8. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 51-52-53-56-59-60. Cevapları ATA Yayıncılık 2024-2025 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 8. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Kalıtım konusunun bulunduğu 8. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 51-52-53-56-59-60 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.
Anne ve babası kahverengi gözlü olmasına rağmen Ayşe’nin mavi gözlü olmasının nedeni ne olabilir? Ayşe’nin, bir kardeşi olursa kardeşinin gözleri kahverengi olabilir mi? Düşüncelerimizi arkadaşlarımızla paylaşalım.
Cevap: Ayşe’nin mavi gözlü olmasının nedeni anne ve babasında da mavi gözlülük geni bulunmasıdır. Ayşe’ni kardeşi olursa gözleri kahverengi olabilir.
Bezelyelerde sarı tohum rengi aleli S ile gösterilirse yeşil tohum rengi aleli hangi harfle gösterilir? Cevaplayınız.
Cevap: Yeşil tohum küçük ”s” ile gösterilir.
K ve L bezelyeleri boy uzunluğu bakımından saf döl olup fenotipleri aşağıdaki gibidir.
Buna göre aşağıdaki soruları cevaplayalım.
1. K bezelyesinin genotipi nedir?
Cevap: K bezelyesinin genotiği ”AA” dır.
2. L bezelyesinin genotipi nedir?
Cevap: L bezelyesinin genotipi ”aa” dır.
3. Hangi bezelyeye atalarından boy uzunluğu bakımından baskın alel geçmiştir?
Cevap: K bezelyesine atalarından boy uzunluğu bakımından baskın alele geçmiştir.
Bezelyelerde çiçeğin yanda olmasını belirleyen alel (A) uçta olmasını belirleyen alele (a) baskındır. Bezelyelerle yapılan bir çaprazlamada oluşabilecek bezelyelerde çiçeğin konumu bakımından genotip oranı yandaki grafikte gösterilmiştir.
Buna göre, çaprazlanan bezelyelerin genotip ve fenotipleri hangisinde doğru verilmiştir?
Cevap:
A. Aşağıda tohum şekli ile ilgili bir çaprazlamada kullanılan bezelyelerin fenotipleri ve genotipleri verilmiştir.
Buna göre aşağıdaki ifadeler doğru ise ifadenin başına “D”, yanlış ise “Y” yazalım.
Cevap:
1. (D) Bezelyelerde yuvarlak tohum aleli baskın özelliktedir.
2. (D) 1 numaralı bezelye saf döldür.
3. (Y) Yapılan çaprazlama sonucunda oluşacak bezelyeler % 25 ihtimalle buruşuk tohumlu olur.
4. (Y) Yapılan çaprazlama sonucunda oluşacak bezelyelerin tamamı saf döldür.
5. (D) Yapılan çaprazlama sonucunda bezelyeler % 50 ihtimalle “Dd” genotipine sahiptir.
B. Aşağıda verilen kavramları açıklamaları ile eşleştirelim.
Cevap:
C. Aşağıda verilen çoktan seçmeli soruların doğru cevabını işaretleyelim.
1. Tabloda harflerle temsil edilen bireylerin genotipleri numaralanarak verilmiştir.
Numaralanmış olarak verilenlerden hangileri saf döl baskın bireyi temsil eder?
Cevap: D) 2, 4 ve 6
2. Bezelyelerde yeşil tohum zarfı aleli, sarı tohum zarfı aleline baskındır.
A, B ve C bezelyeleri kullanılarak aşağıdaki çaprazlamalar yapılmış 1. kuşakta oluşabilecek bezelyelerin fenotip oranları verilmiştir.
Bu çaprazlamalara göre A ve C’nin çaprazlaması sonucunda oluşabilecek bezelyelerin saf döl ve melez döl olma ihtimalleri aşağıdakilerden hangisindeki gibi olabilir?
Cevap: B) 50 50
3. Aşağıdaki şemada eşey kromozomlarının anne ve babadan yavruya nasıl aktarıldığı gösterilmiştir.
Şemaya göre, aşağıdaki ifadelerden hangisi doğrudur?
Cevap: D) Doğacak bebeğin cinsiyetini babadan gelen eşey kromozomu belirler.
4. Akraba evliliği ile ilgili olarak,
I. Aynı soydan gelen bireyler arasında yapılan evliliktir.
II. Akraba evliliği yapan bireylerin çocukları kesinlikle hasta olur.
III. Akraba evliliği yapan bireylerin çocuklarının kalıtsal hasta olma ihtimali daha fazladır.
ifadelerinden hangileri doğrudur?
Cevap: C) I ve III
Facebook'ta Paylaş
Twitter'da Paylaş
Linkedin'de Paylaş
Soruları çözmekte çok zorlandım. Dersleri pek dinlemediğimi farkettim. Mecburen vevap anahtarına bakmak zorunda kaldım. Ama bu cevaplar sayesinde en azından konuyu biraz öğrendiğimi farkettim
Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.