Cevap Yaz
11 Kasım 2024, 14:53 - Sena Yazdı

8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 12-15-16-17-18-19. Sayfa Cevapları Hecce Yayıncılık

8.Sınıf Türkçe Ders Kitabı 12-15-16-17-18-19. Sayfa Cevapları Hecce Yayıncılık 2024-2025 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 8. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Tuzağa Düşen Ceylan metnine ait cevapların yer aldığı 8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 12-15-16-17-18-19 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.

8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 12-15-16-17-18-19. Sayfa Cevapları Hecce Yayıncılık

8.Sınıf Hecce Yayıncılık Türkçe Ders Kitabı 12-15-16-17-18-19. Sayfa Cevapları Tuzağa Düşen Ceylan

8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 12 Cevapları Hecce Yayıncılık

Hazırlık Çalışmaları

1. Mevlanâ’nın “Bir mum, diğer mumu tutuşturmakla ışığından bir şey kaybetmez.” sözünden ne anlıyorsunuz? Düşüncelerinizi açıklayınız.
Cevap: Mevlana’nın bu sözlerinden yardımlaşmanın önemini, yardımlaşmadan bir şey kaybetmeyeceğimizi anlıyorum.


2. İnsanların neden yardımlaşmaya ihtiyacı vardır? Yardıma ihtiyaç duyduğunuz durumlar oldu mu? Anlatınız.
Cevap: İnsanlar tek başına her işin üstesinden gelemeyeceği için yardımlaşmaya ihtiyaç duyarlar. Yardımlaşma ihtiyaç duyduğum durumlar oldu. Okulda beden dersinde olduğumuz bir gün yanlış hareket yapmış ve düşerek bacağımı kırmıştım. Arkadaşlarım beni kucaklayarak kaldırmış ve ambulans aramışlardı.


8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 15 Cevapları Hecce Yayıncılık

1. ETKİNLİK

Okuduğunuz şiirdeki anlamını bilmediğiniz kelime ya da kelime gruplarını aşağıya yazınız. Bunların anlamlarını metnin bağlamından hareketle tahmin ediniz. Tahminlerinizin doğruluğunu TDK Güncel Türkçe Sözlükten kontrol ediniz.
Cevap: 

Kelime/Kelime Grubu: Kenar mahallesi
Tahminî Anlamı: Issız mahalleler olabilir.
Cümlem: Arkadaşım İstanbul’un bir kenar mahallesinde oturuyor.

Kelime/Kelime Grubu: Çayır
Tahminî Anlamı: Çimenlik alan.
Cümlem: Dedem koyunları çayırda otlattı.

Kelime/Kelime Grubu: Kır
Tahminî Anlamı: Yeşillikli, geniş boş alan.
Cümlem: Hayvanları kırda otlattık.

Kelime/Kelime Grubu: Tasa
Tahminî Anlamı: Dert.
Cümlem: Babam işi için çok tasalanıyor.

Kelime/Kelime Grubu: Tosbağa
Tahminî Anlamı: Kaplumbağa
Cümlem: Küçük tosbağamı kaybettim.

Kelime/Kelime Grubu: Muhakkak
Tahminî Anlamı: Mutlaka
Cümlem: Muhakkak seni de arar.

Kelime/Kelime Grubu: Hane
Tahminî Anlamı: Bina
Cümlem: Hane halkı duruma çok tepki gösterdi.

Kelime/Kelime Grubu: Nöbetçi
Tahminî Anlamı: Bir kapının başında gelen gideni kontrol eden kişi
Cümlem: Saray nöbetçileri olan bitenin farkına varmadı.


8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 16 Cevapları Hecce Yayıncılık

2. ETKİNLİK

Aşağıdaki soruları şiire göre cevaplayınız.

1. Anlatılan olay nerede geçmektedir?
Cevap: Anlatılan olay ormanistanın bir kenar mahallesinde geçmiştir.


2. Şiirin kahramanları hangi varlıklardır?
Cevap: Şiirin kahramanları ceylan, fare, karga, köpek ve tosbağadır. 


3. Şiirde adı geçen varlıklar arasında nasıl bir yardımlaşma ve dayanışma vardır?
Cevap: Şiirde adı geçen varlıklar arasında birbirlerini koruyup kolladıkları bir yardımlaşma vardır.


4. Hayvanlar, tuzağa düşen dostlarını nereden ve nasıl kurtarmıştır?
Cevap: Hayvanlar, tuzağa düşen dostlarını ormanda yakalandığı tuzağın iplerini kemirerek kurtarmıştır.


5. Metinde kullanılan “kırt kırt, fırt fırt, akıl fikir” gibi ikilemelerin metne katkısını açıklayınız.
Cevap: Metinde kullanılan ikilemeler betimleme yapmış ve anlamı pekiştirmiştir.


3. ETKİNLİK

Okuduğunuz şiirin konusunu ve ana duygusunu aşağıya yazınız.
Cevap: 

Şiir Konusu: Dostluk, birlik beraberlik ve yardımlaşmak.

Şiirin Ana Duygusu: Dostluğun ve yardımlaşmanın önemi.


