Cevap Yaz
2 Eylül 2024, 22:48 - Saniye Yazdı

8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 282-286-287-288 Cevapları Hecce Yayıncılık

8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 282-286-287-288 Cevapları Hecce Yayıncılık 2024-2025 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 8. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular araısnda bulunan ve içerisinde Pastör’ün Savaşı metnine ait cevapların bulunduğu 8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 282-286-287-288 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.

8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 282-286-287-288 Cevapları Hecce Yayıncılık

8.Sınıf Hecce Yayıncılık Türkçe Ders Kitabı 282-286-287-288 Sayfa Cevapları Pastör’ün Savaşı

8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 282 Cevapları Hecce Yayıncılık

HAZIRLIK ÇALIŞMASI

İnsanlar hayatlarını kolaylaştırmak için neler yapıyorlar? Siz hayatınızı kolaylaştıracak bir icat yapacak olsaydınız ne icat ederdiniz? Nedenleriyle anlatınız.
Cevap: İnsanlar hayatlarını kolaylaştırmak için yeni yeni icatlar bulmaya çalışmaktadırlar. İnsanların hayatlarını kolaylaştırmak için hastalığın ne olduğunu belli edebilen bir bileklik icat etmek isterdim. Bu bileklik sayesinde direk hangi doktora gideceğimizi ve gereksiz yere doktorları meşgul etmemiş olurduk. 


• Metinde anlatılan olay nedir?
Cevap: Metindeki olay kuduz aşısının bir çaresinin olmaması ve Louıs Pastör’ün buna bir çözüm yolu bulmaya çalışmasıdır.

• Metindeki karakterler kimlerdir?
Cevap: Louıs Pastör, Köylüler, Joseph Meister , Johesp ve ailesi.

• Metinde anlatılan olay ne zaman, nerede geçmektedir?
Cevap: Uzun zaman önce Fransa’nın Jura Dağları bölgesinde gerçekleşmiştir.

• Metnin serim, düğüm ve çözüm bölümünde neler anlatılmaktadır?
Cevap: 

  • Serim: Kurtun köye dayanması ve kuduz hastalığının herhangi bir çözümü olmamasıdır.
  • Düğüm: Johesp’in kuduz olması ve ölecek olmasıdır. Son çare Pastör’ün kuduz aşısıdır.
  • Çözüm: Pastör üzerinde henüz araştırmalar yaptığı aşının insan üzerinde de etkili olduğunu görmüştür ve Johesp iyileşmiştir.

8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 286 Cevapları Hecce Yayıncılık

 1. ETKİNLİK

Okuduğunuz metinden bazı kelimeler verilmiştir. Bu kelimelerin anlamını metnin bağlamından hareketle tahmin ediniz. Tahminlerinizin doğruluğunu TDK Güncel Türkçe Sözlük’ten kontrol ediniz. Anlamını öğrendiğiniz yeni kelime/kelime gruplarını sözlüğünüze yazınız. Öğrendiğiniz kelimeleri birer cümlede kullanınız.
Cevap:

kuduz: Köpek, kedi, tilki gibi kimi memeli hayvanlardan insana geçen, genellikle çırpınma, sudan korkma, inmeyle beliren, ölümle sonuçlanan hastalık.
Cümlem: Mehmet’i okula giderken köpek ısırmış ve kuduz olmuş.

dağlamak: Kızgın bir demirle hayvan derisine damga vurmak.
Cümlem: Çiftlikteki ineklere belli olması için dağlama yapmışlardı.

sicim:  Damlaları arka arkaya gelip sicim gibi akan
Cümlem: Dışarıda sicim sicim yağmur yağıyor.

şarbon: Çeşitli hayvanlarda, özellikle koyun ve sığırlarda görülen, deri ya da mukoza yoluyla insana bulaşan, bulaştığı yerde kara bir çıban yapan tehlikeli hastalık, karakabarcık, karayanık, yanıkara.
Cümlem: Bu yıl şarbon hastalıklarının oranı çok yüksek.


2. ETKİNLİK

Aşağıdaki soruları okuduğunuz metne göre cevaplayınız.

1. Kasabalılar, kurttan niçin korkuyorlarmış?
Cevap: Koyunlara ve insanlara saldırdığı için ve kuduz hastalığının o zaman çaresi olmadığı için korkuyorlarmış.

2. Aşı bulunmadan önce kuduz hastalığına yakalanan insanlar, nasıl tedavi edilmeye çalışılıyormuş?
Cevap: Kızgın demirle yakıp dağlayarak tedavi etmeye çalışırlarmış.

3. Pastör, neden kuduz aşısı üzerinde çalışmaya başlamış?
Cevap: Korkulu geceleri unutamadığı için kuduz aşısı üzerine çalışmaya başlamıştır.

4. Kuduz köpek tarafından ısırılan çocuğu neden Pastör’ün laboratuvarına getirmişler?
Cevap: Pastör’ün kuduz aşısı ile ilgili çalışmalar yaptığını duydukları için onun laboratuvarına götürmüşlerdir.

5. Çocuğun anne ve babası, neden kuduz aşısının çocukları üzerinde denenmesini istemiş?
Cevap: Ya kuduz hastalığından ölecek yada demir bağlanmasının acısından öleceği için ne olursa olsun çocuğun üzerinde denemelerini istemişlerdir.


