8. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 133-137-138. Cevapları ATA Yayıncılık 2024-2025 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 8. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Asit ve Bazlar konusunun yer aldığı 8. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 133-137-138 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.
● Sodyum hidroksit ve hidroklorik asitin maddeler üzerinde nasıl bir etkisi oldu?
Cevap: Sodyum hidroksit maddeler bazik özellikleri arttı ve reaksiyona girdi. Hidroklorik asit ise asidik özelliklerini arttı ve asidik çözeltiyle etkileşime girdi.
● Asit ve bazların maddeler üzerinde etkileri aynı mı?
Cevap: Asit ve bazlar maddeler üzerinde farklı farklı etkilere sahiptir. Asitler maddelerin asidik özelliklerini arttırarak; bazlar maddelerin bazik özelliklerini arttırarak etkiler.
Asit yağmurlarının önlenmesine yönelik neler yapılabilir? Düşünelim. Çözüm önerilerimizi arkadaşlarımızla paylaşalım. Arkadaşlarımızın çözüm önerilerini tahtaya yazalım.
Cevap: Fosil yakıtların tüketimi hızla arttığı sürece asit yağmurları da aynı oranda artmaya devam edecektir. Bunu durdurmanın en etkili yolu dünya genelinde fosil yakıtlar yerine yenilenebilir enerji kaynaklarına geçiş yapmaktan geçer. Fosil yakıtlar yerine güneş enerjisi, rüzgar enerjisi veya hidroelektrik santrallerindeki temiz ve yenilenebilir enerji kaynaklarını kullanmak asit yağmurlarının bitirme düzeyine getirebilir.
A. Aşağıdaki ifadelerden doğru olanların başına “D”, yanlış olanların başına “Y” yazalım.
1. (Y) Bazların tatları ekşidir.
2. (D) Portakal suyunun pH değeri 7’den küçüktür.
3. (D) Asit yağmurları tarihî yapılara zarar verir.
4. (D) Asitler, metallerle tepkimeye girdiğinde gaz çıkışı görülür.
5. (Y) Tuz ruhu (HCl) kuvvetli bir bazdır.
6. (D) Maddelerin asit mi, baz mı olduğunu anlamak için belirteç kullanılır.
7. (Y) Bazların sulu çözeltileri elektrik akımını iletmez.
8. (D) Bazlar, sulu çözeltilerine OH– iyonu verir.
9. (Y) pH’si 11 olan bir madde, mavi turnusol kâğıdının rengini kırmızı yapar.
10. (D) Kırmızı lahana suyu doğal asit baz ayıracıdır
B. Aşağıdaki asit ve bazların sistematik adları ile yaygın adlarını eşleştirelim.
C. Aşağıdaki kutularda pH dereceleri verilmiş olan maddelerin asit mi, yoksa baz mı olduğunu verilen boşluklara yazalım.
a) pH: 3,1 → asit
b) pH: 7,6 → baz
c) pH: 8,9 → baz
ç) pH: 1,3 → asit
d) pH: 11,3 → baz
e) pH: 6,4 → asit
Ç. Aşağıda verilen çoktan seçmeli soruların doğru cevabını işaretleyelim.
1.
Numaralı maddelerin asit ve bazik özellikleriyle ilgili aşağıdaki bilgilerden hangisi doğrudur?
Cevap: C) Sulu çözeltileri elektrik akımını iletir. / Sulu çözeltilerine OH– iyonu verir
2. Aşağıda üç ayrı kapta sırasıyla NH3, HNO3 ve NaCI’nin sulu çözeltileri bulunmaktadır.
Buna göre aşağıdaki ifadelerden hangisi doğrudur?
Cevap: B) III. kaptaki NaCI, asit ve bazın tepkimesi sonucu oluşmuştur.
3. Hasan, yaptığı doğal asit baz belirtecinin asitlerde pembe bazlarda ise sarı renk aldığını belirliyor. Hasan daha sonra hazırladığı belirteci aşağıdaki grafikte pH değerleri verilmiş olan K, L, M ve N çözeltilerine ekliyor.
Buna göre K, L, M ve N çözeltilerinin aldığı renkler aşağıdakilerden hangisindeki gibi olur?
Cevap: D) Pembe – Sarı – Pembe – Sarı
4. Aşağıda kimyasal maddelerle ilgili bazı uyarı sembolleri verilmiştir.
Buna göre, 1 ve 2. sembolün anlamı aşağıdakilerden hangisinde doğru verilmiştir?
Cevap: A) Yanıcı madde / Zehirli madde
Facebook'ta Paylaş
Twitter'da Paylaş
Linkedin'de Paylaş
Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.