4. ETKİNLİK

Okuduğunuz şiire uygun yeni başlıklar bularak bu başlıkları aşağıya yazınız.
Cevap:

  • Vefalı Dostlarım
  • Ceyla’nın Arkadaşları

5. ETKİNLİK

Aşağıya okuduğunuz şiirle ilgili üç soru yazınız. Yazdığınız soruları arkadaşlarınıza sorarak onlardan cevaplamalarını isteyiniz.
Cevap: 

1. Soru: Ceylan, arkadaşlarının onu kurtarma çabasını görünce nasıl hissetmiştir?
Cevap: Ceylan, arkadaşlarının onu kurtarma çabasını görünce mutlu olmuş ve kurtulabileceği için umutlanmıştır.

2. Soru: Ceylan kime yakalanmış?
Cevap: Ceylan avcının avına yakalanmış.

3. Soru: Arkadaşları ceylanın yokluğunu nasıl fark etmiş?
Cevap: Arkadaşları ceylanın yokluğunu akşam yemeğine gelmemesiyle fark etmiştir.


8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 17 Cevapları Hecce Yayıncılık

6. ETKİNLİK

a) Aşağıda okuduğunuz şiirden bazı dizeler verilmiştir. Bu dizelerde bulunan söz sanatlarını belirleyerek dizelerin altına yazınız.
Cevap: 

Mutludur ceylan ile fare / karga ve tosbağa şen
→ Teşhis yapılmıştır. İnsanı özellikler hayvanlara verilmiştir.

“Ceylan nerede kaldı?” der fare / Başına bir iş gelmesin sakın!”
→ Teşhis ve intak kullanılmıştır. İnsani özellikler hayvanlara verilmiş ve hayvanlar konuşturulmuştur. 

Alçaktan uçarak, yüksekten uçarak
→ Zıt kelimeler kullanılmıştır.

“İyi tanırım ceylanı,” der tosbağa
→ Teşhis ve intak kullanılmıştır. İnsani özellikler hayvanlara verilmiş ve hayvanlar konuşturulmuştur. 

Ceylan, fare, karga ve tosbağa
Ormanistan’ın bir kenar mahallesinde
aynı evde yaşıyorlar kardeş kardeşe.
→ Betimleme yaparak hafızada canlandırılması sağlanmıştır.


b) Siz de aşağıda verilen söz sanatlarının karşısına şiirden örnekler yazınız.
Cevap: 

Kişileştirme: Üç arkadaş hemen verirler kararı:
Konuşturma: “İyi tanırım ceylanı,” der tosbağa, 
Tezat: Karga, hak verir iki arkadaşına bir yukarı mahalleye uçar, bir aşağı biraz kuzeye gider, biraz güneye doğu-batı derken


7. ETKİNLİK

Sınıfınızda “yardımlaşma” konulu bir konuşma yapınız. Konuşmanızda yaratıcı konuşma stratejisini uygulayınız. Bu stratejiyi uygulayabilmek için sizden önce konuşan arkadaşlarınızın anlattıklarını dikkatlice dinleyiniz. Arkadaşlarınızın anlattıklarından yararlanarak konuyla ilgili olay, durum veya kişilere yeni bir bakış açısıyla bakılmasını sağlayınız. Konuşmalarınızda yabancı dillerden alınmış, dilimize henüz yerleşmemiş kelimelerin Türkçelerini kullanmaya özen gösteriniz.
Cevap: 

YARDIMLAŞMAK GÜZELDİR

Yardımlaşmak insanı insan yapan en önemli özelliklerinden. Yardımlaşmak merhamet ve şefkattin olduğu her yerde vardır. İnsanlar, insanlara ve diğer canlılara yardım etmesiyle insan olduklarını anlayabilirler. Yardımlaşmak huzurlu, mutlu ve değerli hissettirir.


8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 18-19 Cevapları Hecce Yayıncılık

8. ETKİNLİK

Yardımlaşma kelimesinin size çağrıştırdıklarını kavram haritasına yazınız. Aşağıya yazdığınız kelimelerin de içinde bulunduğu bir şiir yazınız. Şiirinizi arkadaşlarınıza okuyunuz ve sınıf panosuna asınız.
Cevap: 

Yardımlaşma

  • Birlik
  • Dostluk
  • Beraberlik
  • Merhamet

8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 18-19 Cevapları Hecce Yayıncılık


9. ETKİNLİK

a) Aşağıdaki cümlelerde geçen kelimelerden isim ve fiil olanların altlarını çiziniz. Bu kelimeleri birbirinden ayıran özellikleri belirleyiniz.
Cevap: 

8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 18-19 Cevapları Hecce Yayıncılık


 

c) Aşağıdaki cümlelerde yer alan fiilimsilerin altını çiziniz.
Cevap: 

  • Ceylan, bir gün çayıra iner/kuyruğunu sallaya sallaya
  • Bulmak için izini kardeşimin/bütün Ormanistan’ı dolaşırdım.
  • Alçaktan uçarak, yüksekten uçarak/bulutların üzerinden atlayarak

Ders ve Çalışma kitabı cevapları aramalarınızda internet sitemizi daha üst sıralarda listelemek için aramalarınızın sonuna "forum sınıf" yazabilirsiniz.
Örnek Kullanım: 6. sınıf matematik öğün yayınları sayfa 40 forum sınıf

Linkedin'de Paylaş

Ξ Bir cevap yazın

Künye Gizlilik Politikası İletişim Hakkımızda Türkçe Ders Kitabı Cevapları

Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.