8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 275-277-278-280-281 Cevapları Hecce Yayıncılık 2024-2025 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 8. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular araısnda bulunan ve içerisinde Akıl Aydınlığında metnine ait cevapların bulunduğu 8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 275-277-278-280-281 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.
Sizce insanları diğer canlılardan ayıran özellikleri nelerdir? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: İnsanın düşünebilmesi, konuşabilmesi, insanları diğer canlılardan ayıran özelliklerdendir.
Okuduğunuz metindeki anlamını bilmediğiniz kelime ya da kelime gruplarını aşağıya yazınız. Metindeki anlamını bilmediğiniz kelime ya da kelime gruplarının anlamını metnin bağlamından hareketle tahmin ediniz. Tahminlerinizin doğruluğunu TDK Güncel Türkçe Sözlük’ten kontrol ediniz. Anlamını öğrendiğiniz yeni kelime/kelime gruplarını sözlüğünüze yazınız. Öğrendiğiniz kelimeleri birer cümlede kullanınız.
Kelime/Kelime Grubu: Yaman
Tahminî Anlamı: Ters olan kimse
Cümlem: Ayşe çok yaman bir kızdı.
Kelime/Kelime Grubu: Orak
Tahminî Anlamı: Ucu sivri çiftçi aleti
Cümlem: Tarladaki ekinleri orakla biçtiler.
Kelime/Kelime Grubu: Topaç
Tahminî Anlamı: Dönen tahtadan bir oyuncak
Cümlem: Mahallede arkadaşlarımla topaç oynadık.
Aşağıdaki soruları okuduğunuz şiire göre cevaplayınız.
1. Şair, insan aklını neye benzetiyor? Neden?
Cevap: Masmavi sonsuz bir denize benzetmektedir.
2. Şiirde insanların akıllarını kullanarak neler yaptıklarından bahsediliyor?
Cevap: Gemilerin yüzmesi, Kamyonun koşması, trenin kayması, barajların dolması, dağların oyulması insanların akıllarını kullanarak yaptıklarıdır.
3. “Artık tutsak değiliz yeryüzünde” dizesiyle ne anlatılmak istenmiştir?
Cevap: Gökyüzüne kadar çıkabiliyoruz onu anlatmak istemiştir.
4. “Günden güne emekle / Daha da çiçeklenmekte dünyanın yüzü.” dizeleriyle şair ne anlatmak istemiştir?
Cevap: Emeklerimiz ve araştırmalarımız sayesinde çok daha güzel bir dünya kuruyoruz.
5. Sizce şairin şiire yazdığı başlık uygun mudur? Siz olsaydınız bu şiire hangi başlığı yazardınız? Neden?
Cevap: Yazdığı başlık bence uygundur. İnsanların aklı sayesinde yapılamayacak hiç birşey yoktur.
Okuduğunuz şiirin konusunu ve ana duygusunu aşağıya yazınız.
Şiirin Konusu: Şiirin konusu İnsan aklıyla yapılanlardır.
Şiirin Ana Duygusu: Akılla, düşünerek her şeyi bulup yapabileceğimizdir. Şuan hayatımızın geldiği nokta insan aklıyla olmuştur.
Aşağıdaki çizgi romanı inceleyiniz. Çizgi roman hakkındaki görüşlerinizi ve görsel yorumcunun iletmek istediği bilgi ya da düşünceyi nasıl ilettiğini yazınız.
Cevap: Çizgi romanda Aziz Sancar’ın hayatından bahsetmektedir. Aziz Sancar’ın yaşadığı ve büyüdüğü ortam, o ortama nazaran ders çalışıp başarılı olduğunu anlatmıştır. Meraklılığı onun önce doktor sonrasında DNA molekülünün nasıl onarıldığını ve bu sayede kanser hastalıklarında tedavilerin bulunmasına katkılar sağlamıştır. Görsel yorumcunun ilettiği bilgi aslında bir şeyleri başarmak için yaşadığımız ortamlarla alakası olmadığı ve başarının her yerde olduğudur.
Aşağıya “Akıl Aydınlığında” adlı şiirin konusu ve ana duygusundan hareketle hikâye edici bir metin yazınız. Yazdığınız metne uygun bir başlık bulunuz. Metninizi gözden geçirirken varsa metninizdeki yazım, noktalama hatalarını ve anlatım bozukluklarını düzeltiniz. Yazdığınız metni sınıfta arkadaşlarınıza okuyunuz.
Cevap:
Baran ve Pelin, aynı sınıfta okuyan iki yakın arkadaştı. Teknoloji tasarım dersinde öğrendikleri bilgilerle, görme engellilere yardımcı olabilecek bir proje yapmaya karar verdiler. Baran’ın aklına konuşan akıllı değnek fikri geldi ve Pelin de bu projeyi mantıklı buldu.
İkili, projelerine başlamak için öncelikle görme engellilerin yaşadığı zorlukları daha iyi anlamak için araştırma yaptı. Birkaç görme engelli bireyle görüşerek, onların günlük hayatta karşılaştıkları sorunları ve ihtiyaçlarını öğrendiler. Ardından, konuşan akıllı değneği tasarlamak için gerekli malzemeleri belirlediler.
Projenin ilk adımı, değneğe ses tanıma özelliği eklemekti. Böylece, engelli kişiye çevresindeki nesnelerin isimlerini söyleyebilecek ve tehlikeli durumlarda uyarıda bulunabilecekti. Baran ve Pelin, programlama dilleri ve elektronik bileşenler hakkında bilgi edindi. Epey zaman harcadılar, ancak sonunda çalışan bir prototip üretmeyi başardılar.
Daha sonra, değneği kullanılabilir hale getirmek için tasarımını düzelttiler. Görme engelli kişilerin kolayca kullanabilmesi için sapını kaydırmaz ve yumuşak bir malzemeyle kapladılar. Ayrıca, değneğe bir titreşim motoru ekleyerek, engelli kişilere yön verme konusunda yardımcı olacak geribildirim sağladılar.
Baran ve Pelin’in projesi okulda büyük ilgi uyandırdı. Öğretmenleri ve sınıf arkadaşları, onların çalışmalarını takdir etti ve projenin toplumda gerçek bir fark yaratabileceğini görerek çalışmalarına böylece devam ettiler.
1. Canan Dağdeviren, niçin kalp hastalıklarının tedavisine yönelik çalışmalar yapmak istemiştir?
Cevap: Beş yaşlarındayken, dedesinin yirmi sekiz yaşındayken kalp yetmezliğinden dolayı vefat ettiğini öğrenir. Bu yüzden Canan Dağdeviren kalp hastalıklarına yönelik çalışmalar yapmak istemiştir.
2. Canan Dağdeviren’in yaptığı bilimsel çalışmalar nelerdir?
Cevap: Piezoelektrik aletleri kullanarak kalbin üzerine yapıştırılabilen ve kalbin atış enerjisini elektrik enerjisine dönüştürebilen giyilebilir bir kalp pili icat etmiştir.
3. Günümüz bilim insanlarından bildiklerinizi ve bunların çalışmalarını sınıfta arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap:
Facebook'ta Paylaş
Twitter'da Paylaş
Linkedin'de Paylaş
Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.