Cevap Yaz
2 Eylül 2024, 22:38 - Zülal Güneş Yazdı

8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 204-206-207-208-209. Sayfa Cevapları Hecce Yayıncılık

8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 204-206-207-208-209. Sayfa Cevapları Hecce Yayıncılık 2024-2025 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 8. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Güreş konusunun yer aldığı 8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 204-206-207-208-209 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.

8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 204-206-207-208-209. Sayfa Cevapları Hecce Yayıncılık

8.Sınıf Hecce Yayıncılık Türkçe Ders Kitabı 204-206-207-208-209. Sayfa Cevapları Güreş

8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 204 Cevapları Hecce Yayıncılık

HAZIRLIK ÇALIŞMASI

Yaptığınız ya da izlemeyi sevdiğiniz sporlar hangileridir? Neden? Düşüncelerinizi anlatınız.
Cevap: Yaptığım spor yüzme ve voleybol. Yüzmeyi tüm vücudumu çalıştırdığım için seviyorum. Voleybolu takım sporu ve eğlenceli olduğu için seviyorum. 


8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 206 Cevapları Hecce Yayıncılık

1. ETKİNLİK

Okuduğunuz şiirden alınan aşağıdaki dizelerde altı çizili olarak verilen kelimelerin anlamlarını metnin bağlamından hareketle tahmin ediniz. Tahminlerinizin doğruluğunu TDK Güncel Türkçe Sözlük’ten kontrol ediniz. Anlamını öğrendiğiniz yeni kelime/kelime gruplarını sözlüğünüze yazınız. Öğrendiğiniz kelimeleri birer cümlede kullanınız.
Cevap:

Ha bire yiğitler, koşun, kavrayın,
Tahminî Anlamı: güçlü, yürekli
Cümlem: Yaş aldıkça yiğit delikanlı olmuş. 

Davullar çalınsın ulu divanda.
Tahminî Anlamı: kanepe
Cümlem: Divanda oturan dedem benden su getirmemi istedi. 

Alta geldim diye erinme yiğit,
Tahminî Anlamı: üşenmek
Cümlem: Annesi iş buyurunca işi yapmaya erindi. 

Şad olun yiğitler iki cihanda.
Tahminî Anlamı: sevinmek
Cümlem: Savaştaki başarıya şad olduk

Şakırım, coşarım, nara atarım,
Tahminî Anlamı: Şarkı söylemek
Cümlem: Kuşlar şakıdıyarak insanları mutlu etti. 

Öğerim yiğidi, alkış tutarım,
Tahminî Anlamı: Övmek
Cümlem: Annem işimi iyi yaptığım için babama beni öğdü. 


2. ETKİNLİK

Aşağıdaki soruları okuduğunuz şiire göre cevaplayınız.

1. Şiirde yiğitler neye benzetilmektedir?
Cevap: Şiirde yiğitler koça benzetilmiştir. 

2. Şair yiğitlerden ne yapmalarını istemektedir?
Cevap: Ağırdan yanaşmalarını, kapışmaların istemektedir. 

3. “Sizi seyretmeye göğüs gelir dar” dizesiyle ne anlatılmak istenmektedir?
Cevap: Güreşi izlemenin çok heyecan verici olduğu anlatılmak istenmiştir. 

4. “Alta geldim diye erinme yiğit, / Üste geldim diye sevinme yiğit” dizeleriyle ne anlatılmak istenmektedir?
Cevap: Altta kalana morali bozulmamasını üste olana sevinip gevşememesini söylemektedir. 

5. Şiirde geçen abartılı ifadeleri bulunuz.
Cevap: Atılın aslanlar gibi kükreşin, Sizi seyretmeye göğüs gelir dar,
Dağlar bile görse sizi kımıldar, Billah iki elim olsa da kanda!


8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 207 Cevapları Hecce Yayıncılık

3. ETKİNLİK

Okuduğunuz şiirin konusunu ve ana duygusunu aşağıya yazınız.
Cevap:

Şiirin konusu: Güreş eden yiğitlere övgü.
Şiirin ana duygusu: Güreş edenlere duyulan hayranlık ve sevgi.


