8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 230-236-237-238 Cevapları Hecce Yayıncılık 2024-2025 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 8. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular araısnda bulunan ve içerisinde Ressam İçin Zili Çalın metnine ait cevapların bulunduğu 8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 230-236-237-238 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.
1. Çizdiğiniz resimlerde en çok hangi renk ve figürleri kullanırsınız? Neden?
Cevap: Çizdiğim resimlerde en çok çiçek figürlerini kullanmayı seviyorum ve en sevdiğim renk kırmızıdır.
2. Resim yaparken neler hissedersiniz? Duygularınızı anlatınız.
Cevap: Resim yaparken kendimi kurduğum düşleri kağıda döküyormuş gibi mutlu hissediyorum.
Okuduğunuz metindeki anlamını bilmediğiniz kelime ya da kelime gruplarını aşağıya yazınız. Metindeki anlamını bilmediğiniz kelime ya da kelime gruplarının anlamını metnin bağlamından hareketle tahmin ediniz. Tahminlerinizin doğruluğunu TDK Güncel Türkçe sözlükten kontrol ediniz. Anlamını öğrendiğiniz yeni kelime/kelime gruplarını sözlüğünüze yazınız. Öğrendiğiniz kelimeleri birer cümlede kullanınız.
Kelime/Kelime Grubu: Sahanlık
Cümlem: Kapının anahtarını sahanlığın oraya saklamış.
Kelime/Kelime Grubu: Galeri
Cümlem: Okul gezisi olarak bir sanat galerisini ziyaret ettik.
Kelime/Kelime Grubu: Akademi
Cümlem: Akademiye de bölümüm üzerinden devam etmek istiyorum.
Kelime/Kelime Grubu: Portre
Cümlem: Portreyi değiştirirsen daha güzel resimler çizebilirsin.
Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.
1. Usta neden her şeyin çok güçleştiğini düşünüyormuş?
Cevap: Yapılan resimlerin öncekilere benzemesini istedikleri için her şeyin güçleştiğini söylemiştir.
2. Ressam küçük portreyi gösterirken resmin ne için yapıldığını söylemiş?
Cevap: Resim sevilmek, hoşa gitmek için değil, algılanmak için yapılır.
3. Usta, adamın yarım kaldığını söylediği resim hakkında neler söylemiştir?
Cevap: Bitmiş bir resim olduğunu, seyircinin bitirmesini istediğim bir resim olduğunu ve resmin önünde, her seyirci, kendinden bir şeyler katarak bitirmek isteyeceğini söylemiştir.
4. Ressam, yazara ne hediye etmiştir?
Cevap: Hiçbir toprak renginin yer almadığı, kırmızı, yeşil ve mavi renklerden oluşan, bilmeyen biri için bitmemiş bir dağ resmi hediye etmiştir.
5. Bir tepede resim yaparken ölen ustanın yarım kalan resminin adı nedir?
Cevap: “Gün Batımında Bir Dağ Doruğu”’dur.
Okuduğunuz metnin konusunu ve ana fikrini aşağıya yazınız.
Metnin Konusu: Metnin konusu ressam ve usta arasında sanat ile ilgili geçen yorumlardır.
Metnin Ana Fikri: Resimleri aslında insanlar oluşturmaktadır. Ve herkes resimleri anlayamaz.
Metni tekrar okuyunuz. Metnin özetini “özet çıkarma” yöntemine uygun olarak aşağıya yazınız. Özetinizi yazarken tekrar edilen ifadelere ve gereksiz olduğunu düşündüğünüz ayrıntılara yer vermeyiniz.
Cevap:
Bir ressam şehirde bir ustanın resimlerini görüyor ve yaşadığı kasabaya onun yaptığı resimleri görmeye geliyor. Usta biraz ters çıkışıyor önce fakat sonrasında ressamı yukarıya davet ediyor. Ressam ustanın yaptığı resimleri inceliyor. Ressamla tanıştıktan sonra resim yapmanın artık güçleştiğini söylemektedir usta. Çünkü eski yapılan eserlere özenilmekte ve yeni sanatlar ortaya çıkmadığına yakınmaktadır. Bunun üzerine ressama bir resim gösterip ne düşündüğünü sormuştur.
Ressamın verdiği cevaplardan usta ikna olmamıştır. Ressam da kalkıp gitmek istemiş fakat usta onu bırakmamıştır. bir kaç portre daha göstererek resim hakkında sanat hakkında ressama bilgiler vermiştir. O gün oradan ayrılmıştır. Kasabada kaldığı süre zarfında bir kez daha ustayı ziyarete gelmiştir. Çok güzel bir resme başladığını görmüştür. Usta o resmin bittiğini söylemiştir oysa ki resim yarımdı. Usta o resmi karşıdaki alıcının insanların tamamlayacağını söylemiştir. Yani usta bu resmi aslında bitirmiştir ama geri kalanını insanların düşüncelerinin tamamlayacağını söylemiştir.
