8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 136-138-139-140-141. Sayfa Cevapları Hecce Yayıncılık 2024-2025 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 8. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Şu Sonsuz Koşu konusunun yer aldığı 8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 136-138-139-140-141 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.
“Atatürk” adını duyduğunuzda neler hissediyorsunuz? Duygularınızı anlatınız.
Cevap: Atatürk’ün adını duyunca heyecan ve gurur hissediyorum.
Okuduğunuz şiirdeki anlamını bilmediğiniz kelime ya da kelime gruplarını aşağıya yazınız. Şiirdeki anlamını bilmediğiniz kelime ya da kelime gruplarının anlamını metnin bağlamından hareketle tahmin ediniz. Tahminlerinizin doğruluğunu TDK Güncel Türkçe Sözlükten kontrol ediniz. Anlamını öğrendiğiniz yeni kelime/kelime gruplarını sözlüğünüze yazınız. Öğrendiğiniz kelimeleri birer cümlede kullanınız.
Cevap:
Kelime/Kelime Grubu: Şahlanmak
Tahminî Anlamı: Atın ön ayaklarını havaya kaldırarak arka ayaklar üzerinde durması.
Cümlem: Atım bir anda şaha kalktı.
Kelime/Kelime Grubu: Çelenk
Tahminî Anlamı: Çeşitli çiçeklerle oluşturulmuş büyük halka.
Cümlem: Düğüne çelenk göndermişler.
Kelime/Kelime Grubu: Çayır
Tahminî Anlamı: Geniş boş yeşil alan.
Cümlem: Çayırda çocuklarla oyunlar oynadık.
Aşağıdaki soruları okuduğunuz şiire göre cevaplayınız.
1. Şairin gönlü neden coşmaktadır? Düşüncelerinizi sözlü olarak ifade ediniz.
Cevap: Şairin gönlü Atatürk’ün Samsun’a gelmesinden dolayı coşmaktadır.
2. Ata’nın bir sabah Samsun’a çıkmasıyla başlayan sürecin ne olduğu ile ilgili tahmin yürütünüz. Tahminlerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Ata’nın bir sabah Samsun’a çıkmasıyla başlayan süreç Milli Mücadele sürecidir.
3. Kendinizi “Yeni kahramanlar kol kol, boy boy yürür” dizesinde geçen yeni kahramanlardan biri olarak görüyor musunuz? Neden?
Cevap: Kendimi şiirde geçen kahramanlar biri olarak görüyorum. Çünkü bende o kahramanlar gibi canım pahasına savaşacak bir yüreğe sahibim.
4. “Dalgalanmakta altın bir çağa doğru,” dizesindeki altı çizili söz ile kast edilen ne olabilir?
Cevap: Altı çizili söz ile kast edilen Türkiye’nin gelişmesi ve söz sahibi olmasıdır.
5. “Şu Sonsuz Koşu” ile anlatılmak istenen ne olabilir? Düşüncelerinizi sözlü olarak ifade ediniz.
Cevap: ”Şu Sonsuz Koşu” ile anlatılmak istenen Türkiye Cumhuriyeti’nin sonsuza dek hür ve söz sahibi olacağıdır.
“Şu Sonsuz Koşu” adlı metnin ders kitabınızda kullanılan yazı karakterlerinden farklı bir yazı karakteriyle yazılmış olmasının sizde bıraktığı izlenim nedir? Açıklayınız.
Cevap: Şiirin farklı bir yazı tipi ile yazılması hoşuma gitti.
Okuduğunuz şiirin konusunu ve ana duygusunu aşağıya yazınız.
Cevap:
Konu: Atatürk’ün Samsun’a gelmesiyle başlayan Milli Mücadele.
Ana duygu: Bağımsızlığın önemi.
Okuduğunuz şiire uygun yeni başlıklar bularak bu başlıkları aşağıya yazınız.