3. ETKİNLİK

Okuduğunuz metnin konusunu ve ana fikrini aşağıya yazınız.

Metnin Konusu: Metnin konusu kuduz hastalığı ve nasıl bulunduğudur.

Metnin Ana Fikri: Kuduz aşısını Louıs Pastör bulmuştur ve önceden yaşadığı travmalar yüzünden çalışmalara başlamıştır.

8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 287 Cevapları Hecce Yayıncılık

4. ETKİNLİK

Okuduğunuz “Pastör’ün Savaşı” adlı metindeki hikâye unsurlarını belirleyerek aşağıya yazınız
Cevap:

Yer: Fransa’nın Jura Dağları bölgelesinde bulunan Dole adlındaki kentte

Zaman: Çok eski ve bilinmeyen zaman

Kişiler/Varlıklar: Louıs Pastör, Köylüler, Joseph Meister , Johesp ve ailesi.

Olay Örgüsü: Kuduz hastalığının çok olduğu dönemde yaşayan Pastör’ün geceleri o korkusunu unutamaması üzerine kuduz hastalığına çözüm yolu aramasıdır ve yaptığı çalışmalar ile bir çocuğun hayatını kurtararak aşıyı tamamen bulduğunu kanıtlamıştır.


5. ETKİNLİK

Okuduğunuz metinde anlatılan sorunu ve bu sorunun çözümü için ürettiğiniz farklı çözüm yollarını aşağıya yazınız.
Cevap: Metindeki sorun kuduz aşısıdır. Farklı bir çözüm olarak o hayvanın ısırdığı yerden uygulanabilecek bir serum üretebilirdim. Yara olan yere uygulanan bu serum hem yarayı hem de kuduzun olduğu bölgelerin çabucak iyileşmesini sağlamak isterdim.

8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 288 Cevapları Hecce Yayıncılık

6. ETKİNLİK

Bilet alırsanız içeri girebilirsiniz.
Yukarıdaki örnekten yararlanarak okuduğunuz metinde koşul ilişkisi içeren cümleleri tespit ederek aşağıya yazınız.
Cevap: 

  • Çalışmalarını daha rahat yürütebilmesi için kendisine çok büyük miktarda para yardımında bulunmuştu.
  • Eğer aşı işe yararsa kuduza çare bulmuş olacaksın.

8. ETKİNLİK

Dosya kâğıdına icatlar konulu hikâye edici bir metin yazınız. Yazacağınız metinde öncelikle zaman, mekân, şahıs ve olay unsurlarını belirleyiniz. Ardından yazacağınız metnin serim, düğüm ve çözüm bölümlerinde anlatacaklarınızı tasarlayınız. Mümkünse metninizde günlük hayattan örnekler veriniz. Metni yazarken yazım kurallarına uymaya özen gösteriniz. Bu amaçla yazım kılavuzundan yararlanabilirsiniz. Yazdığınız metni gözden geçirerek varsa metninizdeki yazım ve noktalama hatalarıyla anlatım bozukluklarını düzeltiniz. Yazdığınız metni sınıfta arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap:

Ali ve Metin, teknoloji ve tasarım dersinin son projesi için bir araya geldiler. Görme engelliler için akıllı değnek prototipi geliştirmeyi seçmişlerdi. Bu projeyle, görme engelli insanların günlük yaşamlarını daha kolay hale getirmeyi amaçlıyorlardı.

Çalışmalara başlamadan önce, Ali ve Metin, görme engelli bir arkadaşları olan Ahmet’i ziyaret etmeye karar verdiler. Ahmet ile sohbet ederek nelerin onun için zor olduğunu ve nasıl yardımcı olabileceklerini öğrenmek istediler. Ahmet, bazen yürürken engellerle çarpıştığını ve bunun tehlikeli olabildiğini söyledi.

Bu bilgilerden yola çıkan Ali ve Metin, akıllı değnek prototipini tasarlamak için çalışmalara başladılar. Değneği bir sensörle donattılar, böylece engellere yaklaştıkça sesli uyarı verebilecekti. Ayrıca, değnek üzerindeki düğmeler sayesinde ortamdaki değişiklikleri hissedebilmek için titreşim özelliği eklediler.

Prototipi tamamladıklarında, Ahmet ile tekrar buluşup denemesini yapmak istediler. Ahmet, değneği kullanmaya başladığında oldukça heyecanlanmıştı. Değnek, ona yaklaşan bir engeli bildiren sesli uyarıları sayesinde güvenle yürüyebiliyordu. Ayrıca, titreşim özelliği sayesinde ortamdaki değişiklikleri hissedebiliyor ve navigasyonunu daha kolay yapabiliyordu.

Ali ve Metin, projelerinin başarılı olduğunu görmekten mutluluk duydular.

Ders ve Çalışma kitabı cevapları aramalarınızda internet sitemizi daha üst sıralarda listelemek için aramalarınızın sonuna "forum sınıf" yazabilirsiniz.
Örnek Kullanım: 6. sınıf matematik öğün yayınları sayfa 40 forum sınıf

Linkedin'de Paylaş

Ξ Bir cevap yazın

Künye Gizlilik Politikası İletişim Hakkımızda Türkçe Ders Kitabı Cevapları

Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.