Ressam şaşkınlıkla dinlemiştir ustayı. Usta ressama hiçbir toprak renginin yer almadığı, kırmızı, yeşil ve mavi renklerden oluşan, bilmeyen biri için bitmemiş bir dağ resmi hediye etmiştir. Kabul eden ressam oradan ayrılmıştır. Kente dönen ressam on beş gün sonra ustanın dağda resim yaparken üzerine yıldırım düşmesi sonucunda vefat ettiğini duymuştur.
Okuduğunuz metinde geçen geçiş ve bağlantı ifadelerinin yer aldığı cümleleri okuyunuz. Geçiş ve bağlantı ifadelerinin hangi düşünce veya olaylar arasında bağlantı sağladığını ve metnin anlamına katkısını söyleyiniz. Siz de aşağıya geçiş ve bağlantı ifadelerinin yer aldığı cümleler yazınız.
Cevap:
Kısa bir süre kaldınız burada. Ama bu süre içinde, nasıl söyleyeyim, tanıdığım biri gibi oldunuz.
yaşayan bir insana bir başka gözle bakamam. Yoksa ressam olamam.
Sezmiş miydi bu korkumu? Bilmiyorum. Ancak sorusunu yinelemedi.
Cümlelerim:
Aşağıda verilen cümlelerdeki anlatım bozukluğunun nedenini ve doğru cümleyi noktalı yerlere sırasıyla yazınız.
• Kelebekler ne de güzel uçuyorlar.
Cevap: Kelebekler ne de güzel uçuyor.
• Ben Ahsen’e inanır ve severim.
Cevap: Ben Ahsen’i severim ve ona inanırım.
• Gazetedeki yanlışlıklar düzeltilecek ve yeniden basılacak.
Cevap: Gazetedeki yanlışlıklar düzeltilerek yeniden basılacak.
• Bu konuda sen bana güvenecek, ben de sana yardım edeceğim.
Cevap: Bu konuda sen bana güveneceksin, ben de sana yardım edeceğim.
• Hasta olan babasına şarkı söyleyerek mutlu olmasını sağladı.
Cevap: Şarkı söyleyerek hasta olan babasının mutlu olmasını sağladı.
• Hızlı koşmazsan kaybetme şansın artar.
Cevap: Hızlı koşmazsan kaybetme ihtimalin artar.
• Konuşkan ve çekingen olmayan insanları severim.
Cevap: Konuşkan olan ve çekingen olmayan insanları severim.
Sınıfınızda “ünlü ressamlar ve tabloları” konulu bir konuşma yapınız. Konuşmanızda yaratıcı konuşma stratejisini uygulayınız. Bu stratejiyi uygulayabilmek için sizden önce konuşan arkadaşlarınızın anlattıklarını dikkatlice dinleyiniz. Arkadaşlarınızın anlattıklarından yararlanarak konuyla ilgili olay, durum veya kişilere yeni bir bakış açısıyla bakılmasını sağlayınız. Konuşmanızda edindiğiniz bilgilerden örnekler veriniz. Konuşmalarınızda yabancı dillerden alınmış, dilimize henüz yerleşmemiş kelimelerin Türkçelerini kullanmaya özen gösteriniz.
Cevap:
Osman Hamdi Bey, Türk resim sanatının önde gelen isimlerinden biridir. 19. yüzyılın sonlarına doğru yaşamış olan bu ünlü ressam, hem sanatsal yetenekleriyle hem de toplumsal katkılarıyla tanınmıştır. Kendine özgü tarzı ve sıra dışı eserleriyle sanatseverlerin ilgisini çeken Osman Hamdi Bey’in resimleri, Türkiye’nin kültürel mirasına önemli bir katkı sağlamaktadır.
Osman Hamdi Bey’in en ünlü eserlerinden biri “Kaplumbağa Terbiyecisi” adlı tablodur. Bu eser, ressamın gerçekçi ve detaylı anlatımıyla dikkat çeker. Tabloda, bir terbiyeci figürü kaplumbağalar üzerinde çalışırken tasvir edilmiştir. Detaylı çizgileriyle ve yaşamın gerçekliğini yansıtan tonlarıyla, resim izleyicinin gözünde canlanır ve etkileyici bir sahne sunar. Osman Hamdi Bey’in bu eseri, Türk resim sanatının önemli bir örneği olarak kabul edilir.
Resim sanatıyla ilgili dosya kâğıdına bir şiir yazınız. Yazdığınız şiiri gözden geçirirken varsa şiirinizdeki yazım, noktalama hatalarını ve anlatım bozukluklarını düzeltiniz. Yazdığınız şiiri sınıfta arkadaşlarınıza okuyunuz.
Cevap:
Sanatın Ruhu: Resim
Göz kamaştırır resim sanatının nuru,
Kuşatır renklerle hayatın her yönünü.
Tuvalde can bulur duyguların tınısı,
Bir nefes gibi soluk verir düşlere.
Paletin üzerinde dans eder fırçalar,
Ressamın elleriyle hayal kurarlar.
Boyalar, duyguların dilini anlatırlar,
Tablolarla ölümsüzleşir hislerimiz.
Facebook'ta Paylaş
Twitter'da Paylaş
Linkedin'de Paylaş
Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.