7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 68-69-70-71. Cevapları MEB Yayınları 2024-2025 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 7. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Ya İstiklal Ya Ölüm Metni Cevapları konusunun yer aldığı 7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 68-69-70-71 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.
1. TBMM’nin açılışının tarihimizdeki önemi ile ilgili yaptığınız araştırma sonucu elde ettiğiniz bilgileri arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: TBMM’nin açılması Türk milletinin halen ayakta olduğunu, düşmanlara karşı mücadeleye devam ettiğini ve düşmana karşı birlik içerisinde olduğunu simgelediği için özellikle Milli Mücadele’nin devamlılığı için çok önemlidir.
2. Sizce Atatürk, TBMM’nin açılışının kutlandığı 23 Nisan’ı neden çocuklara armağan etmiştir? Tartışınız.
Cevap: Milli Mücadele döneminde en çok zarar görenlerden birisi de çocuklardır. Küçük yaşlarında eğlenme ve eğitim alma gibi haklarından mahrum olan çocuklar cephedeki askerlere zaman zaman yardım ediyordu. Atatürk hem bu nedenden hemde Cumhuriyet’i yaşatacak olan neslin çocuklar olduğunu bildiği için özel bir günü hediye etmiştir.
İzleyeceğiniz filmde anlamını bilmediğiniz kelime veya kelime gruplarını aşağıya not alınız. Bunların anlamlarını tahmin ediniz. Tahminlerinizin doğruluğunu TDK Türkçe Sözlük’ten kontrol ediniz.
paşa: Komutan
müsaade: İzin vermek
mebus: Yetkili kişi
ben deniz: Benim rütbem
kurultay: Meclis
mesut: Mutlu
izah: Açıklama
teveccüh: İzin
Aşağıdaki soruları izlediğiniz metinden hareketle cevaplayınız.
1. Mustafa Kemal’in Meclisimize “Büyük Millet Meclisi” adını önermesinin nedeni nedir? Açıklayınız.
Cevap: Milli iradenin her şeyin üstünde olduğunu göstermek ve ifade etmek için bu ismi önermiştir.
2. Meclis binasının kiremit ihtiyacı nasıl giderilmiştir? Açıklayınız. Bu sahneyle ilgili düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Meclis binasının inşa edildiğini gören çevredeki insanlar kendi evlerinin çatısındaki kiremitleri söküp getirerek ihtiyaç giderilmiştir.
3. Mustafa Kemal’i oğluyla ziyaret eden kişi kimdir? Bu kişinin Millî Mücadele’ye katkılarıyla ilgili neler biliyorsunuz? Anlatınız.
Cevap: Mustafa Kemal’i, Mehmet Akif oğluyla beraber ziyaret etmiştir. Mehmet Akif, yazdığı eserlerle ve manevi gücüyle ordumuzun ve milletimizin gücünü arttıran önemli kişilerdendir.
4. İşgal kuvvetleri komutanı, yaptığı telefon görüşmesinde nasıl bir haber almıştır? Bu haber karşısındaki tepkisi ne olmuştur?
Cevap: Mustafa Kemal’in meclisi kurduğunu öğrenmiştir. Bu haber karşısında korkmuş ve endişelenmiştir.
5. Meclisin açılışında Halide Edip hangi duygu ve düşünceler içerisindedir? Siz bu açılışta yer alan biri olsaydınız neler hissederdiniz? Açıklayınız.
Cevap: Halide Edip, kızıyla beraber açılış alanına gelmiş ve çok mutlu olmuştur. Bende bu tarihi açılışta olsaydım çok mutlu ve gururlu olurdum.
Atatürk ve beraberindekilerin Meclisin açılışı için Meclis binasına doğru ilerlediği sahnede sözlü olmayan bazı mesajlar verilmiştir. Bu mesajlar hakkındaki düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Burada birçok insan bulunmaktadır. Bunların kimisi fakir görünümlü, kimisi zengin ve iyi görünümlü kimisi kadın kimisi erkektir. Burada verilmek istenen mesaj Türk milletinin tamamının her ne kademeden olursa olsun birlik ve beraberlik içerisinde olduğunu göstermektedir.
İzlediğiniz filmin başlığının sizde uyandırdığı duygu ve düşünceleri aşağıya yazınız. Yazınızı zenginleştirmek için atasözü, deyim ve özdeyişler kullanınız.
Cevap: İzlediğim filmde milli birlik ve beraberlik ruhu çok iyi gösterilmiştir. Ayrıca kadınlara verilen söz hakkı ve saygı o zamanlar birçok ülkede olmayan bir davranıştır. Atatürk sayesinde bunu yapan ilk devletlerden birisi olmak gurur vericidir.
A) Aşağıdaki metni okuyunuz. Bu metnin size çağrıştırdığı duygu ve düşüncelerle ilgili bir konuşma yapınız.
Cevap: Çanakkale Savaşı ve Milli Mücadele döneminde gerçekleşen savaşların kazanılmasında ismi geçmeyen birçok kahraman bulunmaktadır. Bu kahramanlar tarih kitaplarına geçmek için değil; vatanın kurtulması, düşmanın yurttan atılması ve gelecek nesillerin huzur içinde yaşaması için bu fedakarlıkları ve kahramanlıkları yapmışlardır.
B) Millî Mücadele’mizin kadın kahramanları ile ilgili “edu” ve “gov” uzantılı genel ağ adreslerinden bir araştırma yapınız. Araştırma sonucu elde ettiğiniz bilgileri sınıf panosunda arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Tayyar Rahmiye Hatun, 1890 yılında doğmuştur. 1. Dünya Savaşı sırasında Anadolu’da Fransız işgalcilere karşı savaşmıştır. Türk ordusunun 9. Tümeni’nde komutanlık yapmıştır. Düşmanlara karşı uçarak gittiği için kendisine “tayyar” denmiştir. Osmaniye’de yine Fransızlara karşı yapılan bir hücumda şehit olmuştur.
Onur, aşağıdaki cümleleri sırasıyla inceleyerek cümlelerin anlam özelliklerinden hareketle bir örüntü oluşturmuştur. Onur’un örüntü için kullandığı semboller şunlardır:
Buna göre, Onur’un oluşturduğu örüntü aşağıdakilerden hangisidir?
Türklerin tarih boyunca bilime sağladığı katkılarla ilgili bir araştırma yapınız.
Cevap: Büyük Selçuklu, Anadolu Selçuklu, Harzemşahlar, Osmanlı Devleti ve Türkiye Cumhuriyeti topraklarında yaşamış çok önemli Türk bilim insanlarımız vardır. Bu insanlar başta astronomi, tıp, eczacılık ve matematik alanında çok önemli çalışmalar yapmıştır. Bunlar arasında Oktay Sinanoğlu, Cahit Arf, Canan Dağdeviren, Hulusi Behçet, Piri Reis ve Ali Kuşçu gibi bilim insanlarımız vardır.
Facebook'ta Paylaş
Twitter'da Paylaş
Linkedin'de Paylaş
Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.