8. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 147-150-151-152-154-156-157. Cevapları Hecce Yayıncılık

8. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 147-150-151-152-154-156-157. Cevapları Hecce Yayıncılık

8. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 147-150-151-152-154-156-157. Cevapları Hecce Yayıncılık 2025-2026 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 8. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Asitler ve Bazlar konusunun bulunduğu 8. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 147-150-151-152-154-156-157 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.

8.Sınıf Hecce Yayıncılık Fen Bilimleri Ders Kitabı 147-150-151-152-154-156-157. Sayfa Cevapları Asitler ve Bazlar


8. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 147 Cevapları Hecce Yayıncılık

8. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 147 Cevapları Hecce Yayıncılık

Görsel 4.35’teki gibi ellerinizi yıkarken sabun elinizden kaydı mı?
Cevap: Evet, daha önce ellerimi yıkarken sabun elimden kaydı.


8. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 150-151 Cevapları Hecce Yayıncılık

2. Etkinlik

Etkinlik Soruları

1. Sıvıların renklerinin değişmesinin sebeplerini söyleyiniz.
Cevap: Kırmızı lahana suyu, maddelerin asit mi baz mı olduğunu gösterdiği için renk değişir.

2. Hangi maddelerle lahana suyunun rengi kırmızıya dönüştü?
Cevap: Limon suyu, sirke vb. asit özellikli maddelerde kırmızıya döner.

3. Hangi maddelerle lahana suyunun rengi yeşile dönüştü?
Cevap: Soda, sıvı sabuni çamaşır suyu, karbonatlı su vb. baz özellikli maddelerde renk yeşile döner.


3. Etkinlik

5 saniye sonra tabaktan aldığınız turnusol kâğıdının aldığı rengi aşağıdaki tabloya yazınız.
Kullandığınız maddelerin asit mi, baz mı olduğuna karar veriniz.
Cevap:

8. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 150-151 Cevapları Hecce Yayıncılık


Etkinlik Soruları

1. Hangi maddeler asidik, hangi maddeler baziktir? Söyleyiniz.
Cevap:

Asitler: Limon suyu, sirke, süt, domates suyu
Bazlar: Soda, şampuan, sıvı sabun, çamaşır suyu

2. Maddelerin asidik veya bazik olup olmadığına karar verirken tadına bakmak yerine turnusol kâğıdı kullanmanızın sebebini söyleyiniz.
Cevap: Maddelerin tadına bakmamız çok güvenliksiz ve sağlıksızdır. Turnusol kağıdı hem doğru sonuç verir, hem de güvenlidir.


8. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 152 Cevapları Hecce Yayıncılık

4. Etkinlik

Gözlemlerinizi aşağıdaki tabloya işaretleyiniz.
Cevap:

8. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 152 Cevapları Hecce Yayıncılık


Etkinlik Soruları

1. Limon suyu bulunan beherglasa daldırdığınız turnusol kâğıdının renginde nasıl bir değişim gözlemlediniz?
Cevap: Limon suyu asit olduğu için, turnusol kağıdı kırmızıya döner.

2. Çamaşır suyu bulunan beherglasa daldırdığınız turnusol kâğıdının renginde nasıl bir değişim gözlemlediniz?
Cevap: Çamaşır suyu baz olduğu için turnusol kağıdı maviye döner.

3. Nötr bir madde kullandınız mı?
Cevap: Ever, kullandığımız saf su nötr bir maddedir. Rengi değiştirmez.


8. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 154 Cevapları Hecce Yayıncılık

5. Etkinlik

Etkinlik Soruları

1. Sülfürik asit ve sodyum hidroksit çözeltileri, incelediğiniz maddelerin hepsini etkiledi mi? Gözlemlerinizi anlatınız.
Cevap: Maddelerin çoğu sülfürik asit ve sodyum hidroksit çözeltilerinden etkilendi. Örneğin; et parçası ve pamuklu kumaş aşındı. 

2. Asit ve bazların günlük hayatta kullandığımız maddelere ne gibi etkileri olabileceğini düşünüyorsunuz? Açıklayınız.
Cevap: Maddeleri aşındırabilir, renk değiştirebilir veya yapısını bozabilir. Temizlik malzemelerindeki bazlar deriyi tahriş edebilir, limon suyu gibi asitler kararma yapabilir ve yüzey aşamasına neden olabilir.


8. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 156 Cevapları Hecce Yayıncılık

Sunum

Asit yağmurlarının önlenmesine yönelik çözüm önerileri bularak bir araştırma yapınız. Yaptığınız araştırmayı sunum hâlinde sınıfınızda arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Asit yağmurlarının önlenebilmesi için; fosil yakıtların tüketiminin azaltılması, temiz ve yenilenebilir enerji kaynaklarının daha sık kullanılması, fabrika ve santrallere filteler takılması, toplu taşımanın teşvik edilmesi, ağaçlandırmanın arttırılması, insanları bu konuda bilinçlendirmek ve teknolojiyi doğru kullanmak gibi maddelere dikkat edilebilir.


8. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 157 Cevapları Hecce Yayıncılık

Bölüm Sonu Değerlendirmesi

A. Aşağıdaki soruların doğru cevaplarını işaretleyiniz.

1. Aşağıdaki görselde verilen damlalıklarda K çözeltisi bulunmaktadır.

8. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 157 Cevapları Hecce Yayıncılık

Damlalıklardan mermer ve metal yüzeylere K çözeltisi damlatılıyor.
Buna göre
I. K çözeltisinde OH- iyonu fazla ise her iki yüzey aşınır.
II. K çözeltisinin pH değeri 0 ile 7 arasında ise her iki yüzey aşınır.
III. K çözeltisi elektrik akımını iletiyorsa her iki yüzey aşınır.
Verilen ifadelerden hangisi kesinlikle doğrudur?
Cevap:
B) Yalnız II


2. Asit yağmurlarıyla ilgili olarak aşağıda verilen bilgilerden hangisi yanlıştır?
Cevap:
C) Havanın temizlenmesini sağlar.


3. İsmail, bilim şenliği için bir proje hazırlarken elindeki iki farklı P ve R sıvılarının pH değerlerini belirlemesi gerekmektedir. Laboratuvarında pH metre bulunmamasına rağmen, elinde yeterli miktarda mavi ve kırmızı turnusol kâğıdı bulunmaktadır.
İsmail, bu sıvılarla yaptığı deneyler sonucunda aşağıdaki gözlemleri not etmiştir:
P sıvısı: Mavi turnusol kâğıdını kırmızıya çeviriyor. Kırmızı turnusol kâğıdında herhangi bir renk değişikliği olmuyor.
R sıvısı: Kırmızı turnusol kâğıdını maviye çeviriyor. Mavi turnusol kâğıdında herhangi bir renk değişikliği olmuyor.
Bu gözlemlere göre P ve R sıvılarının pH aralıkları hakkında aşağıdaki ifadelerden hangisi doğru bir çıkarımdır?
Cevap:
B) P sıvısı asidik bir özellik gösterir, R sıvısı ise bazik bir özellik gösterir.

Aradığınız ödevi bulamadıysanız lütfen Hecce Yayıncılık 2025 veya MEB Yayınları 2025 ana içeriğimizi ziyaret ediniz.

Forum Sınıf Arama

Ders ve Çalışma kitabı cevapları aramalarınızda internet sitemizi daha üst sıralarda listelemek için aramalarınızın sonuna "forum sınıf" yazabilirsiniz.

Örnek Kullanım: 3. sınıf türkçe sayfa 11 forum sınıf