7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 184-185-186-187-188-189-190. Cevapları Özgün Yayıncılık 2024-2025 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 7. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde İnşallah metni cevapları içeriğinin bulunduğu 7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 184-185-186-187-188-189-190 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.
“Gelecek Derse Hazırlık” kapsamında oluşturduğunuz sloganı arkadaşlarınıza okuyunuz ve onlardan, sloganınızı hangi fıkradan yola çıkarak yazdığınızı tahmin etmelerini isteyiniz. Doğru tahminde bulunulmazsa fıkranızı arkadaşlarınıza anlatınız.
Cevap:
Metni dinlerken aşağıdaki tablonun ilgili bölümlerine metnin hikâye unsurlarını yazınız.
Cevap:
a) Aşağıdaki fıkrayı okuyunuz ve 1. etkinlikte yer alan tablonun ilgili bölümlerini bu fıkraya göre doldurunuz.
b) Dinlediğiniz ve okuduğunuz metinler arasındaki olay, kahraman, zaman, mekân ortaklıkları ile farklılıklarına dikkat çekiniz. Karşılaştırmayı yaparken tabloyu kullanınız.
Cevap: Metinlerdeki kahramanlardan Hoca ve karısı benzerken ”İnşallah” metninde eşek ve haydutlar, ”İnşallah Ben Geldim Karıcım” metninde asker kahramanları da verilmiştir. ”İnşallah” metninde olay evde ve yolda geçerken, ”İnşallah Ben Geldim Karıcım” metninde olay ev ve ormanda geçmektedir. ”İnşallah” metninde zaman bir gün olarak belirtilirken ”İnşallah Ben Geldim Karıcım” metninde ertesi gün olduğu belirtilmiştir.
Çizgi roman şeklinde verilen fıkradaki rolleri paylaşarak metni sınıfınızda canlandırınız. Canlandırmanızda hazırladığınız maskeleri kullanınız.
Dinlediğiniz metinde Nasrettin Hoca evine çok geç dönebilmiş ve üstelik eşeğini de kaybetmiştir. Nasrettin Hoca’yla karşılaşsanız bu durumda ona neler söylemek isterdiniz? İşaretleyiniz.
Cevap:
Yukarıdaki paragrafta kullanılan geçiş ve bağlantı ifadelerini bulup altlarını çiziniz. Bu ifadelerin metnin anlamına olan katkılarını açıklayınız.
Cevap: Bu geçiş ve bağlantı ifadeleri cümleyi yönlendirmek, birbirine bağlamak, anlamı güçlendirmek için kullanılmıştır.
Aşağıdaki cümlelerde yer alan ek-fiillerin hangi kipin üzerine geldiğini bulunuz ve örnekteki gibi ifade ediniz.
Cevap:
Yukarıda Osmanlı Dönemi’ndeki bir şenliğin minyatürü yer almaktadır. Bu minyatürde paragrafta anlatılan sanat dallarından hangilerinin resmedildiğini aşağıya yazınız.
Cevap: Paragrafta anlatılan sanat dallarından şemşirbaz, tasbaz, kasebazlar, cambazlar, sürahibazlar, hayalbazlık resmedilmiştir.
Aşağıda bir metnin gelişme bölümü verilmiştir. Giriş ve sonuç bölümlerini ekleyerek metni tamamlayınız. Metne uygun bir başlık koymayı unutmayınız.
Cevap:
a) Aşağıdaki alana 8. etkinlikte tamamladığınız metnin anahtar kavramlarından yola çıkarak bir kelime etkinliği (bulmaca, eşleştirme, kelimeyi verip anlamını tahmin etme…) tasarlayınız. Sıra arkadaşlarınızdan etkinliği çözmesini isteyiniz.
Cevap:
b) Yazdığınız bu metinle ilgili üç soru hazırlayınız. Sıra arkadaşınızdan soruları cevaplamasını isteyiniz.
Cevap:
1. Soru: İmam Ebu Yusuf ilk görevini nerede yapmıştır?
Cevap: İmam Ebu Yusuf ilk görevini kendi köyündeki camide yapmıştır.
2. Soru: İmam Ebu Yusuf kadılık görevine nerede başlamış?
Cevap: İmam Ebu Yusuf kadılık görevine şehirde başlamıştır.
3. Soru: İmam Ebu Yusuf nerede eğitim görmüştür?
Cevap: İmam Ebu Yusuf medresede eğitim görmüştür.
Facebook'ta Paylaş
Twitter'da Paylaş
Linkedin'de Paylaş
Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.