7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 218-220-221-222-223. Cevapları MEB Yayınları 2024-2025 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 7. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Canım Arkadaşım konusunun yer aldığı 7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 218-220-221-222-223 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.
1. Aile büyüklerinizden onların çocukluk dönemleri ile ilgili aldığınız bilgileri arkadaşlarınızla paylaşınız. Bu bilgileri kendi çocukluğunuzla karşılaştırınız.
Cevap: Aile büyüklerimizin çocukluk döneminde mahallelerde ve parklarda oyunlar oynanırmış. Teknolojik aletler bu kadar ileri ve yaygın olmadığı için daha çok arkadaşlıklar kurulurmuş.
2. Sağlıklı bir yaşam için çocukluk döneminde dikkat edilmesi gerekenler sizce nelerdir? Tartışınız.
Cevap: Çocukluk dönemimizden itibaren sağlıklı ve dengeli beslenmeye dikkat etmemiz gerekiyor.
Okuduğunuz metinden alınan aşağıdaki kelimelerin anlamlarını tahmin ediniz. Tahminlerinizin doğruluğunu TDK Türkçe Sözlük’ten kontrol ediniz.
Cevap:
Ferah
Tahminim: İç açıcı, aydınlık
Polen
Tahminim: Çiçektozu
Modern
Tahminim: Gelişmiş, ilerlemiş olan
Bencil
Tahminim: Sadece kendi çıkarlarını düşünen
Bereket
Tahminim: Bolluk
Aşağıdaki soruları okuduğunuz metinden hareketle cevaplayınız.
1. Metindeki ana karakter, sabah uyandığında hangi duygular içindedir? Açıklayınız.
Cevap: Coşkulu ve yüreğinin cıvıl cıvıl olduğu duygular içerisindedir.
2. Öğretmen Shu nasıl biridir? Açıklayınız.
Cevap: Öğretmen Sgu iyi kalpli, sevecen biriymiş.
3. Metindeki ana karakter, doğadaki tüm canlıları arkadaş olarak görmemizin bize neler katacağını düşünmektedir? Açıklayınız.
Cevap: Her canlıyı arkadaşımız olarak görünce onlara zarar verme ihtimalimiz ortadan kalkıyor ve daha duyarlı oluyoruzç
4. Arıların yaşamımız için önemi nedir? Örneklerle açıklayınız.
Cevap: Arılar polenleme yaparak yemyeşil bir dünya verir. Bu sayede meyve ve sebzeler yiyebiliriz.
5. Metindeki ana karakter, doğayla kendi yaşamı arasında nasıl bir ilişki kurmuştur? Anlatınız.
Cevap: Doğa ile kendi yaşamındaki ilişkiyi bütün canlıların arkadaşı olduğunu düşünerek kurmuştur.
6. Öğretmen Shu, metnin sonunda öğrencilerine nasıl bir tavsiyede bulunmuştur? Bu tavsiye ile ilgili düşünceleriniz nelerdir?
Cevap: Öğretmen Shu öğrencilerine dışarı çıkmalarını ve doğayla iç içe olmalarını tavsiye etmiştir. Ben bu tavsiyelerine katılıyorum çünkü doğayla iç içe olmak öğretir, geliştirir ve iyileştirir.
Okuduğunuz metni özetleyerek aşağıya yazınız.
Cevap: Güneşli güzel bir havaya uyanan Taiyang için yeni hayatının ilk günüymüş. Coşkulu ve içi cıvıl cıvıl hissediyormuş, Gün içinde yapılacak derslerden sadece Çevre Bilimi dersi ilgisini çekmiş. Bunda öğretmeni Shu’nun da büyük etkisi varmış. İyi kalpli ve sevecen olan öğretmeni bakış açılarına değiştirerek bir ağacın sadece bir ağaçtan ibaret olmadığını, onunla arkadaş dahi olunabileceğini öğretmiş. Bir ağacı, bir çiçeği veya bir sokak hayvanını arkadaşınız olarak görünce ona zarar verme ihtimalinin olmadığını öğretmiş. Mesela artık bir arının öldürülmesini cinayetle eş değer tutuyormuş. Çünkü arılar olmazsa yeşillikler kaybolur, meyve ve sebze tüketemeyiz. Öğretmen o gün yine doğadan bahsetmiştir. Doğanın öğretici olduğundan bahsetmiş ve dışarı çıkıp doğayla iç içe olmanın güzelliklerini tavsiye etmiştir.
Aydın ve Bilal adlı erkek öğrencilerle Ceyda, Dilara ve Elif adlı kız öğrenciler basketbol, voleybol, tenis, yüzme ve jimnastik branşlarında açılan spor kurslarına katılmaktadır. Bu öğrencilerin katıldıkları kurslarla ilgili bilinenler şunlardır:
Bu bilgilere göre aşağıdaki tabloyu doldurunuz.
Cevap:
Arkadaşlarınızla dışarıda oynarken yaşadığınız ve unutamadığınız bir olayı, anı türünün özelliklerine uygun şekilde aşağıya yazınız.
Cevap: Bir gün arkadaşlarımla dışarda kovalamaca oyunu oynarken mahallemizde bir köpek bizim yanımıza yanaştı. Önce tedirgin olduk ve hepimiz bir yerlere kaçmaya çalıştık. Sonra fark ettik ki köpek bizimle arkadaş olmak ve oyun oynamak istiyormuş. Hepimiz korkumuzu bir kenara bırakarak oyun oynamaya devam ettik. Biz koştukça köpekte bizimle birlikte heyecanla koşmaya başladı. Sonra biz elimize küçük bir dal parçası alarak birbirimize attık ve köpek aramızda koşarak yakalamaya çalıştı. O gün çok eğlendik ve yeni oyun arkadaşımızı bulduk. Arkadaşımızın adını da oyun koyduk.
A) Aşağıdaki cümlelerde yer alan altı çizili zarfların türünü belirleyerek cümlenin yanındaki boşluğa örnekteki gibi yazınız.
Cevap:
B) Arkadaşlarınızla oynamaktan zevk aldığınız bir oyunun nasıl oynandığını aşağıya yazarak anlatınız. Metninizde farklı türde zarflar kullanınız. Kullandığınız zarfların altını çiziniz.
Cevap: Arkadaşlarımla oynadığım oyunlardan saklambaç oyununu çok seviyorum. Bu oyunda bir kişi ebe seçiliyor ve gözlerini kapatarak, saymaya başlıyor, bu sırada diğer oyuncular saklanıyor, gözünü kapatan ebe saymayı bitirip gözünü açıyor ve saklananları bulmaya çalışıp bulduğunu sobeliyor ve ilk sobelediği kişi ebe oluyor. Oyun bu şekilde seyrediyor.
Paralimpik oyunlar hakkında araştırma yapınız.
Cevap: Engelli gruplarının katıldığı çok çeşitli spor etkinlikleridir.
Facebook'ta Paylaş
Twitter'da Paylaş
Linkedin'de Paylaş
Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.