8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 98-100-101-102-103. Sayfa Cevapları Hecce Yayıncılık 2024-2025 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 8. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Türkiye’m metnine ait cevapların bulunduğu 8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 98-100-101-102-103 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.
Yaşadığınız şehrin tarihî ve doğal güzelliklerini araştırınız. Araştırma sonucunu arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap:
İstanbul’un tarihi güzellikleri:
İstanbul’un doğal güzellikleri:
Okuduğunuz şiirdeki anlamını bilmediğiniz kelime ya da kelime gruplarını aşağıya yazınız. Okuduğunuz şiirdeki anlamını bilmediğiniz kelime ya da kelime gruplarının anlamını metnin bağlamından hareketle tahmin ediniz. Tahminlerinizin doğruluğunu TDK Güncel Türkçe Sözlükten kontrol ediniz. Anlamını öğrendiğiniz yeni kelime/kelime gruplarını sözlüğünüze yazınız. Öğrendiğiniz kelimeleri birer cümlede kullanınız.
Cevap:
Kelime/Kelime Grubu: Övmek
Tahminî Anlamı: Güzel şeyler söylemek.
Cümlem: Karnemi gören babam başarımı övdü.
Kelime/Kelime Grubu: Sağdıç
Tahminî Anlamı: Gelin ve damada düğün boyu yardım eden kişi.
Cümlem: Sağdıç düğün boyu gelini yalnız bırakmadı.
Kelime/Kelime Grubu: Emmi
Tahminî Anlamı: Amca
Cümlem: Ahmet emmi bugün geliyor.
Kelime/Kelime Grubu: Bacı
Tahminî Anlamı: Kız kardeş
Cümlem: Bakkalda Hatice bacıyla karşılaştık.
Kelime/Kelime Grubu: Kıtlama
Tahminî Anlamı: Ağızda şeker tutarak çay içmek.
Cümlem: Erzurum’da kıtlama çayı içtik.
Kelime/Kelime Grubu: Yiğit
Tahminî Anlamı: Korkusuz, cesur.
Cümlem: Bakkalcının oğlu yiğit bir delikanlı olmuş.
Aşağıdaki soruları okuduğunuz şiire göre cevaplayınız.
1. Şiirde hangi yerlerden bahsedilmektedir?
Cevap: şiirde Edirne, Zonguldak, Kars, Erzurum, Adana, Ardahan, Kırkpınar ve Sürmene’den bahsedilmiştir.
2. “Sen vatanımsın, ekmeğimsin,/Duyduğum, bildiğim zafersin yıllarca…” dizeleri ile şair ne anlatmak istemektedir?
Cevap: Vatanın bir nimet olduğu, ekmek kadar kıymetli olduğu anlatılmak istenmiştir.
3. Siz şairin yerinde olsaydınız ülkemizin hangi güzelliklerini överdiniz?
Cevap: Ben şairin yerinde olsaydım milletimizin misafirperverliğini, hoşgörüsünü, yardımseverliğini överdim.
4. “Nazlı sahiller Akdeniz’de” dizesinde hangi söz sanatı kullanılmıştır? Nedeniyle birlikte açıklayınız.
Cevap: bu dizede kişileştirme sanatı kullanılmıştır. insana özgü olan nazlanma sahillere verilmiştir.
5. Şiirde geçen şehirler neleriyle meşhur olmuştur? Açıklayınız.
Cevap: Şiirde geçen Adana şairleri, şiirleriyle, Kar toprağıyla, Ardahan dağlarıyla, Erzurum kıtlamasıyla çayıyla, Koçhisar tuzuyla meşhur olmuştur.
Okuduğunuz şiirin konusunu ve ana duygusunu aşağıya yazınız.
Cevap:
Şiirin Konusu: Şairin yaptığı şehir yolculuklarını şiirinde anlatmıştır.
Şiirin Ana Duygusu: Vatana duyulan sevgi ve özlem.
Okuduğunuz şiire uygun yeni başlıklar bularak bu başlıkları aşağıya yazınız.
Cevap:
Aşağıdaki cümlelerin yüklemlerini inceleyiniz. Yüklemi oluşturan fiillerin etken mi, edilgen mi olduklarını altına örnekteki gibi yazınız.
Cevap:
Tüm parasını kitap almak için harcadı.
→ harcadı: etken fiil
Akşamlan evimizin yakınındaki parktan şen çocuk sesleri işitilir.
→ işitilir: edilgen fiil
Ömer Seyfettin, hikâyelerinde gerçeklere yer vermiş.
→ vermiş: etken fiil
Pencere önündeki çiçekler sulandı.
→ sulandı: edilgen fiil
Yazdığınız cümlelerde anlam bakımından nasıl bir farklılık vardır? Aşağıya yazınız.
Cevap: Etken fiillerde yüklem belliyken edilgen fiillerde yüklem belli değildir.
Sınıfınızda “ülkemizin tarihî ve doğal güzellikleri” konulu hazırlıklı bir konuşma yapınız. Konuşmanızı aşağıdaki ölçütlere göre değerlendiriniz.
Cevap:
Tarihi açıdan zengin bir coğrafya olan ülkemiz, pek çok medeniyete ev sahipliği yapmıştır. Antik çağlardan günümüze kadar uzanan bir yolculukta, Anadolu’nun mistik atmosferinde dolaşabilirsiniz. İstanbul’un göz kamaştıran tarihî yapıları, Ayasofya ve Topkapı Sarayı gibi, ziyaretçilerini geçmişe götürerek büyülü bir deneyim sunar. Kapadokya’nın peri bacaları ise doğa ile insan elinin ortak eseri olarak hayranlık uyandırır.
Doğal güzellikler açısından da ülkemiz benzersiz yerlere sahiptir. Eşsiz kumsallarıyla Bodrum ve Antalya, masmavi sularında serinlemenin tadını çıkarmak isteyen tatilciler için vazgeçilmez noktalardır. Muhteşem dağ manzaralarıyla Toroslar ve Kaçkar Dağları, doğa severlerin kalbini çalmaktadır. Ayrıca, Pamukkale’nin traverten terasları ve Kaputaş Plajı gibi doğal oluşumlar da ülkemizin değerli güzelliklerindendir.
Ders kitabınızın 103. sayfasındaki afişleri inceleyiniz. Siz de dosya kâğıdına yaşadığınız şehrin kültürel özelliklerini tanıtan bir afiş hazırlayınız. Afişinizi hazırlarken uygulayacağınız işlem basamaklarını maddeler hâlinde aşağıya yazınız. Hazırladığınız afişi sınıf panosuna asınız.
Cevap:
Facebook'ta Paylaş
Twitter'da Paylaş
Linkedin'de Paylaş
Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.