4. ETKİNLİK

Aşağıdaki medya metninin bilgilendirme, olay yorumlama, eğlendirme, ikna etme ya da kültür aktarma amaçlarından hangisi ya da hangileri için hazırlanmış olduğunu altına yazınız
Cevap: Verilen medya metni bilgilendirme ve kültür aktarma amacıyla yazılmıştır. 


8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 208 Cevapları Hecce Yayıncılık

5. ETKİNLİK

Aşağıdaki formu yönergelere uygun olarak doldurunuz.
Cevap:

8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 208 Cevapları Hecce Yayıncılık


6. ETKİNLİK

Sınıfınızda millî sporcuların başarıları hakkında bir konuşma yapınız. Konuşmanızda empati kurma stratejisini uygulayınız. Bu stratejiyi uygulayabilmek için kendinizi konuşmanızdaki sporcunun yerine koyarak neler hissettiğini, yaşadığını, düşündüğünü ifade etmeye çalışınız
Cevap:

Millî sporcular, ülkemizi çeşitli spor dallarında temsil eden ve büyük başarılara imza atan kahramanlardır. Onların azimleri, yetenekleri ve çalışmaları sayesinde gururla Türk bayrağını dalgalandırıyoruz.

Birçok sporda millî takıma seçilmenin ne kadar büyük bir onur olduğunu düşünebiliyor musunuz? Millî sporcular sadece kişisel hedeflerini değil, aynı zamanda ülkelerini en iyi şekilde temsil etmek için mücadele ederler. Onlar için her antrenman bir fırsattır ve her yarışma bir görevdir. Bu nedenle, başarılarına ulaşmak için yoğun bir şekilde çalışmaktadırlar.

Bu millî sporcuların elde ettiği başarıları dinlerken, eminim hepiniz şaşıracaksınız. Kimi atletizmde rekorlar kırarak altın madalyalar kazanıyor, kimi yüzmede dünya sıralamasında üst sıralarda yer alıyor, kimi ise futbol sahalarında mükemmel performans sergiliyor. Bunlar sadece birkaç örnek! Ülkemizin farklı branşlarda yetiştirdiği başarılı sporcularla gurur duymalıyız.


8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 209 Cevapları Hecce Yayıncılık

7. ETKİNLİK

(…) İzlediğiniz videodan hareketle “bir metinden ve duyulardan hareketle yazma” yöntemini kullanarak aşağıya güreş konulu bir hikâye yazınız. Yazdığınız hikâyede mizahi ögeler kullanınız.
Yazdığınız hikâyeyi gözden geçirirken varsa hikâyenizdeki yazım ve noktalama hatalarıyla anlatım bozukluklarını düzeltiniz. Yazdığınız hikâyeyi sınfta arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap:

Alper’in Güreş Macerası

Alper, Türkiye’nin gururu olan milli güreşçilerden biriydi. Olimpiyatlar için uzun süren bir hazırlık sürecinden geçmiş ve sonunda milli takım kadrosuna seçilmişti. Büyük bir heyecanla Tokyo’ya gitmişlerdi. Alper’in ailesi ve arkadaşları da onun için çok heyecanlıydı. Herkes Alper’e inanıyor ve destek veriyordu. Güreşe olan tutkusu ve yeteneğiyle ülkesini en iyi şekilde temsil edeceğine güveniyorlardı.

Ancak, Alper’in bir sorunu vardı. Sürekli yemek yeme alışkanlığı! Alper’i yakından tanıyan herkes, onun ne kadar çok yemek yediğini bilirdi. Antrenörleri bile ona “Alper, az ye!” diye uyarır, ama o yine de durduramazdı kendini. Tokyo’daki ilk maçı gelmişti. Alper, rakibiyle mindere çıktı. Ancak, maç sırasında aşırı yemek yemesinin etkisiyle hareket etmekte zorlanıyordu. Hızlı olması gereken hamleleri bir türlü yapamıyordu. Durum pek iç açıcı değildi.

Ders ve Çalışma kitabı cevapları aramalarınızda internet sitemizi daha üst sıralarda listelemek için aramalarınızın sonuna "forum sınıf" yazabilirsiniz.
Örnek Kullanım: 6. sınıf matematik öğün yayınları sayfa 40 forum sınıf

Linkedin'de Paylaş

Ξ Bir cevap yazın

Künye Gizlilik Politikası İletişim Hakkımızda Türkçe Ders Kitabı Cevapları

Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.