Cevap Yaz
2 Eylül 2024, 22:44 - Saniye Yazdı

8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 246-248-249-251 Cevapları Hecce Yayıncılık

8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 246-248-249-251 Cevapları Hecce Yayıncılık 2024-2025 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 8. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular araısnda bulunan ve içerisinde Geleneksel El Sanatları Çarşısı metnine ait cevapların bulunduğu 8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 246-248-249-251, Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.

8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 246-248-249-251 Cevapları Hecce Yayıncılık

8.Sınıf Hecce Yayıncılık Türkçe Ders Kitabı 246-248-249-251 Sayfa Cevapları San’at

8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 246 Cevapları Hecce Yayıncılık

HAZIRLIK ÇALIŞMASI

Sanat denilince aklınıza neler geliyor? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Sanat denilince aklıma ebru sanatı, çömlekçilik gelmektedir. Bunlara hep meraklanmışımdır ve yapıldıkları yerleri ziyaret etmek istemişimdir.

8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 248 Cevapları Hecce Yayıncılık

 1. ETKİNLİK

Okuduğunuz metinden bazı kelimeler verilmiştir. Bu kelimelerin anlamını metnin bağlamından hareketle tahmin ediniz. Tahminlerinizin doğruluğunu TDK Güncel Türkçe Sözlük’ten kontrol ediniz. Anlamını öğrendiğiniz yeni kelime/kelime gruplarını sözlüğünüze yazınız. Öğrendiğiniz kelimeleri birer cümlede kullanınız.

diyar
Tahminî Anlamı: Uzak
Sözlük Anlamı: Ülke

kubbe
Tahminî Anlamı: şekilli duvar
Sözlük Anlamı: Yarımküre biçiminde olan ve yapıyı örten dam.

sülüs
Tahminî Anlamı: 
Sözlük Anlamı: Üçte bir 

ürpermek
Tahminî Anlamı: Tırsmak
Sözlük Anlamı: Korku, tiksinti, üşüme yüzünden tüylerin dikilip derinin nokta nokta kabarmasıyla görülen ani titreme.


2. ETKİNLİK

Aşağıdaki soruları okuduğunuz şiire göre cevaplayınız.

1. Şair şiirinde kime seslenmektedir?
Cevap: Şair şiirinde yabancılara seslenmektedir.

2. Şiirde neler karşılaştırılmıştır?
Cevap: Şiirde farklı ülkedeki yapılarla bizim ülkemizde olanlar karşılaştırılmıştır. Oradaki heykellerin bizim köyümüzün insanlarıyla karşılaştırılmıştır.

3. “Arkadaş, biz bu yolda türküler tuttururken/Sana uğurlar olsun… Ayrılıyor yolumuz.” dizeleriyle şair ne anlatmak istemiştir?
Cevap: Sanatım aslında direk içerisinde yaşadığımızı belirtmek istemiştir ve sanatla ilgilenmeyenlere bu cümleyi kurmuştur.

4. Sizce şair şiiri yazarken hangi duygular içerisindedir?
Cevap: Şair Anadolu’suna olan sevgi dolu halleri ve yakınma içerisindedir.

5. Okuduğunuz şiirin başlığı ile içeriği uyumlu mudur? Siz olsaydınız bu şiire hangi başlığı yazardınız? Neden?
Cevap: Şiirin başlığı bence bu şiire uyumludur. Sanmak ve sanat ile bağdaştırma yapmıştır. Bu da şiire uyumlu olmuştur.


3. ETKİNLİK

Okuduğunuz şiirin konusunu ve ana duygusunu aşağıya yazınız.

Şiirin Konusu: Şiirin konusu sanat ve sanattan anlamayanlardır.

Şiirin Ana Duygusu: Sanatın aslında Anadolu insanı olduğu ve sana insanlardadır.

8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 249 Cevapları Hecce Yayıncılık

4. ETKİNLİK

Aşağıdaki çizgi romanı inceleyiniz. Çizgi roman hakkındaki görüşlerinizi ve görsel yorumcunun iletmek istediği bilgi ya da düşünceyi nasıl ilettiğini yazınız.
Cevap: Çocukların da sanatçı ruhu olduğu ve hayal gücünün oldukça geniş olduğunu anlatmaktadır. Sanatçı olunmaz. Sanatçı doğulur sözünü karikatür haline gelmişidir. Sanatı yapabilmek için sanatçı olmaya gerek yoktur. İçinden gelmesi ve tamamen hayal gücüne bağlı olmasıdır.

