli sandalye ile maç yapmayı düşünmüşlerdir. Bu şekilde eşit şartlarda maç yapmış olacaklardır.
2. Takımlardaki oyuncular birbirine nasıl davranıyordu?
Cevap: Takımlardaki oyunular birbirlerine karşı iyi, hakaret etmeden, birbirlerine gülerek davranıyorlar.
3. Maçın sonunda neler oldu?
Cevap: Maçın sonunda kazanan takım vardır fakat kaybeden veya kazanan şeklinde davranmamışlardır. Herkes birbirine gülümseyip tebrik etmişlerdir.
Metnin konusunu ve ana fikrini yazınız.
Cevap:
Konu: Engelli bir birey için bulunan çözüm ve yapılan basketbol maçı anlatılmaktadır.
Ana fikir: Engeller birlikte ve dost olmayı engellemez.
Dinlediğiniz metinde, dostluk ve centilmenliğe örnek olan davranışlara yönelik düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Metinde basketbol maçı için eşitlik sağlanması, kazanan veya kaybedenin olmaması dostluk ve centilmenliği ön plana çıkarmıştır. Hayatta her zaman yarış içindeyiz. Fakat bu yarışı bizler kötü bir rekabete çevirirsek arada dostluk bağı oluşmaz. Bizler hayatta her zaman centilmen ve dost canlı olmamız gerekir.
Bildiğiniz bir spor dalının kurallarını arkadaşlarınıza anlatınız. Konuşmanız sırasında spor dalıyla ilgili kelimeleri anlamına uygun kullanınız.
Cevap: Voleybol iki takımdan oluşan ve her takımın 6 oyuncusu bulunmaktadır. Oyun el ile oynanır. Topu file üstünden karşı tarafa geçirmemiz gerekir. Takımların topa 3 kez dokunma hakları vardır. Oyuncular saha sınırları içerisinde oynamaları gerekir. Puanı 25 olan kazanır.
Verilen görsellerle ilgili soruları cevaplayınız.
1. Görseli verilen spor dallarının adlarını sırasıyla yazınız.
Cevap: Basketbol, yüzme, kayak, voleybol, tenis, futbol.
2. Altıncı görseldeki spor dalı ile ilgili kısaca bilgi veriniz.
Cevap: Futbol ayak ile oynanan bir spor dalıdır. İki takım ve her takımda 11 kişi olur. Futbolda amaç topu karşı takımın kalesine sokabilmektedir.
3. Görseli verilen spor dallarından hangileri takım halinde yapılmaktadır?
Cevap: Basketbol, voleybol ve futbol takım halinde yapılmaktadır.
4. Görseli verilen spor dallarından hangileri bireysel olarak yapılmaktadır?
Cevap: Yüzme, kayak, tenis bireysel olarak yapılmaktadır.
Günlük hayatta tükettiğiniz besinlerin vücudunuza faydalarını araştırınız. Araştırma sonuçlarını arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Günlük hayatta tükettiğimiz yiyecekler sebze ve meyveler, süt ve süt ürünleri, et ve balık ürünleri, tahıl ve baklagiller. Sebze ve meyveler bağışıklığı güçlendirir ve sindirimi kolaylaştırır. Et ve balık protein ağırlıklı ürünlerdir.. Kas oluşumunda faydası vardır. Süt ve süt ürünleri kemik gelişimini sağlar. Tahıl ve baklagiller kan şekerini dengeler, sindirimi destekler.
Facebook'ta Paylaş
Twitter'da Paylaş
Linkedin'de Paylaş
Çok güzel bir cevap sitesi hep burayı kullanıyorum. Tek kelimeyle “mükemmel”
çok teşekkürler çok yardımcı oluyorsunuz en iyi site çok yararlı bir site gerçekten
Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.