Cevap:
Aşağıdaki cümleleri inceleyiniz. Cümlelerden bir duyguyu, düşünceyi soru yoluyla anlatan veya soru yoluyla bilgi almayı amaçlayan cümlelerin yanına “soru cümlesi”, bir korkuyu, sevinci, şaşkınlığı, coşkuyu, hayranlığı vb. dile getiren cümlelerin yanına “ünlem cümlesi” yazınız.
Cevap:
Medya metinleri bilgilendirme, olay yorumlama, eğlendirme, ikna etme ya da kültür aktarma amacıyla hazırlanmaktadır. Aşağıdaki medya metinlerini okuyarak hangi amaçla hazırlanmış olduğunu altlarına yazınız.
Cevap:
Sınıfınızda “Mustafa Kemal Atatürk’ün kişilik özellikleri” konulu bir konuşma yapınız. Konuşmanızda güdümlü konuşma stratejisini uygulayınız. Bu stratejiyi uygulayabilmek için arkadaşlarınızla konuyla ilgili beyin fırtınası yapınız. Konuşmalarınızda uygun geçiş ve bağlantı ifadeleri kullanmaya özen gösteriniz.
Cevap:
Atatürk, yenilikçi bir insandı. Eğitim sisteminin düzenlenmesi, kadın haklarına verilen değer, laiklik ilkesinin kabulü gibi reformlar, Atatürk’ün öngörülü ve yenilikçi kişiliğinin bir göstergesidir. Aynı zamanda Mustafa Kemal Atatürk, cesur, kararlı, vizyon sahibi ve ilerici bir liderdir
Atatürk, adalet ve eşitliğe sıkı sıkıya bağlıydı. Ülkesinin refahını ve mutluluğunu sağlamak için çok çalışmış adaleti ön planda tutmuştur. Ayrıca, Atatürk’ün milliyetçi bir ruha sahip olduğu söylenebilir. Türk milletinin birlik ve beraberliğine olan inancı, ona güçlü bir liderlik yeteneği sağlamıştır.
Atatürk aynı zamanda zeki bir düşünür olarak da tanınır. Bilime, sanata ve kültüre verdiği önemle sanatçıyı ve bilim insanlarını desteklemiştir. Atatürk’ün Türkiye’yi modern bir Türkiye Cumhuriyeti inşa etme amacıyla gerçekleştirdiği inkılaplar, ülkenin sosyal ve ekonomik gelişiminde büyük bir rol oynamıştır.
“Mustafa Kemal Atatürk’ün Hayatı” konusunda bir sunum hazırlayınız. Hazırlayacağınız sunumda yararlandığınız bilgi kaynaklarını defterinize not ediniz. Sunumu bir sonraki derste sınıfta arkadaşlarınıza sununuz. Arkadaşlarınızdan sunumunuzu değerlendirmelerini isteyiniz.
Cevap:
1881 yılında Selanik’te doğan Mustafa Kemal, askeri eğitim alarak eğitim hayatını sürdürdü. Daha sonra Osmanlı İmparatorluğu’nun son döneminde gerçekleşen Balkan Savaşları’na katıldı. Bu tecrübeler onu çok başarılı bir asker ve lider haline getirdi.
Atatürk’ün ismini duyurduğu en önemli zaman Kurtuluş Savaşı döneminde gerçekleşti. Milletimizin bağımsızlık mücadelesine liderlik yaparak, Anadolu’da kuruluş savaşını başlatmıştır. Atatürk, sadece askeri olarak başarılı olmamış, aynı zamanda başarılı bir siyasetçi ve diplomatik yetenekleriyle de öne çıkmıştır. Sonunda zafer elde edilerek Türkiye Cumhuriyeti’nin temelleri atılmıştır.
Facebook'ta Paylaş
Twitter'da Paylaş
Linkedin'de Paylaş
çok güzel bir site ödevlerimi hep buradan yapıyorum…
Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.