7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 152-154-155-156-157. Cevapları MEB Yayınları 2024-2025 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 7. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Ninemin Gözleri Metni Cevapları konusunun yer aldığı 7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 152-154-155-156-157 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.
1. Millî marşların ne amaçla yazıldığı ve ülkeler için neleri temsil ettiği ile ilgili yaptığınız araştırma sonucunda elde ettiğiniz bilgileri arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Milli marşlar ülkelerin bağımsızlığını temsil eder. Milletlerin bağımsızlık ve yurtseverliğini temsil eder.
2. Aile büyüklerinizden biriyle ilgili unutamadığınız bir anınızı anlatınız.
Cevap: Babam çocukken bizi Ankara’ya Anıtkabir’e götürmüştü. Orda askerlerin nöbet değişimini izlemek istiyordum. Ama boyum kısa olduğu için göremiyordum. Ardından babam yorgun olduğu halde beni omuzlarına çıkararak nöbet değişimini izlememi sağladı. O zaman çok mutlu olmuştum. Bu yüzden bu anıyı unutamıyorum.
Aşağıdaki kelimeleri anlamlarıyla örnekteki gibi eşleştiriniz.
Cevap:
Aşağıdaki soruları okuduğunuz metinden hareketle cevaplayınız.
1. Yazarın ninesi nasıl bir kadındır? Anlatınız.
Cevap: Az konuşan sessiz, mavi gözlü ve minyon bir kadındır.
2. Yazar, ninesinin söylediği yabancı kelimeleri neye benzetmiştir? Açıklayınız.
Cevap: Yazar bu yabancı kelimeleri güzel bir melodi ve ilkbahar poyrazına benzetmiştir.
3. Yazarın ninesi nelere ve kimlere hasret duymaktadır? Açıklayınız.
Cevap: Ülkesine ve ülkesinde kalan yakınlarına, diline ve onlarla ilgili olan her şeye hasret duymaktadır.
4. Yazarın ninesinin Millî Marş’ımıza duyduğu saygıyı metindeki hangi ifadelerden anlıyorsunuz? Örneklerle açıklayınız.
Cevap: Yazarın ”Söylediğimizde birdenbire ciddileşir ve ayağa kalkıp düzgün durmamı isterdi.” sözlerinden duyduğu saygıyı anlayabiliyorum.
5. Millî Marş’ımızı söylerken nasıl davranmalıyız? Nedenleriyle açıklayınız.
Cevap: Milli Marş’ımızı söylerken ciddi ve saygılı bir şekilde davranmalı, hazır olarak durmalıyız. Çünkü İstiklal Marşı Türk milletinin, bağımsızlık, mücadele ve kurtuluşunu simgeler.
Aşağıdaki cümle, metinden çıkarılabilecek bir yargıdır. Siz de metinden çıkarılabilecek yargılara örnekler yazınız.
Cevap:
Yazarın ninesi vatanını ve ana dilini seven bir insandır.
Yazarın ninesi memleketine ve onunla ilgili her şeye hasret duyar.
Yazarın ninesi İstiklal Marşına saygı duyar.
Yazar 20 yıl sonra İstanbul’a gitmiştir.
Yazar İstiklal Marşını ezberlemiştir.
Okuduğunuz metni özetleyerek aşağıya yazınız.
Cevap: Yazar ninesinin gözleri dolu bakışlarını hep kendi üzerinde hissediyordu. O gözlere her zaman hasret duyan yazar. Çocukluğu boyunca yan yana olduğu ninesinin hasret dolu sözlerini dinlemişti. Evlendikten bir süre sonra dedesi ve ninesi Arnavutluk’a gelmişler. Sınırlar bir anda kapanınca tekrar Türkiye’ye dönememişler. Bu yüzden de yazarın ninesi, ülkesine, diline ve orda kalan yakınlarına hep hasret duymuş. Oturup bunları her zaman torununa anlatmış. Anlattığı yabancı kelimeleri anlamasa da bu sesler yazara çok hoş geliyormuş. Ninesi ona bir şarkı öğretmiş bu şarkıyı söylerken her zaman ayakta ve çok ciddi duruyormuş. 20 yıl sonra yazar İstanbul’a gitmiş ve Beşiktaş’ta dolaşırken ninesinin şarkısını duymuş. Ayakları tutmaz olan yazar zorla okulun demir parmaklıklarına yaslanmış ve okulun bahçesine girip bütün gücüyle söylemiş. O an duyduğu şarkının aslında Türk İstiklal Marşı olduğunu ve ne kadar önemli olduğunu o zaman anlamış.
“Başka bir ülkede yaşasaydınız ülkemizin en çok hangi yönlerini özlerdiniz?” sorusundan hareketle bir konuşma yapınız. Konuşmanızda uygun geçiş ve bağlantı ifadeleri kullanınız.
Cevap: Ben kendi ülkem dışında bir ülkede yaşasaydım, ülkemdeki samimiyeti ve misafirperverliği çok özlerdim. Kültürüme ait her bir ögeyi çok özlerdim. Çünkü bizim çok renkli ve sıcak bir kültürümüz var. Yoldan geçenleri sofrasına davet eden insanımızı özlerdim, cuma günleri camilerde dolup taşan kalabalığı, ezan seslerini, 4 mevsiminde yaşanan güzellerin hepsini çok özlerdim.
Şehrinizin kültürel özelliklerini tanıtmak amacıyla bir festival düzenleneceğini hayal ediniz. Bu festival için şehrinizle ilgili bilgiler topladıktan sonra aşağıdaki alana bir afiş tasarlayarak afişinizi arkadaşlarınıza tanıtınız.
Cevap:
Köçürme (mangala) oyununun nasıl oynandığını araştırınız.
Cevap:
Oyun iki kişiyle oynanır. Oyun oynamak için gerekli platformun üzerinde karşılıklı olarak 6 küçük kuyu ve her oyuncunun sağında taşları biriktireceği genişçe bir kuyu bulunur. Küçük kuyularda 4’er tane olmak üzere 48 taş ile oynanır.
Oyuncular en fazla taşı kendi kuyusuna atarak oyunu bitirmeye çalışmalıdır. Oyun kura ile başlar ve başlayan oyuncu kendi kuyusundan aldığı taşların tamamını sağa doğru sırasıyla boşaltmalıdır.
Taş aldığı kuyu dahil olmak üzere elindeki taşlar bitene kadar sağa doğru bırakmalı ve büyük kuyuya da bir taş bıraktıktan sonra rakip kuyusuna taş bırakabilir. Rakip kuyusunda biriken taş adedi çift sayıya ulaşırsa oyuncu rakibin tüm taşlarını kendi kuyusuna atabilir.
Herhangi bir oyuncunun kuyusundaki taşlar bitince de oyun biter.
Facebook'ta Paylaş
Twitter'da Paylaş
Linkedin'de Paylaş
Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.