8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 251 Cevapları Hecce Yayıncılık

5. ETKİNLİK

Sınıfınızda aynı sanatçının aynı konudaki eserlerinin bile birbirinden farklı olabileceği konulu bir konuşma yapınız. Konuşmanızın ardından arkadaşlarınızdan sizi “konuya (bağlama) uygun konuşma” ve “ses ve beden dilini etkili kullanma” bakımından değerlendirmelerini isteyiniz.
Cevap:

Sanatçının, aynı konuda yapmış olduğu eserlerin bile birbirinden farklı olabileceği gerçeği, sanatın zenginliğini ve çeşitliliğini ortaya koyar. Her sanatçı, kendi deneyimleri, duyguları ve bakış açısını eserlerine yansıtır. Bu nedenle, aynı konuya odaklanan iki sanat eseri arasında farklılıklar görmek şaşırtıcı değildir.
Sanat, yaratıcılık ve özgünlük üzerine kuruludur. Bir sanatçı, seçtiği konuyu kendisine özgü bir şekilde yorumlar ve ifade eder. İki ayrı ressamın aynı manzarayı yağlı boya ile tablolaştırması durumunda, her biri kendi tekniğini, renk paletini kullanarak tamamen farklı bir görüntü yaratır. Bir müzisyenin bestelediği iki şarkı da aynı temayı işleyebilir, ancak her biri kendi tarzını kullanarak benzersiz bir şekilde ifade eder.


6. ETKİNLİK

Hayal gücünüzü kullanarak sanat konulu hikâye edici (masal, fabl, hikâye vb.) bir metin yazınız. Metni yazarken “oysaki, başka bir deyişle, özellikle, ilk olarak, son olarak” gibi geçiş ve bağlantı ifadelerini kullanınız. Yazma çalışmanız sonunda yazdığınız metin için uygun bir başlık bulunuz. Metninizi gözden geçirirken varsa yazım, noktalama hatalarını ve anlatım bozukluklarını düzeltiniz. Yazdığınız metni sınıfta arkadaşlarınıza okuyunuz.
Cevap:

Nisa ve sınıf arkadaşları otobüse binip okul gezisi için yola çıktılar. Müze kapısından içeri adım attıklarında, etrafta birçok sanat eseri sergilendiğini gördüler. Renkli tablolar, heykeller ve antik yazıtlarla dolu büyülü bir dünya onları karşıladı. Öğrenciler şaşkınlık içinde etrafa bakarken, yanlarına yaklaşan bir beyaz saçlı, gülümseyen bir adam dikkatlerini çekti.

Adam, edebiyat öğretmeni olduğunu söyledi ve ismini Cem Bey olarak tanıttı. Sanat, duygularımızı ifade etmek ve dünyayı daha derin bir şekilde anlamak için kullanılan bir araçtır. Edebiyat ise bu sanat dallarından biridir.

Nisa dikkat kesildi ve merakla sordu: “Peki, edebiyatın sanatta ne gibi bir önemi var?”

Cem Bey gülümseyerek cevapladı: “Edebiyat bize dilin gücünü gösterir. Sözcüklerle duygusal bağlar kurarak başkalarıyla iletişim kurabiliriz. Okumak, düşünmek ve hissetmek için büyük bir zenginlik kaynağıdır.”

Okul gezisi boyunca, Nisa ve sınıf arkadaşları birbirleriyle edebiyat üzerine sohbet ettiler. Herkesin dile getirdiği farklı düşünceler, onların hayal güçlerini geliştirdi.

Bu unutulmaz gün sonunda, Nisa, edebiyatın sanatsal ve duygusal boyutları hakkında biraz daha bilgilendirilmiş olarak okula döndü.

Ders ve Çalışma kitabı cevapları aramalarınızda internet sitemizi daha üst sıralarda listelemek için aramalarınızın sonuna "forum sınıf" yazabilirsiniz.
Örnek Kullanım: 6. sınıf matematik öğün yayınları sayfa 40 forum sınıf

Linkedin'de Paylaş

Ξ Bir cevap yazın

Künye Gizlilik Politikası İletişim Hakkımızda Türkçe Ders Kitabı Cevapları

Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.