Cevap Yaz
11 Ekim 2024, 18:37 - Sena Yazdı

7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 88-89-90-91-92. Cevapları Özgün Yayıncılık

7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 88-89-90-91-92. Cevapları Özgün Yayıncılık 2024-2025 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 7. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Güzel Kitap Metni Cevapları konusunun yer aldığı 7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 88-89-90-91-92 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.

7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 88-89-90-91-92. Cevapları Özgün Yayıncılık

7.Sınıf Özgün Yayınları Türkçe Ders Kitabı 88-89-90-91-92. Sayfa Cevapları Güzel Kitap

7.  Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 88 Cevapları Özgün Yayınları

Hazırlık Çalışmaları

Stehpen King (Sitefın King), kitap hakkında “Kitap, eşi benzeri olmayan, taşınabilir sihirdir.” demektedir. Peki, kitap sizin için ne ifade etmektedir? Açıklayınız.
Cevap: Kitap benim için, hayat baktığım üçüncü gözüm ve aklımdır.


7.  Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 89 Cevapları Özgün Yayınları

1. Etkinlik

Aşağıdaki kelime müzesinde şiirde geçen bazı kelimelerin anlamları verilmiştir. Bu kelimelerin neler olduğunu bulup boş bırakılan yerlere yazınız.
Cevap:

7.  Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 89 Cevapları Özgün Yayınları


2. Etkinlik

Aşağıdaki soruları, şiire göre cevaplayınız.

1. Şiirin birinci bölümünde kitabın hangi işlevi üzerinde durulmaktadır?
Cevap: Şiirin birinci bölümünde kitabın aklı geliştirdiği işlevinden bahsedilmektedir. 


2. “Senden gelir ruha derman” dizesi ile ne anlatılmak istenmektedir?
Cevap: Bu dizeyle kitabın insan ruhuna iyi geldiğini, iyileştirdiğini anlatmak istemiştir. 


3. “Işık ver de çıram yansın” dizesinde kitabın hangi özelliğine değinilmiştir?
Cevap: Bu dizede kitabın insanı geliştirdiği, bilgilendirdiği, içimizde bulunan cevheri ortaya çıkardığından bahsedilmiştir. 


4. “Senin için yoktur farklı / Güçlü, güçsüz, haksız, haklı” dizeleri ile şairin vurgulamak istediği nedir?
Cevap: Bu dizelerle kitabın insan ayırmadığını vurgulamak istemiştir.


5. Kitabın sizin için önemi ile şaire göre önemini karşılaştırınız.
Cevap: Kitabın benim için önemi ile şair için önemi benzerdir. Kitapların içimizdeki cevheri ortaya çıkardığını, insanlara yol gösterdiği, geliştirdiğini düşünüyorum. 


6. Kitapsız bir hayatın nasıl olacağı ile ilgili görüşlerinizi nedenleriyle anlatınız.
Cevap: Kitapsız bir hayat bilgisiz bir hayat olurdu. Hiç bir eser kalıcı olamaz ve bu nedenle dilimiz gelişemezdi.


3. Etkinlik

Şiirin ana duygusunu yazınız.
Cevap: Kitap sevgisi ve faydaları.


7.  Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 90 Cevapları Özgün Yayınları

4. Etkinlik

7.  Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 90 Cevapları Özgün Yayınları

Yukarıdaki paragrafta “öyküleyici, tartışmacı, betimleyici, açıklayıcı” anlatım biçimlerinden hangisi kullanılmıştır? Aşağıya boş alana gerekçesiyle birlikte yazınız.
Cevap: Yukarıdaki paragrafta tartışmacı anlatım kullanılmıştır. Çünkü şuan ki zamanın yazarlarının sözcükleri zenginleştirip, derinleştiremediğini savunarak karşı çıkmıştır. 


5. Etkinlik

“Gelecek Derse Hazırlık” kapsamında okuduğunuz “Mehlika Sultan” adlı şiirde geçen “hayalet, rüya, hicran, kuyu” kelimelerinin her biri ile aşağıdaki örnekleri inceleyerek siz de sanatlı ifadeler oluşturunuz.
Cevap:

İçimdeki hicran bütün semayı kaplayacak kadar büyüktü. (Abartma)
→ Beni dünyalar kadar seviyormuş. (Abartma)

O viran kuyu bana “Yüzüğü at.” diye haykırdı. (Konuşturma)
→ Ayakkabıları öyle yıpranmıştı ki beni tamir et diye bağırıyordu. 

Rüyalar benimle geçmişin sırlarını paylaştı. (Kişileştirme)
→Telefonum benden şikayetçi olur gibi sesler çıkardı. (Kişileştirme)

Bir hayalet gibiydi, adı vardı ancak kendisi yoktu. (Zıtlık)
→ Haritada yollar kısa, giderken uzun olur.


7.  Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 91 Cevapları Özgün Yayınları

6. Etkinlik

Aşağıdaki cümleleri ve bu cümlelere yöneltilen soruları inceleyiniz.

Etkinlikte sorulan soruları cevaplayarak cümlelerdeki zarfların türünü belirleyiniz. Tabloya örnekteki gibi yazınız.
Cevap:

1. Elindeki çiçeği sevgiyle kokladı. (Nasıl kokladı?)
→ Sevgiyle kokladı.

2. Durmadan dışarı çıkıp içeri giriyordu. (Nereye çıkıp nereye giriyordu?)
→ Dışarı çıkıp içeri giriyordu.

3. Eşyalarını dün gönderdim, bugün kargon gelir. (Ne zaman gönderdim, ne zaman gelir?
→ Dün gönderdim, bugün gelir.

4. Bu yıl çok yoruldu çocuklar. (Ne kadar yoruldu?)
→ Çok yoruldu.

5. Biz sizi orada nasıl bulacağız? (Nasıl bulacağız?)
→ Nasıl

7.  Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 91 Cevapları Özgün Yayınları


7.  Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 92 Cevapları Özgün Yayınları

7. Etkinlik

“Gelecek Derse Hazırlık” kapsamında okuduğunuz “Mehlika Sultan” adlı şiirden ve aşağıdaki görselden yola çıkarak defterinize bir hikâye yazınız. Hikâyenizi yazmaya başlamadan önce zaman, mekân, şahıs ve varlık unsurlarını belirleyiniz. Serim, düğüm, çözüm bölümlerinde neler anlatacağınızı planlayınız. Hikâyenizde 5. etkinlikte oluşturduğunuz cümlelere yer verebilirsiniz. 

Hikâyenizi yazarken yeni öğrendiğiniz kelimeleri kullanmaya çalışınız.
Yazımını karıştırdığınız kelimelere yazım kılavuzundan bakmayı unutmayınız.
Cevap:

Her gece gibi havanın iyiden iyiye kararıp zifiri olmasıyla sıcak yataklarında birbirinden habersiz yedi delikanlı uykuya daldıkları zaman yedisi de aynı rüyayı görmüş. Delikanlılar rüyalarında, turkuaz renkte bir kabartmalı elbise giyen Sultan’ın kendilerini çağırdığını, gençlerin ona yaklaştıkça sanki o da uzaklaşıyor gibiydi. Sultan, onlara “Kuyudayım, gelip beni kuyudan al” diyerek çağırmış. Bu delikanlılar uyandıktan sonra birbirlerinden habersiz köyün tek su kuyusu olan meydanın biraz ilerisindeki su kuyusuna doğru yol almışlar. İlk önce Mehmet kuyuya varmış ardından sırayla Kemal, Mahmut, Recep, Zeynel, Fatih, Yasin ve son olarak ise Mustafa kuyuya varmış.

Herkes ilk başta ne olduğunu anlamamış ve kuyudan fazla dikkat çekmeden göz atmaya başlamışlar. Daha sonrasında Zeynel, herkesin aynı şeyi yaptığını görünce atılmış:

— Arkdaşlar, sizde benim yaptığımı mı yapıyorsunuz?

Delikanlılar birden birbirlerinin yüzüne bakmış ve en son Mustafa konuşmuş:

— Ben dün rüyamda bir sultan gördüm, kuyuda olduğunu ve onu kurtarmamı söyledi. 

Bunu duyanlar şaşkınlıklarını gizleyemedi ve hep bir ağızdan “Bende aynı rüyayı gördüm, bende, bende!” diyerek haykırdılar. Bunun üzerine herkesin aynı rüyayı görüp aynı amaç için kuyuya geldiklerini fark edince ufak bir gülmüşler ardından düşünmüşler. Ardından Fatih konuşmaya başlamış.

— Anlaşılan o ki kuyuda bir şey yok, hepimiz aynı rüyayı gördüysek muhtemelen derslerde gördüğümüz bir şey bizi etkilemiş olmalı. Biraz bunun üzerine düşünelim.

Herkes Fatih’in fikrini onaylayınca yavaş yavaş herkes evlerine dönmüş ve neden aynı rüyayı gördüklerini düşünmeye başlamışlar ancak günler haftaları, aylar yılları kovalamış ve sebep bulamamışlar. Delikanlılar uzun zaman içerisinde de bu olayı unutarak hayatlarına devam etmişler.


Gelecek Derse Hazırlık

MEB Kültür Yayınları’nın genel ağ adresinde (https://mebyayinlari.meb.gov.tr/#/) kayıtlı bulunan e-kitaplardan ilginizi çeken bir tanesini inceleyiniz. E-kitap okumanın okuyucuya sağladığı kolaylıkları defterinize not alınız.


• E-kitap kullanımının okuma alışkanlığı üzerine etkilerini araştırınız. Araştırmanız esnasında defterinize notlar alınız.
Cevap: E-kitap kullanmak bilgilere daha hızlı ulaşmayı, okuma deneyimim kolaylaşması, bilgilerin kalıcı olması
, kitabın zarar görme riskinin olmaması gibi avantajlar sağlar.

Ders ve Çalışma kitabı cevapları aramalarınızda internet sitemizi daha üst sıralarda listelemek için aramalarınızın sonuna "forum sınıf" yazabilirsiniz.
Örnek Kullanım: 6. sınıf matematik öğün yayınları sayfa 40 forum sınıf

Linkedin'de Paylaş

Ξ Bir cevap yazın

Künye Gizlilik Politikası İletişim Hakkımızda Türkçe Ders Kitabı Cevapları

Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.